Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 992 ggr
[VampireGirlElvira]
1

En fundering.

Jag har en fundering gällande Golden Retrivers. Är den hundraser en så kallad " allergivänlig" hund? Min man är allergisk mot salivet från hunden och mot mjället så jag undrar om den är det? Jag har kollat upp många "allergivänliga" hundar, men han är så inställd på att vår första hund ska bli en Golden, men jag vill helst ha en Cockerpoo eller en Shihpoo. Tacksam för svar….

linn8
1

Nej dom är inte allergivänliga. Inte vad jag hört ihf. Min pappa är allergiskt och tål bara lockiga hundar. Eller vad man ska säga.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridaaaa
5

Finns igentligen inte sk "allergihundar", då det kan skilja mycket från person till person.
Och då brukar det främst vara pälsen på hunden, inte salivet.

Så omöjligt att svara på tyvärr.
Bästa är om ni kunde passa kanske en golden ett tag för att testa på?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Teddies matte]
4

Det finns inga "allergivänliga" raser, det är helt individuellt. Ni måste prova er fram, träffa massvis med Goldens och se hur det känns, valpar kan man reagera mer på, så kanske ni kan ta en omplacering ifall vuxna Goldens fungerar.

Ta absolut inte någon blandras när ni känner till allergin, kan bli precis hur som helst och där har ni ingen som helst aning om det finns en chans att tåla hunden eller ej.

[VampireGirlElvira]
0

Han känner av lite grann när vi har tagit hand om en hund från våran kompis. Hon är en Cavalier King Charles Spaniel, men det är bara salivet som han reagerar då på.

[Teddies matte]
1

#4 Ni måste prova med Goldens, träffa uppfödare, åk på rasträffar, besök ägare, tävlingar o.s.v.