Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 872 ggr
swapp
0

Bravo färskfoder

Fenix_Chicci
0

Den innehåller lite lite animalier för min smak men om hunden funkar på det så är det inte dåligt. Vilt är en bra köttkälla. Bravos färskfoder ligger överlag ganska lågt i kalcium så beroende på hur mycket hunden behöver kan man behöva tillsätta extra kalcium.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

swapp
0

Vad kan man ge som det finns kalcium i då?

Fenix_Chicci
0

Kalcium finns i ben, äggskal och kalciumkarbonat. Behövs det mer kalcium är det enklaste att blanda i lite benmjöl eller kalk+ från standardt i maten. Om det behövs ser man på att bajset är löst.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

.m.m
0

Lättast är att ge en liten skål filmjölk för extra kalcium.

Hildgrim
0

På vilket sätt är det lättare att ge fil istället för att bara strö lite pulver över maten?

swapp
0

Så man kan helt enkelt krossa äggskal och bara lägga i maten?

Sugar Mist
1

#6 Ja, eller så gör man som jag gjorde med min matglada hund, knäckte ägg, stekte äggvitan(åt mig själv) och gav hunden resterande😉 Inget krossande av äggskal här inte, här åts de upp hela!

-

Mapel
0

Bravo vilt är ett relativt bra foder för att vara så pass billigt. Vi använder bravo men inte enbart utan i variation med mush då bravo är billigt och mush hutlöst dyrt. :P Funkar super för oss. Vi tycker dock att det är lite för mkt kolhydrater i så vill hellst inte ge enbart bravo :) Vi varierar med köttiga ben :)