Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 4249 ggr
Karmatarerskanise
0

Slickesjukan?

Finns det ngt virus som får hundar att slicka som besatta, var dem än kommer åt?

Hades slickar på händerna, benen, fötterna,ryggen ja, överallt han kan. Så fort man klappar honom kommer tungan fram. Undrar vad det beror på?

Yessica
0

Aldrig hört om. men sånt är jobbigt =/ min hund tkr också om att slicka. men är inte så himla besatt.. ;)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

AnneN
0

Det kan inte vara så att hunden ger lugnande signaler då?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Haha lugnande vet ja inte, han slickar våldsamt :) Precis som att han inte vet att man faktiskt kan mysa utan slick :) Jag hoppas han slutar med den snart, tungan är inte liten längre ;)

Malin-A
0

Lusse slickar en hel del också, om man ligger på soffan kommer han gärna fram o ska slicka en på armen, benet eller ansiktet, men tror d luktar speciellt på just d stället där han slickar..

SaraC
0

För att det matte smakar gott och det är mysigt // Eros

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Faxlin
0

Det kan vara så simpelt som att han har salt brist.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ascot
0

Ascot slickar som tokig på mina fötter och ben. Särskilt om jag precis smort in mig med någon hudkräm. Det kan väl inte smaka gott tycker jag.Fundersam

Karmatarerskanise
0

ÅsaF. Kan man köpa salttilskott? Och hur kan vi vara säkra på att det är det så vi inte ger honom salt då han redan har tillräckligt?

Lotta
0

Skorpan kan få sånna där utbrått vissa kvällar och då blir man rejält ren i öron och på armar…..jag fullkomligt hatar öron så då brukar hon gå till husse och ta hans en sväng *urk*

kerstinjoh
0

#7 Precis så'n är Alfons också. När jag är nyduschad och insmord med något gott, ska han slicka o slicka.

Så därför har jag slutat att duscha!Generad

Faxlin
0

#8: Att ge salt till hunden är farligt, livsfarligt faktiskt. Även i små mängder kan salt döda.
Det finns dock alger som man kan ge sin hund som tillskott om man märker av detta beteende som kan hjälpa.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Alg-Börjes Hund- och Kattillskott används idag till ett mycket stort antal hundar och
katter för att täcka upp behovet av alla de ämnen de inte får i sig via fodret.
Tillskottet innehåller alla kända former av mineraler och spårämnen, ett tjugotal
olika aminosyror, riklig mängd av omega-3 fettsyror samt alla vitaminer m.m i sin
naturliga balans.

Alg-Börjes Hund- och Kattillskott består av ren knöltång från Island. Den är
förstärkt med corallkalk (fossil kalkalg) och magnesium eftersom det har visat sig
att det finns extra behov av dessa ämnen.

Tillskottet rekommenderas varmt av näringsterapeuten David Selin.
Tillskottet som är i mjölform blandas med fodret.

Finns i följande förpackningsstorlekar: 800 gr, 2 kg, 4 kg och 9 kg. Till en hund som väger cirka 20 kg går det åt cirka 4 kg på ett år.

Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

ÅsaF Men ska inte alla ämnen de behöver ingå i torrfodret egentligen?

bejtedejte
0

Verkar lite konstigt att man ska tillsätta magnesium, det orsakar ju i vissa fall urinsten.. :S Alla foder som ska förebygga urinsten har minskat fosfor- och magnesiuminnehåll vad jag vet.

Millan71
0

Ingen fara tro jag;) Min hund slickar oxå mycket så fort man goar med henne…iband kan man vakna av att hon slickar mig på fötterna som en galningFot i munnnenäven i armvecken knävecken…ja överallt igentligen;)

lena1
0

Jag lever i den tron att dom slickar för att dom vill ha saltet, för tänker man på var dom slickar, så är det ju ofta sådana ställen man kan bli varm på, och i svett har du saltet ;-).

Faxlin
0

Jo de ska få i sig det de behöver genom torrfodret om man har ett välbalanserat sådant och om det är nog för just den individen. Alla vovvar är individer och de har således individuella behov också.

Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Jag tror kanske att han bara tyckler det är gott. Minns när jag var liten och kompisarnar hundar slickade, då var det ngn som sa att de tycker saltsmaken är god.

Tesan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran tös slickar oxå massor, kanske för hon har lite för lång tung! Hi,hi!

Karmatarerskanise
0

Tesan hahaha vad söt bild :)