Hur hanterar ni andra hundägare ?
Hej på er, är nyfiken på hur ni hanterar hundägare som släpper fram sina hundar till era utan att ha frågat om de är ok, både lösa och kopplade. För någon dag sedan var jag på väg hem från pojkvännen och på trottoaren bredvid tunnelbanan så kommer det en man med sin pinscher (stavning?) han har flexi koppel och hunden går långt framför han, längst ut i flexit, jag ser att Mannen ser mig om mina två mopsar och han tar ej in sin hund så jag tänker genast att han har en hund som bara promenerar förbi andra hundar, men icke hans hund kommer fram med vänlighet och vill hälsa och snurrar runt mig med flexit, men jag kände att de inte är okej så jag frågade honom, hur tänkte du nu ? Han sa inget utan jag fick en jätte arg blick till svar, han började gå och då sa jag åt honom att ta in sin hund nästa gång, då bad han mig dra åt helvete.. Hur hanterar ni såna situationer ? Jag är så trött på att alla tror att de är ok att släppa fram sina hundar till mina bara för att de är snälla små mopsar, men de som gör så förstör ju min träning med hundarna..:/
När jag hade jack russel och bodde i göteborg så släppte alltid folk fram sina hundar, gärna med flexikoppel men då brukade jag hojta -du, min hund är inte alls snäll med andra hundar. Då brukade de plocka igen sina hundar. Eller så sa jag bara ifrån att min hund inte fick hälsa på andra hundar. Ohyfsat att bara släppa fram sina hundar till andra hundar tycker jag. Man frågar om lov först!
Nu mera har jag en stor svart hund och det är få som vill släppa fram sina hundar till henne. Hon är världens snällaste men ser förståss farligare ut än min jrt gjorde. Det är faktiskt skönt att slippa att alla ska hälsa med sina hundar hela tiden.
Ett hem utan en hund är inget hem
Jag säger att de har löss/är sjuka på något sätt. De brukar ta avstånd.
-
# ja tycker de är så tråkigt att folk gör så, så länge folk frågar brukar de inte vara något problem för mig men jag blir så störd av att folk bara antar att de är ok :/ när jag går ut med pojkvännens muskelhund då släpper man inte fram hundar hur som men när mopparna kommer då kan alla visst springa fram hur som.. Jag kämpar själv med att lära mina hundar att man kan passera andra hundar utan att hälsa, Men de blir ku bakslag varje gång någon gör såhär…:(
#2 haha den kanske man ska börja köra med :p nej men samtidigt känns fe som att andra aldrig kommer lära sig att de inte är ok om man hittar på andra roligheter, men annars är de nog ett välfungerande uttalande :p
Där jag bor nu är det inga problem för här går antingen inte hundägarna ut med sina hundar utanför tomten och gör dem det så får hundarna absolut inte hälsa på varandra.
När jag bodde i Staffanstorp så hände det ett par gånger att folk släppte fram sina hundar, det var ofta man fick säga ifrån att man faktiskt tyckte det var oartigt att bara släppa fram sin hund till min.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Jag blir förbannad. Har skällt ut en gubbe 2 gånger nu som gång på gång släpper fram sin hund mot min. Han tycker det är såå kul att se min valp bli livrädd för hans stora hund.
Annars är det nästan ingen som släpper fram sin hund utan att fråga.
Det händer inte så ofta. Det är oftast hundar som bor i kvarteret och de känner mina hundar och vi känner dom. Tycker väl iof ändå att dom borde koppla hundarna ibland men nåja. Kommer någon okänd och jag är ensam så håller jag in mina alt går åt sidan (av från cykelvägen) då fattar de flesta att vi inte vill mötas. Är vi två då håller jag in hundarna och husse går framför beredd att agera om hunden rusar mot oss.
Skulle inte tveka att sparka en attackerande hund. Ägarna går ju oftast flera meter bakom så svårt att få igång ett samtal i så fall får man ropa högt.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Det beror helt ärligt på hur situationen ser ut. Det kan mycket väl hända (och har hänt) att jag röstmässigt tar i från bottendelen av tjocktarmen med ord i akut behov av censur när jag ryter ifrån på ägaren, men i regel är jag lugn eftersom det har bäst effekt.
Kan få en smärre adrenalinkick på tappade hundägare som inte förstått att hundarna kan skadas i stundande slagsmål när deras lösa hund kommer sättande och att det är dags för dem att ta upp händerna ur byxfickorna/lägga på mobilen och samla ihop sin egen hund. Övriga kan jag trevligt med bestämt tala om ett och annat för - med lite mer bomull. De brukar be om ursäkt och förklara att de trodde Allvar är valp (det är den vanligaste "ursäkten" vi får, faktiskt).
Folk brukar fraga, ar din hund snall? Jag sager ja det ar hon och da slapper dom fram sina hundar fram (men ibland utan att fraga). Jag hade ju inte sagt att jag vill att dom ska halsa!? Min hund ar faktist ratt ointresserad av andra hundar men det ar fortf. oartigt. Men idag blev jag valdigt imponerad nar en liten 4arig tjej kom fram och fragade "kan jag klappa din hund" och da sa jag till henne (och mamman) sjalvklart och vad bra att du fragade! For ofta sa klappar folk hundar nar dom vill vilket jag inte tycker om… :/
Jag säger "Skall" åt mina hundar när jag ser att någon är påväg att släppa fram sin hund. De börjar de alla tre skälla, och Bayern har ett sånt dovt och djupt skall att hon skrämmer iväg de flesta hundägare då. Ifall dom fortfarande släpper fram sin hund efter det, vilket bara hänt två gånger, så säger jag "Dom är aggressiva/Dom älskar att slåss". Orkar verkligen inte stå och diskutera, "Näää, håll din hund borta för hur vet du att jag vill att den ska hälsa på mina hundar? Du måste fråga först. Tänk om mina hundar är sjuka blablablabla".
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#10 ibland önskar jag att jag hade större hundar så folk inte vågade släppa fram. Små taxar får man tydligen göra vad man vill med..
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag säger som det är. "Han får inte hälsa i koppel". Om det krävs föser jag Fidel bakom mig och hindrar med min kropp så den andra hunden ej kan komma fram. De flesta förstår, och är personen på argumentationshumör brukar jag ge dem en chans att förstå, sen går jag helt enkelt iväg.
Jag träffade faktiskt min första lösa hund här om dagen. Vi gick och jag såg en hundägare med hund på avstånd, som en mörk skugga. Plötsligt gav hunden skall och sprang mot oss, tydligen var den lös. Ägaren var kanske 20 meter bort när hunden var framme vid oss.
Detta var en ganska snäll röd Setter, men jag spände ändå upp mig och var väldigt tydlig med att "du kommer inte nära min hund". När ägaren kom fram sa jag bara "det är ingen fara, han får bara inte hälsa på hundar i koppel". Jag hade bråttom till tåget så det var ej läge att stanna och småprata.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Många släpper fram sina hundar ändå tyvärr. Värst var dock i veckan. Vi stod och väntade utanför porten till ett höghus. Hissen går upp och ut rusar en lös hund och hoppar rakt på Jason. Den hunden är jämt lös och Jason är ju rädd för honom. Så numera så kommer jag faktiskt att lyfta upp honom. Är så trött på detta och ägarna lyssnar inte. För det mesta har dem inte ens koppel med sig. En gång när dem glömt nyckeln hemma så lämnade dem hunden ensam i hissen. Hur idiotisk får man vara.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Ja det är lite olika, brukar sällan bli arg men blir rädd då min hund som jag tagit som omplacering ej är socialtränad för ens i vuxen ålder och ibland kommer det hundar flygandes, haft sådan tur hittills ej hänt något men en gång då kom det en ung hund flygandes utan koppel mitt på byn i trafiken - över en parkering och en gata och fram till oss.. fick min hund som tur vad att sätta sig ned, lagomt pigg på hälsnings manövern och fick tag i nackskinnet på ung hunden för idiot tanten ropade tillbaka honom och sprang efter, tänkte inte se på medan en hund blev överkörd för att hon inte tänker.
Efter det har jag sett den hunden kopplat tack och lov, men hade min hund haft fel sinnesstämning eller att jag inte såg hunden komma.. vad kunde ha skett då?
Det har aldrig hänt så jag vet inte riktigt hur jag skulle göra
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Låter aldrig mina hundar hälsa på andra hundar när vi är ute och går. Bara om det är någon vi känner och de har träffat hundarna tidigare. Allt det här med att alla hundar måste hälsa på varandra är så överdrivet. Jag säger bara att jag inte vill att de ska hälsa och släpper de fram sna hundar utan att fråga så, frågar jag dem, vad fan dem håller på med.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Det råkar jag sällan ut för nu mera. Men när det inträffar brukar jag säga till att det är ingen ide att dom hälsar då två av hundarna är rädda. Det brukar jag dra med o det brukar funka bra, sen finns det ett o annan som är lite trögare o skiter väl i vad man säger men då går jag helt enkelt därifrån.
På den tiden jag bodde i mer tätbebyggda områden där man kunde stöta på ouppfostrade pälsbollar längst ut i flexikoppel körde jag med "Titta Fäis, där kommer frukosten", hundarna halades in fortare än kvickt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag säger att dom genast ska ta in sin hund / att dom har något som smittar.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Har själv aldrig varit med om detta då jag är nybliven hundägare. Men, Jag funderar över hur vissa av er tänker kring detta.
Ni tycker att det är jobbigt att andra släpper fram sin hund utan att fråga, visst jag förstår. Men att ni sedan använder undanflykter som att hunden har löss och/eller är aggressiva osv för att den andra ägarens hund inte ska hälsa…. Jättesmart, tycker ni, men hur hade ni tänkt få det att sluta? Just den personen kanske inte släpper fram sin hund till DIN nästa gång ni ses. Det är att sopa problemet under mattan.
Säg som det är istället så personen får sig en tankeställare och kanske slutar släppa fram sin hund utan lov till alla hundar i framtiden istället för att problemet skjuts vidare till en annan hundägare.
Jag tycker oftast man kan se även på lite avstånd vilka som inte har koll på sina hundar, så antingen hojtar jag att de ska hala in hunden eller så byter jag helt enkelt riktning. Jag gillar inte att lämna sådant åt slumpen. Däremot är jag för jäkla trött på folk som inte vet hur man åker kommunalted sina jyckar och låter dem gå på först med full koppellängd. Min hund har blivit påflugen 3 gånger på det sättet, fastän jag tydligt visat att jag håller i ett hundkoppel. Jag lägger min hund längst in under ett säte och blockar så gott det går med kroppen, men dehär jäkla hundarna lyckas alltid åla sig in under sätena :/
#20 Visst kan det verka vara en undanflykt, samtidigt finns det de människor som verkligen inte lyssnar, kommer med ursäkter, bedyrar hur snäll deras hund är, berättar hur synd det är om min hund, och är så förbannat ihärdiga. När man träffat på ett par såna förstår jag helt att man till slut väljer att ljuga ihop något för att slippa ta diskussionen.
Själv hade jag ju problemet när Fidel var liten - han var ju så förbannat bedårande - och ALLA skulle hälsa, peta på, klappa, släppa fram hundar, släppa fram barn, och så vidare. Jag övervägde nästan att köpa en munkorg och sätta på honom, för alla tror att en hund med munkorg är agressiv.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Sorgligt att folk ljuger om att deras hundar är sjuka eller aggressiva, och extremt sorgligt och omoget att somliga dessutom skrämmer den andras hund. Det är ägarens fel inte hundens! Vill ni inte att hundarna ska få hälsa på den mötande hunden så är det bara att ni säger det, vänligt men bestämt. Eller så kan ni helt enkelt kliva åt sidan om det finns möjlighet till det.
Har inte råkat ut för detta än, dock att många vill komma fram och klappa när Teemo var liten. Men när det väl händer så kommer jag säga nej, så att ägaren förstår att nästa gång hålla avstånd…
#18 Det där gjorde min dag! :D
Har inga problem med sådant, utom när det gäller grannhundarna. Men utifall jag skulle gå ut med hunden själv och någon jag inte kände bara skull släppa fram hunden skulle jag säga till.
Life is better with dogs.
# 18, 25 Min med haha!
Det märkligaste jag har varit med om var när en liten tik "hittade" mig och hunden på ett ganska öde ställe ute i skogen. Trodde hon var på rymmen och hade fullt sjå med att få tag i henne. Några minuter senare kommer ägarna och blir jätteglada för att hunden har hittat en kompis. 🤔
En annan gång stod vi och väntade på bussen. Av massa olika anledningar var min lilla hund uppe i var och skällde på allt och alla. Då kommer det fram en liten tjej och frågar om hon får klappa. Jag säger nej flera gånger. Tillslut verkar de som hon ger upp, men nä då, hon försöker smyga fram bakom ryggen på mig! Jag säger högt och tydligt HAN BITS. Mamman fortsätter prata med sin kompis helt oberörd.
#26 Men fy så oartigt!
Skulle verkligen blivit jättearg om någon gjorde så. Och mammans beteende var ju inte mycket bättre!
Life is better with dogs.
Var med om sådant här om dagen då en hund smet från sin tomt medan dess husse kratta löv, hunden skällde samt morra på min och hade rest ragg så jag tvärnita då den stod mitt på trottoaren framför oss och skällde och morra. Gubben sa bara "han är snäll" och jag sa "min tik löper" och fort som satan kom han och tog sin hund, nu var inte löp kommentaren lögn heller men det funka. :)
Samma sak har hänt en annan gång när vår tik löpte men den ägaren vägra komma och hämta sin hund som då var en okasterarad hanhund, jag stod och gapa efter ägaren till hunden som var inne i sitt hus men med balkongen öppen om att komma och ta sin hund som cirkulera oss hela tiden och var på min tiks bakdel men ingen reagera. Istället kommer en annan hundägare som då säger "du kan ta det lugnt den hunden är snäll, ingen fara", jag blev så irriterad på den och sa "ja man min löper" och fick inget svar på det utan hundägaren stod och titta på med sin hund i handen. Sluta med att jag skrek åt hanhunden "GÅ HEM" och hundfan lyssna, den gick till tomten igen och stod där och titta efter min tik.
Avskyr hundägare som bara tar för sig och anser att de minsann har rättigheter till allt.
Har hänt att folk har släppt fram sin/sina hund/hundar till mina hundar, min ena är som tur är cool i alla lägen medans min andra kan börja skälla hysteriskt när hon tycker en hund kommer för nära henne (hon är ej aggressiv utan rädd och behöver tid för att acceptera vissa hundar) och då brukar hundägarna korta kopplet ganska fort på sina hundar, jag har även förklarat för dem att den ena är ej aggressiv utan rädd och därför passar det inte med att bara "släppa fram hunden".
Har även hänt att när vi har varit ute med våra tikar när de löpte och det kom en hund från ingen stans, vi fick försöka mota bort honom då han var liiite för intresserad i våra tikar. Några minuter efter kommer ägaren och säger "det är lugnt han är jätte snäll", sådant får mig att bli irriterad, som hundägare borde man tänka ett steg längre. Min hund kanske inte är snäll, eller kanske sjuk eller liknade? Sådant borde de tänka på innan de släpper fram sina hundar utan att fråga eller utan kontroll.
- Nederlandse Kooikerhondje -
Vi brukar inte ha problem med att folk släpper fram sina hundar, brukar redan när vi ser någon på håll gå lite åt sidan och så har jag en hane som är lite osäker på andra hundar vilket gör att han ibland kan morra. Dem flesta brukar ha vett att inte släppa fram hunden när han morrar ;) Hade jag ändå råkat ut för någon som inte verkar ha koll/släpper fram hunden skulle jag nog ryta ifrån något i stil med "Ta in din hund!".
Har inte haft så stora problem med hundar, för folk tycker min hund ser så liten och oskyldig ut, och de som velat har frågat först och då har jag sagt nej… Däremot människor som tycker att min hund är så otroligt söt går bara rätt fram, när hon var liten valp gick det en tant förbi min trädgård då jag hade wilda lös, hon stannar och säger vilken söt hund och börjar kalla på hunden, wilda springer såklart dit så folkkär som hon är, vilket förstörde träningen totalt. Står jag utanför Konsum med min hund och sambon är inne och handlar är det alltid minst 5 personer som går fram och börjar klappa, har då börjat säga ifrån att vill de klappa får de vänta tills jag satt min hund och gett ett varsågod…..blir skit trött på det ibland och vill bara fräsa åt alla, men vågar inte riktigt det.
Min ena hund är osäker på hundar han inte känner och blir vid möten, trots enorma framsteg under det år vi haft honom. Jag brukar vara den som frågar om han kan få hälsa, förutsatt att det inte är en för mig okänd hund. Släpper givetvis aldrig fram honom utan att fråga först ;)
När det kommer till andra så har vi en granne som har en bjässe till hund. Hunden är supersnäll mot allt och alla, men mina hundar tycker att han är jätteläskig då han är ganska framfusig. Ägaren låter den gå hur den vill = den ångar fram till mina hundar trots att jag stannar på avstånd och massor av gånger försökt förklara för grannen att det inte är ok. Där har det gått så långt att jag undviker att gå ut samtidigt som dem och jag överväger att fråga om jag kan få låna hunden nån gång för att träna dem tillsammans utan att det behöver bli så närgånget.
I övrigt håller sig folk vanligtvis på sin sida av vägen här i krokarna :P
#23: Tyvärr förstår folk inte alltid vänligt men bestämt. Å andra sidan kan tilläggas att folk inte alltid förstår: Min hund är aggressiv heller men det funkar åtminstone fler av gångerna. ;)
Och ja, det är egentligen ägarnas ansvar men eftersom de inte är ägaren som kommer framrusande så jag skrämmer deras hund hellre än att riskera att mina hundar blir skadade - det är mitt ansvar som deras ägare.
Dom få som gör så får ofta ångra sig då min ena hund är rätt bra på att ge käftsmällar till främmande hundar som "dyker rätt på". Hon må va liten, men är tuff.
Men det är inte så ofta som någon släpper fram sin hund bara så där då min andra hund låter mycket om hundar kommer för nära - hon tycker det är läbbigt med främmande hundar.
Oftast är det folk med andra småhundar som släpper fram sina till mina. Ungefär som om bara för att mina är små, så är dom snälla (dom borde höra att min ena absolut inte vill). Men jag brukar oftast hejda folk innan så dom förstår - och förstår inte dom så brukar oftast deras hund göra det med tanke på mina hundars hundspråk🙂
Jag tycker också att det är viktigt med respekten för andra hundägare i sådana situationer! Även med hundar som man känner bör hundägaren kunna acceptera ett nej eller att man vill träna sin hund utan att bli arga över det. Förstår verkligen inte varför det ska vara så känsligt för vissa, eller varför man inte kan ha den respekten och goda artigheten mot andra hundar? Blir oftast väldigt jobbiga situationer när folk släpper fram sina djur kors och tvärs.
Tass Josephine
Jag har en i grannporten som har sin hund i flexi, hunden gör utfall mot alla hundar hon möter och har även gjort utfall mot oss. Ägaren gör ingenting alls utan står och glor på som om det vore mitt ansvar att se till så hans hund inte går fram till oss. Han drar inte in hunden, säger inget kommando utan han blänger bara… som om han inte kan prata eller kommunicera.
Vad jag gör? Ser jag dom så vänder jag på klacken och går åt ett annat håll för jag vägrar utsätta min hund för den ägaren och hans hund. När jag väg passerar honom utan Molly slänger jag ett arg öga för jag klarar inte av den karlen.
Jag har inget emot att andra hundar hälsar på Alva (förutsatt att de beter sig). Hade jag haft det hade jag sagt ifrån. När hon löper till exempel. Har aldrig vart några problem.
Blir personen med den andra hunden sur är det ju bara att konstatera att hen är en idiot.
"På natten är alla katter svarta"
#23 Hur ropar man "vänligt men bestämt" till en hundägare som är 50-70 meter bort (eller för all del, står med ryggen mot och tjittjattar/surfar i mobil) att samla ihop sin lösa hund?
Har aldrig hänt mig, oavsett ras i kopplet, eller vilken stad jag bor i.
Hade en kvinna för nån vecka sedan som prata i sin mobil och gick förbi medan vi stod stilla för vovven såg en hund han ville till (han kändner hunden) och hon stannar och går fram till honom, tog givetvis undan hunden och då pratar hon med personen i telefonen och sa jag får visst inte häla på en fin hund här. Var inte klokt, så gör man ju inte, vad vet hon om han bits eller sådant? Inte nån respekt varken till hunden eller ägare.
Hälsningar
Fredrika
har hänt en gång att en ägare med hund i koppel bara kommit fram, en gång en lös hund. kanske är det folk som försöker nu också men jag är så upptagen av att ignorera alla vi möter och fokusera på min hund och vår promenad att jag inte märkt det ;) jag bjuder liksom inte in till nån form av hälsningscermoni. kanske är jag tråkig men varken jag eller hunden får ut något av det mer än.. stress ( dels för att vi haft problem med hans fixering/exhaltering vid möte av andra hundar och behöver ett visst avstånd).
nej, här har det inte hänt direkt. kanske för jag är ett barn så den andra hundägaren förstår att jag kanske inte klarar av våran golden. vilket jag dock gör.
men jag är lite blyg ibland så om ägaren inte frågar så frågar inte jag, om jag kanske även vill hälsa för det är en jättesöt hund :P men annars om ingen frågar så blir det liksom 'blick prat', vi ser liksom på varandra om vi kan låta hundarna hälsa. om ni förstår. sedan andra hundar som vi kanske hälsat på innan så kan jag och den andra ägaren bara säga 'hej' till varandra, och kanske säga hej till varandras hundar med, sedan får dom hälsa.
ibland blir det liksom inte en fråga heller. jag kan säga hej ibland (typ som i trafiken när man kör bil och stannar och låter en åka före för att den väntat så länge eller för det kommer/är en stor bilkö efter, så liksom vinkar man till varandra) för att jag brukar sätta min hund ner så är risken för att han drar mindre, och då kan även den andra hundägaren känna sig lite tryggare. sedan kanske vi frågar varandra vad hunden heter, vilken ras, eller vilket kön om den andra ägaren har en hund som inte gillar andra hundar med samma kön. sedan blir det liksom en 'osynlig fråga' om hundarna får hälsa
blev kanske rörigt men…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Vi håller våra i kort koppel vid möte. Ingen hälsning eller lek förrän båda parters hundar är stilla och lugna. Det jag dock retar mig mest på är folk med små ettriga saker som kryper upp i skogskanten eller lyfter upp sina monster och som skriker åt oss. Undrar bara: vem gör rätt vid hundmöten…de eller vi…. Ska man överföra hysteri eller lugn till sin hund vid möte….
#43 - om du mötte mig så skulle du reta ihjäl dig😉 Jag har två mindre hundar varav en inte alls gillar främmande hundar i hundmöten och jag ställer mig oftast framför henne vid möten. Tyvärr hinner hon ofta gaffla en del, men vi jobbar på det. Tyvärr är inte alla platser breda nog för att hålla bättre avstånd.
#44, Det är väl inte du som står och skriker vid kanten med hunden i famnen och hojtar så du blir blå: Ta bort din hund, min hund är rädd för stora hundar!! Låter som att du har en bättre metod :)
En specifik händelse som jag aldrig glömmer..
Charlie, som jag var ute med var då 6 år gammal. Det kom fram en man med en schäfer blandning, frågar om de får hälsa och jag vet att just Charlie, han älskar hundar. Så otroligt trevlig som Charlie var helt sjukt.
Jag litade på mannen såklart. Precis när Charlie tar ett avvaktande steg fram så flyger mannens hund fram. Jag hann (som tur var dra!) tillbaka Charlie och som en ren reflex så flyger min fot upp och träffar den andra hunden på bröstet.
Mannen stirra på mig och sa; "Jag förstod väl detta. Han gillar inte andra hundar. Men varför sparkar du min hund? "
Jag kokade! Mannen visste om att hans hund INTE går ihop med andra hundar, men likt förbannat så frågar han om hunden får hälsa?!
Jag sa bara att om mannen ville ha sin hund kvar så skulle han omedelbart lämna platsen. Annars får den en till smäll. Han bokstavligen drog sin hund med sig. Den var fortfarande ute efter Charlie..
När jag sedan berättade för min pappa vad som hade hänt så frågade han varför jag gjorde så, och vad jag tänkte. Jag sa bara; Charlie är mitt allt. Och jag tänker skydda honom med mitt egna liv så länge han lever. Och det gjorde jag. Min finaste lilla gris <3
Om Charlie själv påverkades psykiskt av händelsen uppfattade aldrig jag, då han aldrig någonsin efter den händelsen påvisade någon aggressivitet eller osäkerhet gällande andra hundmöten. Var mer jag som var orolig.. Usch vad jag saknar min lilla gris <3
"Jag sa bara att om mannen ville ha sin hund kvar så skulle han omedelbart lämna platsen. Annars får den en till smäll."
Hade du sagt det till mig hade du blivit anmäld för olaga hot.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.