Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2007 ggr
Nicki
0

OT En hundtest till

Kanske har denna varit här förut. Känner igen den…

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489

AnneN
0

Haha vet inte om allt detta stämmer in på mej men:

Cocker Spaniel

Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

jag blir me coker

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Saarah]
0

Engelsk bulldog

Engelsk bulldog Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

haha xP

[Saarah]
0

jaa, det var ju inte direkt vad man hade väntat sig? :P trodde nog att jag skulle ha blivit cocker elr nåt (;

[Vargnatt-]
0

Engelsk bulldog blev jag Skrattande

[Quellii]
0

Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Haha xD

Hennum
0

Jag blev en mops! jag vill inte vara någon mops!!! jag tänker mej sånna som stirriga och jobbiga… det är vill inte jag vara

Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Zebben
0

Även jag blev Bullmastiff.

Lotta
0

*ASG* Jag vart en MOPS….jag tror jag svimmar på plats, absolut inte en ras jag skulle komma på att köpa ens Skrattande

Mysterious
0

Bullmastiff <3

Persifone
0

Mops :O

Hahahaha

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Lotta
0

*ASG* Vart du också MOPS??? Tur att det var fler, annars har jag nog fått ätít en massa dret i flera dagar här ute ;)

AnneN
0

hihi ni är små, har hoptryckt ansikte och knorr *retas lite*

_**/Mvh Anne

Persifone
0

Hahaha, det är inte kul ><

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Therese_Melberg
0

Blev en Golden Retriver

Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.

Vet inte om det stämmer in sååå bra på mig, men jaja

Lotta
0

Biobio är en mört så det så Oskyldig

Dobben
0

HAHAHAHA!! x'D
jag tror inte det passar så bra på mig faktiskt x''P

Grand danois
Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund.

Dobben
0

ja tror ja döör !! x''D

Lotta
0

Men Dobben stämmer det inte *skrattar*

lill-jarven
0

Golden blev jag :) Först påstod dom att jag var en cocker vilket inte alls ens nästan stämde så jag gjorde om testet och svarade lite mer ärligt Oskyldig haha. Och visst är jag en golden! Älskar att bära grejjer i munnen, blir lätt lite stött, stark som en oxe men inte snabb och så har jag lite problems med höfterna Flört

AnneN
0

Hr sjutton kan jag vara en mört??

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

Biobio blev en mört i hundtestet, hihi. Hur bar du dig åt??

Golden blev jag.

Men hua vad mopsar det finns inne på hif.

Kom Biobio, så går vi o badar du o jag!Skrattande

AnneN
0

Haha näe de e Lotta som kalla mej för mört =P Men visst om du kommer och hämtar mej så badar jag gärna iaf

_**/Mvh Anne

Dobben
0

#19 akta så jag inte mosar dig din lilla mops >xD

AmandaF
0

Haha,jag blev en mops :)

Kajsa_Zlatan
0

Jag blev en mops :D

[Blandiz]
0

Mops blev jag.. hehe

LiLi
0

Engelsk bulldog. Verkar ju vara en trevlig hund, men kanske inte så vacker.

Dobben
0

Nu har jag gjort om, och ändrat alla svaren, men jag blev FORTFARANDE en grand danois xP *suck*

Lotta
0

Många mopsar undrar om vi ska gadda ihop oss mot alla kaxiga kackraser ;), undrar om dom sett tråden med den smarta mopsen som stjäl godis av en golden *fniss*

[jenny-]
0

haha, jag blev en bulldog. Det trodde jag faktiskt inte. Men det med att jag aldrig ger mej i en kamp stämmer jättemycket ;)

Vilken hund är du?

Engelsk bulldog

Engelsk bulldog Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Amazing
0

Hej!

Jag blev en Golden Retriver.

Passar perfekt.

Mvh ABC123.

KajsaM
0

Mops, blev jag ;)

SaraB
0

Cocker Spaniel Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.