Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 768 ggr
Nevina
2

Vad anser ni om detta?

Hej. Jag beställde för några dagar sedan lite hundgrejer på nätet. Dels skickade de mig inte sina kontouppgifter, så jag fick maila dem och fråga om dessa för att kunna betala min beställning. Sedan när jag fick mitt paket innehöll det inte vad jag förväntade mig.

Jag vill inte ha några pipleksaker tilll min hund, så jag beställde från dem just för att de hade både med och utan pip. Jag valde en boll som det inte stod någonstans att det var pip i. Det stod bara "Plyschfotboll 8cm" och "Osorterade färger".  Men när jag fick den så var det såklart pip i den iaf. När jag kontaktar dem säger de att jag måste skicka tillbaka bollen om jag vill få pengarna tillbaka, men jag får stå för frakten själv.

Jag tycker det är dåligt av dem när de inte skriver ut korrekt information om produkterna och vilseleder kunderna på det här sättet och kräver att man ska betala för att skicka tillbaka produkten som var något annat än det man trodde att man betalade för. Vad tycker ni om detta? 

Jag frågade dem om man ska behöva kontakta dem och fråga varje gång innan man beställer något om de har utelämnat någon funktion och info om produkten för att vara säker på vad man får. Och om de tyckte att det var att vara service minded om mån om sina kunder. 

Deras svar blev att de har skrivit att de reserverar sig för fel i text och bild och är det något man inte vill ha (tex pip) så får man skriva det till dem. Och att det är lätt att ta ut pipgrejen ur leksaken om jag vill.

Vad är er tankar kring detta?

Sjöstjärna
0

Jag är ledsen att behöva säga det, men det låter som helt normalt förfarande. Eftersom de flesta hundleksaker idag innehåller pip så kan man förutsätta att kunden utgår från det och om det är oklart frågar om den verkligen är utan pip. Att kunden får stå för returfrakten om man är missnöjd med produkten är också normalt såvida ingen uppenbar felleverans har skett eller det är fel på produkten.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Nevina
3

Men det stod ju på andra produkter att det var pip, men det stod inte det på denna boll. Då tycker jag att det borde betyda att det inte är pip i den.

drika
0

Anmäl till ARN annars kan man nog inte få så mycket rätt tyvärr..:)

Hälsningar

Fredrika

Sjöstjärna
0

Ja, stod det på alla andra men inte på den så talar det ju helt klart till din fördel, men jag tror tyvärr ändå att det är svårt att få rätt i en sådan fråga.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"