Bra hundgodis och tuggben
Kollar runt lite efter bra hundgodis. Ska främst vara till liten hund vid träning. Helst med kyckling eller anka. Inga spannmål i.
Även tuggben som är lämpliga och bra till små hundar/valpar för tändernas skull 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kycklingkorv ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Säger inte så mycket 😛 Menar du "människokycklingkorv"? 🙂
#2 det finns väl inte olika kycklingkorvar? :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Finns mycket olika, så det vet man aldrig om det skulle finnas avsett för hund med 😉 Finns mycket idag.
#4 har aldrig sett att det finns olika kycklingkorvar… :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Nej du kanske inte har det men läs vad jag skrev 😉
Skrev ju det att man vet aldrig eftersom det finns så himla mycket idag 😛 Därför frågade jag 🙂
Nja svårt att hitta kycklingkorv med svenskt kött till bra pris tyvärr. Samt att lukten sätter sig på händer mm, svårare att ha med tycker jag om man vill ha t.ex i en påse i fickan eller så men tack ändå!
#6 jag läste vad du skrev, och jag vet bara en sorts kycklingkorv och det är kycklingkorv :p Men förstår vad du menar.
Annars, torka blodpudding? Finns bra blodpudding utan socker och skit att köpa i mataffären. Blir torra, håller länge (om man torkar ut allt vatten vill säga) och de flesta hundar älskar det! Har själv gjort det, ganska lätt att göra.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Köp svensk kyckling, skär i små bitar och torka själv i ugnen? :) Mycket billigare än att köpa de som finns färdigt och så slipper man ge kyckling från Kina till hunden(syftar på Planet Pets torkade kött).
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#8 Ja jag köper enbart svensk kyckling 🙂
Aldrig gjort det innan 😉 Hur länge håller det sig i så fall? alltså uppe, inte så mycket plats i frysen eller så.
Torkat ankkött (typ Let's bite) och klipp i små bitar.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#9 Torkar du det ordentligt så att det är helt tillagat så håller det i kylskåp i alla fall en månad.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#11 Svårt att veta när man aldrig gjort det när det är ordentligt torkat eller ej 😕
Titta på hur det ser ut när man köper det, Pet Planet och Let's bite hittar du bilder på på nätet. Det ska vara torrt och tillagat men böjligt rakt igenom. Skiva köttet så går det fortare.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#13 Sett att PetPlanet inte är svenskt kött = går helt bort tyvärr.
#14 Alltså, jag menar att du tittar på produktbilder av köpegodiset, som referens till hur det ska se ut när du gör det själv.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#15 Aha okej, trodde du menade själva godiset.
Nog svårt att avgöra på bild tyvärr, måste nog se IRL.
#16 Gå till en djuraffär och titta då.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#17 Är sällan i djuraffärer (pga olika anledningar).Vi har bara en liten inne i stan med nja sådär utbud på saker. Och vill helst inte handla där.
Vet inte vilka andra djuraffärer som säljer det, fick inte fram något när jag googlade.
#18 Det är ju bara att springa in och kika hur produkten ser ut. Någon av närliggande butiker säljer det säkert
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#19 Har 4 mil till närmaste från mitt förutom den i stan, så har inga närliggande, är 4 mil eller längre bort de närmaste djuraffärerna finns. Så är dessvärre inte bara för mig att springa in och kika eftersom jag inte vet vilka butiker som har och åker inte så pass långt om jag inte har ärende till den staden heller. Tyvärr.
Inte sett det i någon matbutik.
Googlat som sagt men inte fått fram någon fysisk butik som säljer mer än djurkompaniet. Och är 6 mil till närmaste för våran del.