Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1006 ggr
Novelia
3

Agria får + poäng

Det här kanske ni har hört tidigare men jag fick reda på det idag.

Förut så hade Agria att ju äldre hunden blev desto sämre blev försäkringen. Vilket jag tycker var helt idiotiskt för det är ju oftast när hunden blir äldre som det börjar strula sig lite med hälsan & man kan behöva utnyttja sin försäkring.

Men nu har dom gjort så att hunden har samma ersättning genom hela livet. Så himla bra gjort av dom! :) 

Hur är det hos andra försäkringsbolag ang det? Sänker dom ersättningen ju äldre hunden blir eller har dom samma hela tiden?

I have no sympathy for people without empathy

[tk1971]
0

Sveland sänker i alla fall, men de stannar vid nån bestämd summa, det går aldrig ner till noll.

Mantissa
1

Håller med, detta är den bästa förändringen på länge!

russin
4

Det är väl enda förändringen Agria gjort som är bra…..övrigt är det bara fler knepigheter och dyrare premier.

Jag bytte bolag i våras efter att ha haft Agria i många år och visserligen sänker nya bolaget  veterinärvårdskostnaden, men det är efter hunden har fyllt 10 år och aldrig lägre än hälften (i mitt fall då aldrig lägre än 25.00 kr). För den billiga premien jag har, så är det värt att få sänkt ersättning om många år framåt.

[Daniela1983]
0

# 3 Vad har du bytt till då?

Har själv Agria på gott och ont.

russin
0

#4 - jag bytte till Optimal i våras

Vizzla
1

Jag är jättenöjd med Agria. Vi har utnyttjat försäkringen två gånger och de har samma dag direktreglerad och vi har fått ersättning utan krångel. Nu när vi fått reda på Alfs sjukdom så kommer inte försäkringen att täcka kastreringen men det var jag beredd på. Det har gått fort och jag har fått bra service när jag ringt innan och frågat om olika saker.

Jag har agria då de är de enda som ligger högt i ersättning för rehabilitering och mediciner. Då taxar kan drabbas av diskbråck så känns det som en viktig del för mig att ha. Jag hoppas ju givetvis att mina hundar är friska resten av livet men jag betalar gärna premien om de får hjälp när det hänt något.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

russin
0

Det är därför det är så viktigt att välja försäkringsbolag efter vad man vill ha och vad man har för hundras. Jag vet t ex många som är supernöjda med Folksam, men själv har jag inte haft dom av den enkla anledningen att dom inte alls försäkrade min förra ras (shar-pei), så då fick jag leta bland dom bolag som fanns tillgängliga. Till shar-pei var Agria bäst förut (inte längre), så då var valet inte så svårt.

Idag har jag en hundras som är väldigt frisk och långlivad och har den lägsta försäkringspremien hos alla bolag, så jag kunde välja och vraka lite. Optimal gav min massor rabatt pga att jag har reggat kennelnamn, så jag tjänade in massor med pengar där, så därför bytte jag när Agria höjde premierna en hel del. I övrigt stämmer Optimals synsätt bättre på mig än vad Agria gör idag, så därför var valet inte så svårt när jag bytte bolag🙂