Rasthagar i Täby med omnejd?
Hej!
Jag ska vara uppe i Täby under julhelgen och undrar om någon kan tipsa mig om rasthagar i närheten. Jag vill helst att de ska vara rätt tomma då min ena hund är lite osäker i sådana sammanhang. Har två vinthundar som blir rätt mycket trevligare om de får springa regelbundet, så alla tips på rasthagar i Täby eller liknande är varmt välkommna!
Jag bor i Täby och har inte sett någon rasthage i det område jag bor i, vart i Täby ska du vara?
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Täby har ingen rasthagar alls, kommunen tycker inte det är nödvändigt! :( Det finns däremot en hundbadplats med en liiten inhägnad runt (vid ängsholmsbadet), så om hundarna inte springer ut på isen/i kallvattnet kan man ju släppa där. Annars får man lov att ha inkallning på sin hund och släppa på andra lämpliga icke inhägnade ställen.
i kyrkbyn där jag växte upp så finns det en jättestor sommarbeteshage för hästar, nära tågstationen (syns om man åker förbi med roslagsbanan), där det även är en liten vandringsled delvis genom (med historiska fornlämningar), där är det populärt att gå med hundarna och släppa de som har inkallning, såklart när det inte är sommarhästar i hagen, typ höst/vinter.
#1 Vi kommer vara i Viggbyholm
#2 Asch, jag var rädd för det! Mina hundar är inte förtjusta i vatten så hundbadplatsen kan vara en möjlighet. Tyvärr så har de så pass stark jaktinstinkt att vi inte vågar chansa med att ha dem lösa var som helst. Tack för tipsen, ska ge mig ut och spana in dem och hoppas på att de funkar :)
Det finns rastgårdar i Danderyd ;-)