Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 907 ggr
[nettaahs]
0

Så tom utan hund..

Vad gör man när denna enorma längtan kommer? Jag är inte hel utan hund, jag behöver en kompis att dela mitt liv och långa mysiga promenader med. Jag behöver någon som måste ut i den kalla vinterkylan, och jag behöver någon som nästan driver mig till vansinne, men ändå gör mig så glad. Vad gör man när situationen inte tillåter? Jag är trött på ensamheten!

Sugar Mist
0

Hundvakt/Dagmatte vore kanske något? Inte riktigt den kostnaden för hund men ändå en stunds lycka över en kompis :)

-

[nettaahs]
0

Jag studerar just nu, dock bara fram till juni och därefter blir det ju dags för jobb. Det är just därför det inte funkar, jag blir inte hemma på dagarna. Och med tanke på utbildningen jag går så blir tiderna värre och dagarna längre, det är just det som sätter stopp.. :/

Sugar Mist
0

#2 Var hundvakt på helger/Lov då? :)

-

Anibaz
1

Vart bor du någonstans? Det finns säkert någon som vill ha hjälp med rastning/sällskap under kvällar också, många jobbar skift nu för tiden.

Frida B
0

Deppar ihop totalt, i väntan på bättre tider.

Nej, men passa hundar på helger, var inne här så mycket som möjligt och läs på allt du kommer över vad gäller hund. Allt ifrån bästa fodret och hundens näringsbehov, till hundens beteende och inlärning. Läs om alla aktiviteter och sporter, läs om de olika klubbarna, lär dig rasgrupper utantill, läs på om raser, pälsvård, ge dig ut på tävlingar och utställningar och snacka hund, ja det finns massor att göra. Jag har varit hundlös i hela mitt 17-åriga liv (-8 veckor), så jag vet hur man klarar det på bästa sätt ;) 

Jag är heller inte hel utan hund, speciellt inte efter Nadja. Så jag gör det bästa av situationen, och lånar hund på helgerna. Vi har precis avslutat en agilitykurs, och ska börja en fortsättningkurs snart! Kan tillägga att jag går i skolan ca 7-8 timmar på vardagarna också, så har verkligen inte tid att ha hund på vardagar :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

marathos
0

Du kanske kan vara jourhem till någon hund? Förstod nog inte riktigt tiderna om det skulle vara ok med hund fram till sommaren, eller om det inte fungerade nu heller.

Min erfarenhet av att vara jourhem är att det är fantastiskt att få träffa en ny personlighet, och samtidigt göra stor nytta för en hund som får en ny chans i livet, svensk eller utländsk. Det är många hundar som behöver jourhem.

Själv är jag tacksam att jag har fått chansen och möjligheten att vara jourhem åt ett antal svenska och utländska vovvar. Rent egoistiskt har det verkligen berikat mitt liv och samtidigt har det hjälpt hundar till en ny chans i livet. Helt underbart att få lära känna dem och se dem utvecklas. Jag är så oerhört imponerad av dessa hundar som ofta har haft väldigt mycket med sig i bagaget.