Svullen tik
Min tik har nu varit svullen över vulvan en längre tid och nu börjar jag bli orolig. Var hos veterinären för 1½ månad sedan då hon även producerat mjölk i de bakre juvren och fick då svaret att hon var skendräktig eller snart skulle löpa och att allt var normalt.
Har haft henne i 1½ år och hon löpte 2 gånger under första året. Nu var det ett tag sedan hon blev svullen ca 3 månader och det har inte blivit något löp. Hon producerar inte längre mjölk och hon har inga flytningar. Men börjar bli orolig att det är något som är fel ändå. När vi var hos veterinären så sa de att vi skulle höra av oss om hon fick onormala flytningar eller om mjölkproduceringen ökade.
Är det någon som varit med om liknande? Hon dricker/kissar inte mer än normalt, ingen feber och är allmänt pigg och alert. Hon äter med god aptit. Kan det vara någon infektion som veterinären kan ha missat?
Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤
Jag har ingen aning men i din situation hade jag åkt till veterinären för ytterligare undersökningar, min tik är bara svullen ett tag vid själva löpet…
Varje gång hon löpt har hon varit svullen ett ganska bra tag innan, under och efter löpet. Har rådfrågat samma veterinär och fått svaret att så länge hon inte har flytningar eller verkar allmänt hängig och får feber så ska det inte vara någon fara. Men har heller aldrig hört talas om att en hund är skendräktig i 3 månader?
Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤