Rider/juckar på andra hundar!
En bekant till mig har en valp på dryga 12 veckor som juckar på alla hundar tikar som hanar. När han försökte på min så puttade jag ner honom. Däremot bryr sig inte ägaren om han gör det när det kommer besökande hundar hos sig. Han juckade även på en löptik för några dagar sen. Är inte det här en stresshandling? När den här valpen har varit hos oss så har han också "tagit över hemmet" och kört undan både min vuxna hund och min valp. Är det normalt?
Ja, det beror oftast på stress. Normalt och normalt, inte ovanligt med beteendet hos stressade hundar, det gäller att genast avbryta och se till att hunden inte stressar upp sig så.
Överslagshandling kallas det. Synd att ägarna tillåter valpen att gå upp så i stress.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Håller med ovanstående. Men ägaren kanske tror att det handlar om dominans o tycker att det är lite kul att ha en liten tuffing till valp? Att valpen "tar över" handlar nog mest om att de vuxna hundarna låter den hållas - just för att det är en liten valp. Ledsnar de så lär valpen få reda på det.