Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1353 ggr
Theres
0

Kalmar

Finns det någon i Kalmar med omnejd som kan tänka sig att vara hundvakt? Vi jobbar lite olika, så det är inte så ofta det behövs, och vi brukar ofta lösa det med kompisar/familj. Men imorgon verkar det ha kört ihop sig. Maya är en busig liten siberian husky på 15 veckor som älskar alla andra hundar.

golf.ifokus.se

Theres
0

Nu har det löst sig inför imorgon, men kan ändå vara bra med en back-up :)

golf.ifokus.se

Theres
0

Någon?

golf.ifokus.se

Josiea
0

Hej! Jag och min Bordercollieblandning Bliss är faktiskt lite på jakt efter en hundkompis till henne som vi kan passa då och då. Är främst tillgänglig kvällar och helger men även en del dagar. Om Maya och Bliss tycker om varandra passar vi mer än gärna!

Theres
0

Vad kul :) Var bor ni? Kan ju träffas någon dag då. Maya älskar alla hundar typ, så det går nog bra :)

golf.ifokus.se

Josiea
0

Gärna. Vi bor intill giraffen och polishuset. Jag har precis även startat en grupp på Facebook för hundägare i Kalmar där du kan gå med. Den heter Hundgemenskap i Kalmar.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Bor ca 1 mil utanför Kalmar och kan hjälpa till med hundvakt om det behövs. :) jag är hemma hela tiden för tillfället och sambon är sjukskriven ett par månade framöver så vi kan hjälpa till både dagar, kvällar och helger. :) hade varit jättekul då siberian är den ras vi komme köpa sen när vi ska skaffa hund! :) Ber om ursäkt om det är lite stavfel eller knasig text, skriver från mobilen. :)

Theres
0

Ska genast kolla in gruppen :) Vart en mil utanför bor du? Åt vilket håll? :)

golf.ifokus.se

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Ljungbyholm bor vi i. :)

Theres
0

Jaha :) Blir ju en liten omväg men inte så farlig. Bor i Nybro så det är ju bara att svänga av där vid Trekanten då och sen köra vidare genom Rinkabyholm till jobbet :)

golf.ifokus.se

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Ja, precis. Det är ju inte så farlig omväg. Vi är ju ofta i Trekanten också för sambon har garaget där och då kan man ju bara svänga ner på motorvägen igen. :)

Theres
0

Skulle ni våga vara hundvakt redan på måndag eller vill ni träffa henne med oss först? Hur gör du med kaninen då?

golf.ifokus.se

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Kaninen är van vid hundar, vissa hundar kan hon tycka är obehagliga men det brukar bero på hur nyfikna dom är på henne och om dom är på buren mycket, vi har ju ofta sambons föräldrars hund här och det funkar bra. Skulle det vara så att hon tycker er vovve är obehaglig eller liknande så flyttar vi bara in hennes bur i sovrummet sålänge så hon får vara ifred. :) Måndag ska jag iväg på eftermiddagen så det beror lite på vilken tid. :) jag ska iväg vid 4 tiden nånting till mina föräldrar. :)

Theres
0

Min pojkvän jobbar natt så han ska bara sova imon. När min syrra passar henne brukar han hämta henne runt 3-4. Jag jobbar 10-19, så det skulle vara om jag lämnar henne på väg till jobbet och han hämtar henne :)

golf.ifokus.se

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Oj, missade att du hade skrivit och nu kanske det är lite sent så jag hoppas ni löser det iallafall imorgon! :)

Theres
0

Ja det löste sig. Min brorsa hade tagit jul-semester från jobbet så han passade henne :)

golf.ifokus.se