Hades i sömnen
Nu ligger Hades och sover. Han pustar och frustar och gnäller :) Springer liggandes gör han också :) Ibland låter han så rädd att jag bara vill väcka honom och krama honom!
Drömmer hundar hla livet eller är det mest då de är valpar/unghundar?
Och när räknas en hund som unghund ist för valp?
Lufsen är 9 år och drömmer på de där viset.. gnäller och piper som om de vore jätte hemstk. morrar ibland me.. men mest snarkar han:P
ecko piper me.. brukar faktist väcka honom ibland, när han ligger bredvid mig i soffan. han låter så ledsen! så smeker honom lugnande.. hehe
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Mm, ibland smeker jag osså lugnande :) det är ju hjärteskärande :)
Morrar gör hades också :)

Ludde gnäller ofta när han sover, precis som hades.Jag tror alltid att han drömmer mardrömmar! Så ibland kan jag inte hjälpa att jag smyger upp och kramar om honom..
När min hund levde så snarkade hon mest hela tiden högt och tydligt. Min sambo fick sig ett par puffar innan jag förstod att det var min lilla donna som snarkade. så då fick man säga till. men inte slutade hon för det
saknar henne såå mycket och hennes snarkningar. Puss på dig Ina hoppas du har det bra.

Min 6 månders hund drömmer väldigt livligt :P. Han springer, skäller, morrar och har sig.
ja ecko kan verkligen pusta ur sig jätte gnällar.. som låter jätte hemskt. Men när benen far åt alla håll och han springer låter de mer som han är glad:P jagar väl nått roligt
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nalle går i sömnen ibland ^^ Det är lite roligt och se han gå in i en vägg xD Han har ju inte hög fart, men han lufsar fram i sömnen och tar i en vägg, faller sen pladask och börjar snarka på nytt ;D
Lusse ligger också o drömmer ibland =)
nånstans mellan 6 mån. o 1 år börjar man väl kalla dom för unghundar. men vet inte exakt när…
Låt era hundar drömma ifred ! Drömsömnen är viktig för både människor och djur. ( Drömsömn = REM sömn )
Eros snarkar.
När han drömmer brukar han antingen gnälla eller också skälla som en valp :) Det rycker och spritter i kroppen på honom. Jag brukar titta på honom och fundera över vad han drömmer :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Malin *fniss*
om hunden är på pappret 4 år, men är som en slyngel….är han fortfarande "unghund" då? *hhihihi*
hahah han har stannat i åldern =)