Diarremedel
Skulle det generellt Vara motiverat att köpa Fortiflora istället för de billigare diarremedlen? Är fortiflora bättre?
Vilka medel?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Fortiflora har inte direkt en uppstoppande effekt så som canikur te.x har, utan det är främst tänkt som ett tillskott under längre tid för att hjälpa till att stabilisera magen och återställa mag- och tarmfloran ur ett längre perspektiv (vid te.x medicinering eller foderbyten osv). Vid akut diarrée är preparat så som canikur och attapectin oftast mer att rekommendera (även om fortiflora såklart inte skadar).
Hur går det med din hund, har den blivit bättre ??
Tack för att du frågar, jag hade skrivit igår en del. Gårdagens veterinät tyckte han var så bra så, och han hade bajsat bra i fredags. Men nu är det riktigt löst igen, dock inte sprutdiarre som tidigare o kräkningarna verkar ha upphört. Tror han har ont i magen lite fortfarande, skonkost ännu inte gett nån effekt. Funderar på om han bör ha lågfettmat eller om jag kan ge allergifodret magen funkat på förut. :s
2 det var ett bra svar.
Läste du mitt svar i den andra tråden -hur länge man orkar ?
Canikur och Pro Kolin är tydligen inte så bra pga sojaoljan som kan ställa till det ytterligare för vissa hundar med mag-/tarmproblem. Jag har för mig att sojaoljan står väldigt långt fram i innehållet på dessa, om inte rent av först av alla. Diarsanyl har jag hört ska vara ett bättre aternativ men jag har inte hittat någon innehållsförteckning.
Hej Jag har en liten hund som varit lös i magen av och till,när hon varit lös så har vi givit en påse fortiflora och då har hon fått normal avföring igen. Men när hon hade magsjuka och diaree gav vi henne canikur och magen blev bra på någon dag. Vi gav även då skonkost i torrfoder som vi köpte hos veterinären. Lycka till.
Jag tycker ju Forti Flora är det bättre. Det har som sagt inte stoppande effekt (vilket jag aldrig behövt ge), men det hjälper magen massor när magen behöver komma igång och bli normal efter en dålig magomgång.
Jag har en katt som är superkänslig och kan få diarre för minsta lilla. Två dagar med Forti Flora så är hon normalmagad igen.
Jag ger alltså sällan längre kurer (har inte behövt) utan 2-4 dagar. Jag förvarar dospåsarna i frysen, för då håller då långt efter bäst-före-datum (tips från djursjukhus som fått veta det av tillverkaren).
Jag har alltid kört Canicur på både katt och hund.
Har de haft sprutdiarre på morgonen har de bajsat fat på kvällen efter en canicurdos. Så för mig/oss har det varit guld värt.
7 vad grundar du det på? Sojaolja står först ja. Har inte hjälpt än nej. Om det ens kommer hjälpa. Tidigare hade jag en tub pro-kolin. 8 tack.
#11 Att sojaolja kan orsaka mer problem för vissa maghundar? Det är vad jag hört från en person som jobbar med bland annat mag-/tarmproblem. Jag tycker det verkar logiskt att det kan vara så. Mer grund än så har jag inte.
12 allright.