Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 3228 ggr
fellfrosch
16

Min Rosko

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så otroligt glad idag, jag måste bara få dela med mig! :D Idag fick vi besked om att vi får den valp jag har känt lite extra mycket för sedan den föddes för snart 5 veckor sedan :) Det var ett annat par som egentligen stod före mig i kön som också hade tittat lite extra på honom, men när jag och min pojkvän var på besök så såg uppfödaren hur bra vi klickade och hur mycket jag kände för honom, så hon ville att vi skulle ha honom. Jag trodde inte man kunde känna så starkt för en valp man knappt har träffat :') Jag var dessutom helt inne på att vi inte skulle få honom och jag var rätt nere de senaste dagarna. Helt ärligt så har jag nog inte riktigt förstått vad som har hänt ännu :D sitter och skakar! Här är han, mitt lilla pälshjärta

fridaaocrazy
1

Så fin han ser ut att vara! Grattis 😃

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

htt
1

Å så fin! Vad är det för ras? :)

fellfrosch
0

Åh tack! :) Det är en siberian husky.

fellfrosch
0

Tydligen så försvann det i första inlägget men bilden tillhör Sudensuukon Kennel, jag har tillåtelse att dela den :)

emin
1

Men åh, bästa känslan det där! Grattis! ❤️

star966
1

Vad fin =) Vaf döt <3 Jag fick min valp idag =)

fellfrosch
6

Tack ❤️ Det känns som att jag har vunnit storvinsten på lotto, fast lite bättre! 😃

star966
0

Det skulle stå, Vad fin, Vad söt

kodex
1

Åh, stort grattis! Jag vet precis hur det känns! För det var en ungefär likadan situation med min Flora!

fellfrosch
0

Tack, det är verkligen en overkligt underbar känsla :D

Misarn
5

Grattis, vad roligt för er :-) det är en sån otroligt skön känsla att få både den bekräftelsen att det är er uppfödaren väljer och sen få den valp ni verkligen ville ha :-) stort grattis igen och väntar med spänning på fler bilder sen när ni fått hem honom ^^

fellfrosch
0

Tack så mycket! Jag har lite lätt social fobi så jag var livrädd och satt och skakade på vägen dit. Men när vi kom in så släppte allt och vi satt och pratade i tre timmar, non stop 😃 Det har inte hänt mig ofta! Det kändes så bra att vi delar samma mål också, en frisk och vacker hund som går bra på utställningar men som ändå är anpassad för ett liv i släden. Som ni kanske vet så har Siberian Huskyn blivit mer och mer uppdelad som show samt drag, tyvärr. 

Jag kommer definitivt inte låta er slippa undan med bilder! Vi får se 5 veckors-bilderna på honom ikväll ❤️

fellfrosch
12

Här kommer en bild på mamman 😍 Folk har frågat mig om det verkligen är en Sibbe, de har aldrig sett färgen innan 😃

fellfrosch
5

Bild på pappan 😍❤️

fellfrosch
6

Den här bilden är så snygg, så jag måste få dela med mig av den 😍🤤

Oshibwa
2

Ooh herregud vilken vinst du verkar ha fått. Vilka stiliga föräldrar med :)

fellfrosch
0

Det känns verkligen så! :D tack! Det ska bli intressant att se hur hans vänstra öga (framifrån sett) kommer att utvecklas. Från början var det helt blått med lite brunt och nu är nästan halva brunt :)

BettySue
1

Vad hete pappan? :) grattis till valpen!!

fellfrosch
0

Tack! Han heter Yavanna's Byron :) föräldrarna är finska (jag bor själv i Finland)

Josse5233
1

Åh, vilken söt valp och vilka stiliga föräldrar! 😃 Grattis och lycka till! 🙂

Ha en trevlig dag! 

LinaK
1

Vad roligt! Och vilken känsla när uppfödaren valde dig 👍 Stort grattis till en underbart söt valp 🌺

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fellfrosch
4

Tack så jättemycket :) nyheten har börjat sjunka in mer och mer, det känns fortfarande lika underbart! Idag blev han 5 veckor :*

[Forest]
1

Grattis helt otroligt söt är ovanligt med svart/vit sibbe :) Ska bli roligt o se hur denna lilla knodd kommer växa. ❤️

vallhund
1

Bedårande!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

fellfrosch
0

Tack tack ❤️

Jag kommer definitivt att bomba er med bilder på honom!😃

fellfrosch
3

Stor pojke! precis under 4 kg på femveckorsdagen ❤️💋

fridaaocrazy
0

#26 Ser riktigt fin ut! :D De kommande veckorna kommer antagligen släpa sig fram för din del tihi ^^

fellfrosch
0

Tack :) Det kommer att gå jättelångsamt! Men jag försöker att ändå göra det bästa av det och njuta av att vara "ledig" :p Det kan vara krävande med valp! Sedan så är själva väntan underbar för mig xD jag har alltid älskat att vänta på tomten till jul, t ex :D

fellfrosch
4

En liten uppdatering ❤️ om strax över två veckor får vi åka och hämta honom!

fellfrosch
3

😍

[TeamGolden]
4

Han kommer nog bli såå lik ledaren i Snow Dog haha! Dvs mycket vacker! 
grattis till valpen vill följa er här verkligen och se honom växa upp :)🌺

fellfrosch
0

Haha! Säg inte det till min sambo bara, han tycker att den hunden är halvt otäck 😂 Kommer definitivt att lägga upp bilder och låta er följa honom. Tack för alla fina kommentarer ❤️

Sofy
1

Grattis till en bedårande valp! och alltså pappan är verkligen to die for!😍

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Djurälskaren87
1

jätte fin valp och föräldrar, grattis

LinaK
1

Han är så otroligt fin 😍

Är väntan lång? 😉

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fellfrosch
2

Åh tack tack! ❤️ Vi får hämta honom den 23e den här månaden, så det är inte långt kvar nu! 🙂 Men tiden kunde gått lite snabbare tycker jag 😃 sedan så kan den sakta ner när vi väl fått hem honom!

Vi fick en lite närmare bild på hans öga idag också, det ser intressant ut! 😂 Jag undrar hur det kommer att se ut när det är färdigväxt. Uppfödaren sa att hon trodde att det kommer bli brunt med lite blått i men hon har aldrig sett något liknande innan.

Sofy
0

Typ som denna? Vore ur läckert! Annars kanske han får ett grönt öga? Gröna valpögon brukar vara blå-brunaktiga som valpar.

fellfrosch
0

De hade varit väldigt läckert ja! :D Jag har aldrig sett en vuxen sibbe med grönt/gröna ögon :O jag har sett folk som har påstått sig ha en sibbe med det men inga faktiska bevis. Röda valpar har jag sett med gröna ögon däremot :)

Sofy
1

Min Siberian husky hade gröna ögon som valp, men de blev bärnstensfärgade. Han är röd. Vilken ögonfärg din valp än får kommer han bli en slående vacker individ😃

fellfrosch
0

Ezio är otroligt fin!! :) Jag har följt honom lite i smyg sedan du startade hans tråd(ar) på forumet :D Jag misstänker att Roskos öga eventuellt kan bli bärnstensfärgat när han växer upp? Vi få se helt enkelt! :)

fridaaocrazy
0

#40 Det ser ju mer grönt än blått ut på den bilden så han behåller nog inte det blå på det ögat men vi får se! Ska bli spännande att få se honom växa upp 😃

fellfrosch
0

Jo :) jag kanske borde ha nämnt att bilderna var tagna samtidigt, men från olika vinklar. Vi får se helt enkelt! Det spelar ju egentligen ingen roll men spännande är det :D

fellfrosch
6

Tänkte bjuda på en kullbild också 🙂

fellfrosch
3

Idag så blev han sju veckor gammal och fick sitt namn, Sudensuukon Emperor Nero ❤️ Nästkommande lördag åker vi och hämtar honom, hoppas jag klarar av att vänta så länge 😃

fellfrosch
4

Snart!! ❤️

Cazzos
0

Oj vilken stor skillnad på bilderna när han var 5 respektive 7 veckor! Han är jättefin! Grattis 😃

fellfrosch
1

Ja han har växt väldigt mycket och väldigt snabbt, han är störst i kullen.. Det skiljer nästan ett kilo mellan honom och det näst tyngsta kullsyskonet :D tack så mycket :)

fellfrosch
5

Idag så åkte vi och hämtade honom, 5,5 timmars enkel bilresa. Han var så duktig hela vägen :') är helt överlycklig nu!

Marieangelica
0

Stort grattis!

Sofy
1

Ååååh detta ger mig värsta flashbackarna när jag hämtade min lilla huskyvalp😍Grattis!! Ser mycket fram emot bilder😍

Allumania
0

Vad söt :D Grattis!!

MaaariaS
0

Grattis 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[TeamGolden]
0

Stort grattis till fina killen 🌺🐶

DixieBC
0

Stort grattis! 😍

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Misarn
0

Vilket charmtroll ^^

Allumania
0

#19 Du saa att du bor i Finland :) Var? Jag bor i finland oxo :)

[MinIda]
0

Vilken sötnos 😍

Bor också i Finland 😃

fellfrosch
0

Tack för alla jättefina kommentarer!! *hjärtsymbol* jag skrev nyss ett långt inlägg men nästan allt försvann.. Förbaskade iPad :( går inte att infoga smilies heller! :c I alla fall! Han sov igenom hela första natten utan ett pip :) han ville inte upp och kissa heller! Han har redan förstått att man gör ifrån sig utomhus fastän han och resten av kullen knappt har varit ute pga det dåliga vädret här. Han är en ängel *hjärtsymbol* Vår vuxna tik tar det väldigt bra med :) hon är snäll och försiktig, nästan lite rädd haha För övrigt så bor jag i Pieksämäki :)

Allumania
1

#58 Ojdå de e en ca.5 timmars enkelresa här från Raseborg :P Haha :D

fellfrosch
0

Det finns en bildtråd nu om någon är intresserad 🙂 
javascript:nicTemp();