För lite motion?
Hej, jag har nyligen skaffat en 8 års gammal Labbe. Hon var innan van vid att vara jätte mycket ensam, och inte så jätte mycket motion heller skulle jag tro. Hon visar inga tecken alls på att vara understimulerad, men jag vill gärna vara säker på att hon får tillräckligt med motion och aktivering.
Ungefär varannan dag tränar vi lydnad i trädgården, mellan 10-30 minuter ungefär. Oftast är det fotgående, inkallning osv och/eller lek med boll eller liknande. Annars ser det OFTAST ut såhär.
Någon gång mellan 08.00-9.30.00 - 10-20 minuter.
Någon gång mellan 13.00-15.00 - 1h eller ca. 40 minuter.
Någon gång mellan 18.00-20.00 - 1h eller ca. 40 minuter.
Någon gång mellan 22.00-00.00 - 10-30 minuter.
Tiden beror på när hon var ute senast :)
På helgen släpper jag henne i trädgården innan jag lägger mig oftast om det är senare än 00.00.
Som sagt, hon visar inte alls att hon är understimulerad, och 4 gånger i veckan får hon gå löst i skogen eller på stranden och springa.
Eller hur ser er aktivering ut med era vovvar? Något jag kan ändra på? Har inte haft hund så länge.
Tack 🙂
Beroende på hur hunden haft det tidigare kan det mycket väl vara en drömtillvaro för en äldre hund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Så känge hon inte visar tecken på under stimulans så e allt bra :) enl den beskrivningen du gett så har hon ju inte aktiverats sådär jätte mycket hos sin tidigare ägare :S Den aktivitet du ger räcker bra åt en gammal hund enl. mig :)
#1 Okej, tack :)
#2 Okej, så bra tack! 🙂
Är hunden inte understimulerad så :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jätte fin hund och verkar som den får bra med motion både fysiskt och psykiskt, får man fråga varför hennes tidigare inte kunde ha kvar henne?
#5 Åh tack så mycket!
Hon hade inte tid med vovven då hon skaffat barn, och hennes dotter var tydligen väldigt "klängig", och då fick inte vovven så mycket tid