Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2762 ggr
[Cras]
0

färskfoder-matskål

Ni som ger färskfoder/barf, vad för slags matskål har ni? 

Köpte jättefina matchande matskålar i nån slags hårdplast förut till mina hundar, ljusrosa och mörkrosa likadana i olika storlekar <3 så fina! lätta att hantera och diska. Problemet är att min mammas/systers valp som vi passat på dagarna älskar dem som tuggleksaker.. nu har hon repat dem nåt fruktansvärt, ser inte fint, men så är de ganska djupa repor så tänkte att de kan inte vara så hygieniskt när de äter rå mat, utan gömmer sig säkert gamla bakterier kvar. oavsett är du så fula och vi behöver ändå köpa ytterligare en, så tänkte lika gärna köpa nya till alla då :)

Jag vill ha skålar som finns i olika storlekar (åtm en mindre och en större variant), matchande och lätta att rengöra. Inte keramik. Behöver inte vara rosa ;) men roligt om de finns i nåt slags färg/mönster. 

SÅ vad har ni för lättdiskade skålar att tipsa om? :)

russin
0

Vanliga keramikskålar.

[Cras]
0

söker efter nåt annat än keramik ;) behöver åtm en som är stor och de blir så tunga (har problem med handlederna), plus att en av hundarna har så hal/seg saliv så keramikskålarna vi haft i keramik förut har blivit snorhala, så vi har råkat tappa och ha sönder alla.. och min dotter på 2.5 hjälper till att ställa ner skålarna ibland oxå. :)

mingman
1

Jag har rostfria skålar, typ bakbunkar. Lättdiskade, väger lite och ett ganska tråkigt material för hunden att tugga på.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Forest]
0

har olika keramik,plast och rostfria :) Hade jag hund som gilla tugga på matskål så väljer jag keramik jag tycker dom är klart bästa av dom vi har :)

russin
0

Till tidigare större hundar hade jag alltid rostfria skålar. Väger inget och lätta att diska. Hade i ställning så dom står stadigt.

[Aremea]
0

Billiga bunkar i rostfritt stål.

loven
1

Mina får sitt färskfoder på vanliga assietter, bara att stoppa i diskmaskinen sen :) !

tjoopa
1

Vi har melaminskålar med insatser i rostfritt stål :) Både snyggt och smidigt då man kan ta ut och diska själva skålen. Sedan om den blivit gammal/nött kan man köpa ny skål och ha kvar själva "stommen". Finns dessutom i massa snygga färger och mönster :))

T ex Animal har ett par skålar i olika färger och mönster - http://animail.se/hunter-melaminskal-svart.html

Vi köpte våra från Djurmagazinet, där vet jag att det finns i rosa ;)

[Cras]
0

tack för alla svar! :)

ja rostfritt får det väl bli.. behöver nåt stadigt då stora hunden slabbar när hon äter och valpen skulle säkert få för sig att putta omkring på skålen. tror ställning till blir för högt för corgisarna att äta ur.

Finns såna där melamin-skålar i större storlek nånstans? har googlat dem men största är 700 ml som jag hittar i flera affärer och jag skulle vilja ha en lite större än så till stora hunden?

Moppie
0

#10 Det finns låga ställningar också, Har det till min hund!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

minbebis
0

Becobowl använder jag. En hundmatskål gjord av växtfibrer från bambu och ris :)

Praefatio
0

Har också melaminskålar. Är ständigt på jakt efter snygga, tunga keramikskålar.

[Cras]
0

ska kolla om det finns nån låg ställning oxå då :) tänkte åka till brommazoo snart och ska kolla in vad de har då :)

de bambuskålar jag kollat på förut har inte kännts så värst annorlunda än de plastskålarna vi har idag, vet inte om materialet skulle vara svårare att tugga, men vågar inte chansa på såna när jag ska köpa ett gäng skålar, blir så dyrt om de ser likadana ut snart ;)

[Boston123]
0

Har en boxer och har själv melaminskålarna i största storleken. Räcker gott och väl faktiskt! Trodde att de kunde vara lite för små men det funkar hur bra som helst. Den rostfria skålen i är superlätt att ta upp och diska också. Fast det behövs knappt diskas här hemma eftersom han får färskfoder han med.

Sedan jag började med färskfoder dricker han mycket mindre också så vattnet räcker länge. Det var det jag va orolig för innan, att vattnet skulle ta slut när man inte är hemma.

tjoopa
0

Har tyvärr inte koll på om det finns större melaminskålar än så :/ Har själv en rätt liten kille (bichon havanais) ;)

[Cras]
0

#14 hur mkt foder får han/hon per måltid då?
min får 3/4 korv, ibland en hel 500 g, plus måste alltid blanda ut med vatten för annars blir hon hård i magen :/
jag får kika på dem i butiken och försöka ögonmåtta :P

AnnaKarin
0

Jag använder små glasskålar till mina. 25 g per mål kräver inte så stor skål 😉

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Praefatio
0

#17 Jag köpte mina skålar på Gekås, vet inte om de finns kvar men de rymmer i alla fall 7-8 dl. Jag ger 2/3 - 3/4 korv och skulle lätt ha plats att blanda ut med minst ett par dl vatten om jag ville. Har du nära dit tycker jag att du ska ta dig en titt, i alla fall!

[Cras]
0

tack men har typ 60 mil dit tyvärr :P så ska kolla omkring mig :)

Praefatio
0

#20 Haha, vad synd :) Vill du så kan jag höra av mig till dig när jag åker dit nästa gång, det kan nog dröja ett par månader men ändå. Har du inte fått tag på något då så kan jag köpa med mig och skicka. De är billiga, minns inte exakt vad de kostade, men de kommer garanterat inte gå på mer än 100 kr/styck inklusive frakt.