Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2262 ggr
star966
0

Jag blir galen!!!

Jag blir så trött på det här! Det spelar ingen roll hur ofta jag går ut eller hur länge jag är ute! Min hund kissar och bajsar inte ändå!!!!

Hur länge tog det för er att få eran hund rumsren?

Och hur fick ni hunden att bli rumsren! Snälla behöver tips på en gång!!! :-(

WildaE.R
0

Hur gammal är hunden?

star966
0

tre månader. Men så mycket som jag har tränat så borde hon blivit rumsren nu

WildaE.R
6

Förlåt men jag kan inte sluta le när ja läser vad du skriver, inget illa menat alls utan mer för att jag känner igen mig:) vår hund är ca 1 år o 9månader och det kan fortfarande hända olyckor, hon blev väl kallad rumsren vid ca 9 mån ålder då hon gjorde alla sina behov ute. Det kan ta upp till två år Innan en hund är rumsren beroende på Vad de behöver, min hund kan på kvällarna fortfarande behöva kissa 7 gånger från kl 17- 22, och har kollat men inget fysiskt fel utan hon bara är sån som hund, likaså som vi människor Springer olika på toaletten, är det en hund som kräver väldigt mycket kisseri så tar det längre tid… Jag tycker absolut inte att du behöver oroa dig för det eftersom hunden är endast 3 mån, börja oroa Dig när den blir mer uppåt ett år :) Lycka till

Trollhund
0

Vi var ute med vår kille hela, hela tiden och hade väldigt få olyckor för att vi var ute så ofta men först när han var 4 påväg mot 5 månader så verkade det som att han fattade hela grejen och vi slapp höka på honom hela tiden. Innan dess så handlade det bara om att vi förebygde och var ute innan han kissade eller såg på honom att han var på väg att kissa. Bajsa inne gjorde han bara en gång när han hade diarre och vi misstolkade vad han ville.

En del hundar tar så lång tid som 8-10 månader. Men min uppfattning är att de flesta hundar är rumsrena runt 6 månader dock är det absolut inte onormalt att det tar längre tid.

Trollhund
0

Självklart kan det ta ännu längre tid för vissa som #3 skriver, vilket inte heller är onormalt, dock inte lika vanligt :)

star966
0

Tack för tipsen :) Jag går ut ungefär var 20e minut med henne

WildaE.R
2

Kan även säga att fortsätt med det du gör så går det snart upp ett ljus för hunden :)

star966
0

Tack #7 =)

[Teddies matte]
0

Runt 10 veckors ålder slutade han göra ifrån sig inne, men det kan ta länge, en del blir inte rumsrena förrän 1-2 års ålder, så kämpa på.

[tk1971]
2

Du blir galen för att hunden inte är rumsren när den är 3 månader?

Min förra hund bajsade inne på nätterna ibland upp till ett års ålder. Och då hade vi ändå tränat mycket på det. Min nuvarande valp, av samma ras som förra, var 3-3,5 månader när hon blev rumsren. Så det är helt individuellt.

En dag bara händer det att hunden fattar.

star966
0

vad gjorde du för att han skulle sluta göra ifrån sig ? #9

[Teddies matte]
0

#11 Vi sprang ut och in som galningar i början, varje kvart ungefär de första dagarna och det gav resultat. Genast man märkte att han var nödig, även om han redan hunnit börja var det bara att lyfta upp och springa ut och såklart massvis med beröm när han gjorde ifrån sig utomhus.

Rafflan
0

Tänk även på att endel blir snabbare rumsrena än andra, endel är rumsrena vid 9 veckor, andra vid 3 år. det är väldigt olika :)

Michaela-N
0

Jag förstår att det är jobbigt och då jäkla frustrerande! Men håll ut, det kommer ge med sig! Jag har själv varit i samma sits!

Ixectrona
1

Tre månader är ju ingen ålder alls, den är ju fortfarande bara en bebis. Wikus gjorde på sig inne (och kissade på sig av upphetsning ibland) tills han var ett år gammal.

Turast
0

Jamie var rumsren bär jag fick honom (3,5 månader) så det är nog väldigt olika.. dock kan han kissa på sig av upphetsning om jag varit borta en helg eller så haha så man får springa ut med honom innan han får hälsa ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

nlinds
0

Schäfern blev rumsren på 2 veckor när jag fick han vid 4 månaders ålder. Eller ja, han fattade att han skulle gör sina behov utomhus, och det hände sällan olyckor inne sen var det ju jag som var lite slarvig ibland, men det hände inte ofta.

Chihuahuan kämpar vi med än, och han fyller 8 månader..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

russin
0

Min tidigare hundras var alltid rumsren vid senast 12 veckors ålder (väldigt vanligt i den rasen). Mina nuvarande hundar av helt annan ras tog mycket längre tid på sig och var inte säkra förrän vid ca 7-8 månaders ålder.

Cahira
1

Valpar får inte blåskontroll förrän ca 8 månaders ålder. Spring ut då valpen vaknat, ätit/druckit, och lekt. Om valpen är frusen av sig får du fixa kläder åt den så den kan slappna av så den kan kissa. Gå alltid till samma plats som inte luktar så mycket hund så den vet att detta är min toalettplats. Då den gör sina behov berömmer du valpen. Om olyckor händer inne så torkar du bara upp, om du tar på bar gärning lyfter du upp och springer ut och berömmer då den avslutar det. 

Inte svårare än så. :) Du lär dig rätt fort att se då valpen letar efter ett ställe att kissa på. :) Den ser liksom koncentrerad och frånvarande ut och vandrar iväg.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Viccan92
0

Min kille var rumsren när han var 15månader ungefär.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

tjoopa
0

Min hane var lite frusen och ville helst inte kissa ute (9 v. hämtades i slutet på okt och vi bor i norrbotten) så det tog nog ca 6 månader innan vi kunde lita på honom. Hans kullsyster som bodde kvar hos uppfödaren tog längre tid på sig att bli rumsren.

Har hört att tikar kan vara lite senare då dem lätt blir kalla om mage och "fifi" om det är kallt ute, kan förstå att det inte är så kul att gå ut och kissa då ;)

emeliagranstrom
0

Ett litet taskigt tips som inte alltid fungerar men kan fungera, har aldrig provat de på någon av mina hundar men hört det av en vän.

När valpen lekt å du vet att den börjar bli nödig så sätt in den i sin bur där den är trygg och brukar sova ( om du nu har en bur som valpen brukar sova i ) Oftast så gör de inte ifrån sig där de sover och när valpen blir nödig kommer den (kanske) att gnälla/skälla då berömmer du och skyndar dig ut med valpen och när han/hon kissar ute så berömmer du i massor! 

Nu vet jag inte om det är någon bra idé och kanske inte så schyst mot valpen om den skulle råka kissa på sig i buren heller. Men om inget annat funkar kanske man kan prova. Då lär du ju hunden att "säga till" när den behöver ut! Nackdelen är väl att valpen kanske lär sig att gnälla/skälla då den sitter i buren å de är ju inte det roligaste heller!

Cahira
0

emeliagranstrom
0

#23 OK - hade missat det där…. :( :( SKÄMS!

Admin kan ta bort min inlägg !!

Cahira
1

Ingen fara, nu vet du ju iallafall. 🌺

emeliagranstrom
0