Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1915 ggr
Emmapower02
0

blink vs. blink?????

vad tycker ni? vilket hjälper mer? en blinkande "hund lampa" eller blinkande hund halsband?

mvh Emma<3

russin
0

Halsband måste ju hjälpa mer då det lyser hela vägen runt halsen - en lampa lyser ju bara under halsen där den hänger i halsbandet🙂

Själv kör jag på fast ljus, då jag avskyr blink - jobbigt för ögonen.

mingman
0

Åh, jag såg en hund med bara en liten mini-lampa i halsbandet. Man såg den jättebra! Så skönt att kunna se någonting där borta i mörkret. Jag ska absolut invsertera i något av de två (har ej valt vilket än, troligtvis blir det köpt på mässan).

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Catta-
0

Ett halsband skulle bara försvinna in i pälsen på min hund så jag har bara en lampa som hänger i halsbandet.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
0

Det beror på päls. Har haft blinkhalsband på pudeln när jag bodde hemma och honom såg man jätte tydligt, vi bodde på landet så det var ganska trevligt o se vart han gick trots att det var kolsvart ute ;) 

Nu har jag blinksmycke på hundarnas halsband o det ser man inte helt tydligt bakom men dom har reflexväst/sele och lite annat på sig så man ser dom bra på så vis.

Belimas
0

Jag har en reflexväst med blink, finns olika lägen på blinket (även fast sken men jag föredrar när det blinkar lite). Bästa investeringen jag har gjort då varken ett halsband eller en lampa hade funkat i vårt fall.

Nevina
0

#5 Får jag fråga var du köpte den? 🙂

russin
0

#7 - den var riktigt fiffig🙂

Nevina
0

#7 Tack! Går det att byta batteri i den och vad är det isf för batteri?

Imasy
0

När jag sitter i bilen tycker jag faktiskt att hundar med väst syns bäst, men när man själv är ute och går/cyklar tycker jag lampor syns bäst.

Men det är väl kanske en smaksak beroende på i vilka miljöer man rör sig i osv.

Belimas
0

#8 Ja den är kanonbra! framför allt om man har en hund med lite längre päls där halsband o.d. gärna göms =) #9 Det går säkert att byta, vet inte vad det är för batterityp men jag skulle tippa på sådana där platta runda batterier. Jag har fortfarande inte behövt byta batteriet sedan jag köpte det för drygt 1 år sedan =)

Lathundarna
0

Varför inte gå all in när jycken ändå blinkar? 😎

LinaK
0

#12 Smart! Suveränt när man har lurvig hund så att halsband knappt syns 👍

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Reptile-Lovers
0

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

[Iyen]
0

Blä jag hatar blinkande saker. Asjobbigt för ögat. Bättre med ett fast ljus hela tiden. Det känns även säkrare så. Köpte en sele som har sådan ljusslinga i sig över nacken. Nackdelen (haha) är då att man ser inte så bra rakt framifrån eller rakt bakifrån. Men jag gillar den. 70kr finfina priset!

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kör på halsband på våra staffar.

Såhär syntes halsbanden när de var nya. Över ett år senare har vi inte behövt byta batteri på det gröna, men det rosa tappade kraft väldigt fort och byttes ut mot ett orange. Går att ha på fast ljus och klickar man en gång till så blinkar det.