Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 623 ggr
[helenal]
0

En fråga!"

Det är såhär… Jag är ju ensamstående så att säga och får dräför ta han dom Hugo själv. Men nä'r jag jobbar eller ska göra andra aktiviteter som inte Hugo kan följa med på så passar olika folk honom i min familj då. Ibland min syster,mamma, Anders,pappa och MOrmor och Morfar.

Mormor och Morfar ska passa hugo från fredag till tisdag på vårat land. Han har varit där en gång innan med Mamma. Min fråga är tror du han mår dåligt över att vara med så olika människor? Givetvis är alla snälla mot honom och alla har "samma" regler. De frågar mig innan vad de ska göra vid olika tillfällen osv.

AnneN
0

Jag tror inte att han mår dåligt av det då det ändå är människor som han känner väl och att alla har sama regler för han.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zebben
0

Men man ska inte lägga in så mkt mänskliga känslor i hundarna. Så länge de får motion, klappar och mat så trivs de bra oavsett om de flyttas runt lite då och då.

Min ena tik är däremot extremt mattig och hon vet jag inte mår bra av att lämnas bort till olika. Jag har en person som jag kan lämna henne till, där hon trivs jättebra, men annars får jag helt enkelt se till att ta henne med eller stanna hemma.

Min andra tik trivs ypperligt hos folk hon känner. Hon blir glad så länge hon får sin motion och mat.

Så det där vet Du nog bäst själv, om hades trivs eller inte. Verkar han glad så är han glad när Du lämnar bort honom. Sen kan de ju alltid hänga lite läpp precis när man lämnar dem, men hundar är inte så långsinta.

[helenal]
0

okej tack för svaren=) Jag ser Hugo som en människa ibland:P att han har samma tankesätt som mig liksom;) Men det ska nog gå för sig!! han får ju sova i sängen hos dem emd eftersom han är van vid de