Beach hundar...
Ar du saker att den mackan inte va minâŠ?đ
Mer "Ge mig rÀkorna! NU!". ;) Det ser ut som det Àr sommar hos dig fortfarande.
#4 gud vilken fin bil :D
vilka fina bilder. har inga pÄ hugo dÄ han aldrig Àr med pÄ stranden med mig.
#9 - bÄda Àr Lancashire heeler. En black and tan och en liver and tan.
Den lilla "bruna" Mini (som Ă€r Ă€ldst) Ă€r 23 cm hög och vĂ€ger 5 kg đ
Lancashire heeler Àr Àven den en vallhundsras, men Àr smÄ rackare.
ÄÄÄh sÄ söta ! <3 Dilba finns inte kvar lÀngre, och jag saknar henne sÄ <3 Har funderat mÄnga gÄnger pÄ att skaffa en ny kelpie, men de Àr lite tidskrÀvande att trÀna eftersom de Àr sÄ sjukt smarta och sjÀlvstÀndiga. Typ "JAAA jag fattar vad du sÀger jag lÄtsas bara att jag Àr döv." Hur Àr lancashire heeler nÀr det gÀller sÄnt?
http://aekitsune.blogg.se
Heelern Àr ju en otroligt smart och lÀttlÀrd hund och förig, men Àr nog lite tuffare Àn kelpien. Heelern Àr ju en nötvallare i grunden.
Mina Ă€r vĂ€ldigt olika. Den bruna Mini skulle nog helst av allt vilja jobba i en ladugĂ„rd med att fĂ„nga och döda rĂ„ttor (en av heelern sysslor förutom kofösare). Den svarta Polly dĂ€remot skulle gladeligen trĂ€na pĂ„ en lydnadsplan heeeela dagarna om hon fick eller med avbrott pĂ„ en alilityplanđ Galet aktiv, vill, vill vill massor och smart som attan och tĂ€nker ofta i tvĂ„ steg. En otroligt rolig hund, men har Ă„ andra sidan en hel del nerver. Verbal i överdrift och inte sĂ„ glad i frĂ€mmande hundar - tar tid pĂ„ sig att acceptera nya hundar.
men mycket roliga hundar och inga knÀhundar trots sin litenhet. Polly Àr större med 27 cm och 8 kilo muskler. Hanarna blir lite större.
jo du har rÀtt, alla hundar Àr ju individer. Men gud sÄ fina de Àr! :) Tycker det Àr lite roligt med hundar som hittar pÄ lite sjÀlva, och inte bara gör som man sÀger..
http://aekitsune.blogg.se
Heelern Àr ju fortfarande en vÀldigt liten ras. Det föds mindre Àn 100 varje Är. Inte homogen sÄ storlek, utseende och temperament kan skilja en del. Dock har dom flesta stark flockkÀnsla. Mina Àr vÀldigt olika i sÀttet - varandras raka motsatser i mycket. Mini Àr liten tuff, orÀdd, sjÀlvstÀndig och Polly Àr stor, förig, mer nerver, hÄller sig kring benen och mycket mer mental ork.
Men det Ă€r det som Ă€r lite roligt med nĂ€r en ras Ă€r "liten" - ingen Ă€r riktigt den andra likđ
Min beachhund i Halmstad pÄ semester, han var tok-glad av att fÄ strÀcka pÄ sig och hoppa ut i vattnet!

Vilka fina bilder! đ
Hon Àr en DvÀrgpinscher pÄ snart 6 Är:)
JĂ€ttefina hundar allihopa!đđ¶