Pinsamma händelser (humortråd)
Detta har bergis varit uppe förr men, äh! 😃
Tänkte göra en samlingstråd över våra pinsamma upplevelser som våra hundar utsatt oss för. Allt från fisen i dejten till omkulldragen i vattenpölen.
När Ixxi var valp så minns jag två händelser som var ytterst pinsamma. Första gången lekte vi lös på gården, allt gick jättebra och hon hade bra kontakt med mig och vi hade jättekul. Plötsligt vänder hon på en femöring och pinnar iväg i 100 knyck rakt över till grannen som tydligen hade hela familjen samlad för en grillkväll. Där satt lilla fluffvalpen som ett litet ljus och tiggde som sjutton. Tur de gillade hundar och tyckte hon var söt. 🥵
Andra gången tog jag hem en kille för första gången. Direkt jag öppnar dörren så ligger ALL min smutstvätt och alla mina underkläder utspridda över alla golv. Hon hade sorterat ut vad som var min tvätt och vad som var andras tvätt!
Jag blev pionröd och sa att hon troligen behövde kissa och att han skulle vänta utanför så skulle jag hämta henne. Jag har nog aldrig städat så fort i hela mitt liv! 😂
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hahaha, ja hundarna kan dem med ;)
När mamma hade en valpkull på bara två valpar (cirka 6-7 veckor vid tillfället) så skulle jag endast ta ut dessa två på utsidan ifall de behövde kissa (mina föräldrar bodde då på landet med endast en grannfamilj i uppgången bredvid)
Jag tar ut dem och leker lite, så öppnar grannfrun dörren, hon är inte förtjust i hundar, inte rädd utan bara ogillar alla typer av djur. Så valparna tycker det verkar grymt spännande och rusar snabbt som sjutton mot deras ingång, grannfrun skriker och backar in i huset med valparna efter sig, jag får tag i dem i hallen och skäms som satan, säger ett ynkligt förlåt och går därifrån.
Kan påpeka att jag var ganska ung då, och självklart var det dumt att ha valparna utan koppel. Vi hade haft våra problem med familjen långt innan detta, men sedan flyttade vi långt ut i skogen och slapp se dem något mer :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Min förra hund var en cairn terrier med väldigt väl utvecklat grytbeteende. Hon älskade att gräva och att jaga sork och liknande. Det ledde till att vi aldrig hade problem med just sork och liknande, de flydde för glatta livet.
Men så skulle jag och min dåvarande pojkvän åka och hälsa på has föräldrar och Ida skulle följa med. När vi kommer fram så släpper jag ut Ida ur bilen och hon var som vanligt glad och lycklig över att få träffa nya människor. Så plötsligt stannar hon upp och lägger huvudet lite på sned och ser verklige ut att koncentrera sig. Varpå hon for iväg ut på pojkvännens föräldrars gräsmatta och börja gräva som en galning.
Innan jag hunnit reagera och fått stop på henne hade det blivit ett rejält hål i gräsmattan. Till saken hör att pojkvännens mamma var en rejäl pedant som avskydde "oredor", första gången jag besökte dem så stod hans mamma och dammsög garageuppfarten….
Det visade sig att de hade sork i gräsmattan och det var nog det som Ida hörde och tänkte "Gud va kul". Snacka om pinsamt….
Hahaha vilken underbar ide! Och vad söt ixxi var som valpis! Det jag kommer ihåg nu är väl det som hände på förra kurstillfället… Först och främst så var Nimbus lite halvt dålig i magen, av en orsak som jag inte orkar berätta nu. Var iaf inget smittsamt eller farligt, lovar. Iaf, så bestämde han sig för att sätta sig och skita mitt i hallen. Fort som attan hann jag hindra honom från att lägga sin last, och sprang ut med honom. Sedan så sprang han in i en av tunnlarna som låg ute i banan (agility). Självklart upptäckte vi sedan att han hade kissat inne i tunneln. Liiiiite pinsamt… Sedan så satt han och rapade någon gång innan start, så alla hörde. Nu när jag tänker efter då hände det en liknande grej som din hund gjordeTS. Nimbus var lös (min pappa släppte lös honom trots mina varningar om att han inte ska vara lös för att han sticker) och han känner doften av grill. Iväg far han som ett skott till grannen, men halvvägs dit får han världens valpfnatt och springer ohämmat fram och tillbaka, utan att ha koll på en människa som kom gåendes på gången mot nimbus. Och var gör inte nimbus då? Jo, han springer av olyckshändelse rakt in i mannens ben, och sätter sig på rumpan av förvåning. Tur att vi kände både våra grannar och mannen som kom gåendes! Sedan hände samma sak i rastgården. Det var tomt, så vi gick in och släppte nimbus. Sedan kom det en hund utanför, och nimbus springer längst med staketet för att komma till hunden. Vad han inte visste var att staketet går in i rastgården vid ett ställe, där det omringar ett träd. Pch nimbs springer rätt in i staketet! Jösses vad jag och kvinnan med den andra hunden skrattade! Sedan har det hänt lite olika andra saker, Zack gick in i en lyckstolpe en gång (faktiskt flera gånger), och massa mer.. Haha dessa hundar!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Vissa människor bara är så helt enkelt. :) Har stött på en sån som ogillade småhundar och var allmänt uppnosig och "för fin för småhundar" och tittade på småhundar som pestbärande råttor.
Ixxi smet fram till hennes pälskappa en gång för den luktade så spännande. Shit vad k*rringen skrek. Jag är inte helt ledsen för det, hon hade skickat rätt hemska gliringar mot mig och Ixxi några gånger innan händelsen. :) Jag bara kallade in henne och gick vidare. :)
#4 Jag kan väl erkänna att jag inte direkt gick hem och grät efter händelsen, jag och mamma fick oss ett gott skratt ;)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
#2 Hahahaha! Åh gud kan tänka mig! Men kanske skönt att inte ha en sån pedantisk svärmor? :)
#3 Haha! Att springa in i saker känner jag igen! Ixxi klantvalp sprang in i dörrkarmen en gång för att hon inte såg sig för, drattade på rumpan och ruskade huvudet ett par gånger och sprang vidare. Hon var okej tack och lov. :)
Jag var i en zoobutik med min 4 månaders mallevalp och när jag ska betala lägger jag upp handen på den ca 120cm höga kassadisken, valpen tar detta som ett "hoppupp" och ptja, allt som stod därpå: bollar, tuggben, kattleksaker osv flög i alla tänkbara riktningar :D Tur för honom att han är söt!
När jag valde ut andra hunden hade jag med första hunden till uppfödarna en gång för att de skulle få träffa honom också. En av de sätter sig på huk för att kunna hälsa bättre, men min hund är mer intresserad av hennes jacka. Oftast gör han en liten kissdans innan han lyfter på benet, men inte denna gången. På en halv millisekund har han lyft benet och pinkat ner jackan! Åh vad jag skämdes 😞
Snubblade på min förra hund (lhasa apsa) under en lydnadstävling under fritt följ. Vad är oddsen? Jäkla hund :D
Medarbetare på brukshundraser.
Hahaha, åh vad roligt att läsa om allt pinsamt som hänt folk!
Jag har väl varit med om en del pinsamheter tillsammans med min hund jag med, men det värsta som hänt skedde när hon var runt halvåret gammal. Min bror hade med sig sin dåvarande flickvän hem för första gången, och i och med att hon skulle stanna hos oss ett par dagar hade hon med sig en väska med kläder och lite sånt i. Den här väskan stod öppen på golvet i min brors sovrum, och vad tror ni inte att valpspolingen gör? Jo, självklart går hon rakt fram till väskan, kliver i, och sätter sig slutligen ner och kissar. Alla tjejens saker blev helt impregnerade av valpkiss… Herregud vad jag skämdes den gången, trots att hon själv tyckte att det mest var roligt och skrattade åt alltihopa. Det är vad jag kallar ett varmt välkomnande! 😉
Händelse 1
Vi bor ensligt i skogen men bara 100 meter från huset finns en grillplats i skogen som typ utnyttjas av allmänheten kanske 5 gånger om året.
Jag och min man stängslar hage och har vår lagotto 9 månader gammal omkring fötterna. Vi går en bit ifrån varandra och gräset är högt. Jag antar att hunden är med honom för tillfället och han antar detsamma fast tvärtom för hunden springer och busar fram och tillbaka.
Helt plötsligt hörs arg röster från skogen och då känner jag grilllukten. Ett barn gråter och skriker i högan sky. Jag instinktivt visslar till och se då kommer han som ett skott riktning från grillplatsen.
Jag hör en arg mamma som gapar vem f-an har en lös hund i skogen???? Ser senariot framför mig: Litet barn med korv i handen, överlycklig liten hund tycker korv är gott….😮
Händelse 2
Samma hund nu ett år. Stort kräftkalas med släkten hos pappa. Långbord dukat på altanen. Jag står i köket och grejar med någon mat och hör helt plötsligt höga skratt från altanen. Jag ser genom fönstret hur min hund står PÅ bordet och trampar omkring i brödfatet 😮. Jag kastar mig ut och drar ner honom men släkten stoppar mig i mitt skällande på honom. Det visar sig att min systerdotter ville ta en gullig bild av honom när han står med framtassarna på bordskanten med all mat framför ögonen. Hon ger kommando: HOPP…..Så tja han lydde ju bara och hoppade.
Jag var då tacksam över att det inte var pajerna han hamnade i 😃
-blev fel tråd-
Var ute med min pinscherflicka, hade henne löst och allt fungerade super.
På fältet gör en utländsk kille (hundrädd) lite träningsövningar och lägger sig sedan ner och stretchar.. Varpå min hund springer fram och pussar honom i ansiktet, den stackars killen försvann i 180 knyck och jag kunde inte ens förklara mig.
Det var riiiiiiiiiktigt pinsamt.
Andra gången var jag ute med min labbe, går också lös fot bredvid mig.
Plötsligt för hon tuppjuck, hoppar över ett meterhögt staket (labbar kan ;) ) och springer fram för att hälsa på en främmande kille som satt i en solstol på sin tomt.
Det var bara för mig att kränga mig över staketet och hämta den förbannade hunden…
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Enda gången jag riktigt skämdes var när jag var hemma och var sjuk, var riktigt seg och hängig och inte på humör för nåt alls. Vi hade precis varit ute runt hörnet för en kiss- och bajsrunda direkt på morgonen så jag hade ruffsigt hår, gick i pyjamas och alldeles nyvaken (varit vaken i 5 minuter liksom) och släppte Molly i trapphuset som jag alltid gör liksom.. hon brukar vänta på mig och brukar vara i närheten av henne.
Vad jag inte anade var att hennes favorit vän, grannhunden, var på väg ut med sin husse och jag hörde inte dom förrän det var försent så Molly kutade upp, sprang in i deras lägenhet och tog sig ett race runt deras vardagsrumsbord! Grannhunden sket hon tusan i så han stod och blängde på henne, grannkillen (hussen) försökte få tag på Molly och jag stod där seg i huvudet och kände mig som en fjolla som inte orkade engagera mig. Som tur är så hatar han ju inte Molly så han skrattade bara… sen fick jag tag på Molly, gick hem och började asgarva!
Bara i förrgår hände det en sak.
Jag hade hundarna lösa i kanten på skogen, tänkte just koppla dem och gå vidare på vägen men då såg Wikus en gammal kvinna gå in på stigen en bit bort.
För bara andra (!) gången i sitt liv fick han för sig att springa efter en människa utan hund, för att han ville hälsa och leka. Jag skriker efter honom och tänker en massa svordomar i skallen, det här kommer inte bli kul. Folk uppskattar ju vanligen inte en stor, svart "mördarhund" som kommer rusande för att "han vill bara leka".
Men när jag springer dit hör jag hur hon skrattar🤔och när jag kommer fram verkar hon bara glad att få hälsa på den stora söta drummeln (förutom när han hoppade för att komma i ansiktshöjd), och sade att "Ja, jag har bröd i påsen för att mata fåglarna, det var nog det de kände" (jag tror inte han bryr sig så mycket om bröd på så långt håll, han såg nog snarare en lekkompis).
I vanliga fall är Wikus hal som en ål när han hittat en "lekkamrat", men nu hade han täcket så han var lätt att greppa, jag kopplade honom och hon sade bara "Men det är bra att de får vara lösa".
Jag kände mig nästan slagen med en slägga (folk brukar ju inte reagera så) och när jag berättade det här för min syster igår sade hon "WHAAAAAAT? Du hade tur där, du hittade väl en på hundra som hade reagerat så." (Hon tycker inte för mycket om Wikus, hon förstår sig bara på hundar under tio kilo.😉)
En annan berättelse är fem år gammal, från när jag bodde med whippeten och min mammas sheltie Mimas inne i centrala Örnsköldsvik.
Vi bodde alltså verkligen mitt i stan, nära både torget och hamnen, men vi hade en liten bakgård där hundarna kunde röja runt. En nackdel var att dörrarna till den inte gick att stänga inifrån, så jag fick alltid vakta den när jag var där med hundarna.
Den här gången skulle jag ut med min hund (CC), men min mamma sade att hon skulle snart ta ut Mimas också. Då säger jag okej, jag släpper båda hundarna på bakgården en stund, sedan kommer du ned och går med Mimas, så går jag en promenad med CC. Därför tog jag inte med kopplet till Mimas, utan lämnade det uppe.
De sprang runt och lekte, och poff så märkte jag att dörren flugit upp, och CC var borta. Det hade hänt någon dag innan men han kom tillbaka den gången. Nu stod Mimas vid trottoaren och såg som vanligt sliten ut mellan att följa med CC eller stanna med mig.
Jag såg CC en bra bit bort på andra sidan gatan, borta vid en bil där en familj höll på att packa in sig. (CC ÄLSKADE att åka bil.) Jag tar Mimas i armarna (han hade ju inget koppel), går över gatan, och ser hur CC hoppar in i bilen (fan), när jag kommer fram frågar de "Är det din hund?" jag säger ja, släpper ned Mimas (!) på trottoaren (jag hade ju inget val, men här ger man inte direkt sken av att vara i full kontroll XD), försöker ta CC som sitter i framsätet, men då krälar han bak till baksätet där det sitter ett barn, och jag säger "Nej nej CC, du ska inte åka med dem", och får till slut ut honom.
De verkade inte arga eller rädda i alla fall.😛
Max fick för första gången följa med till min sambos kusin. Han är allergisk mot många pälsdjur och hans tjej vägrade låta oss ta med honom tidigare. Iallafall tillslut ändrade hon sig och Max fick följa med in med vissa regler för allergin så klart, jag brukar inte låta han tex vara i soffor hos andra. Vi hade avmaskat honom dagen innan och han va lite skum i magen. Bland det första han gör är att bajsa på golvet. Vi springer ut med honom och torkar upp och städar upp. Generat ber jag om ursäkt upprepade gånger. Sambon rastar honom en lång stund. Kommer in och bara en timme senare gör han samma sak igen! Trodde jag skulle dö av pinsamhet. Samma dag hade vi besökt min sambos syster och han bajsade inne hos henne med. Så 3gånger på en dag bajsade han inne hos folk. Stackarn hade nog ont i magen av avmaskningen men fy vad pinsamt. Det hade bara hänt en gång tidigare.
Anna och taxen Max
Kom på en till. Jag bor så att jag har altandörr men ingen tomt. Den går alltså rätt ut på en gräsmatta. Man kan låsa dörren i öppet läge. Hade stället den så på glänt en morgon när jag inte mådde bra för att få in frisk luft. Ligger i halvsover med t-shirt och trosor på i sängen. Då går grannen förbi med sin tik… Hund-*#%& på 6kg tacklar upp dörren och springer ut. Yrvaken som jag är kastar jag mig efter hunden utan att ta på mig något mer… I efterhand insåg jag att jag faktiskt hade haft tid att ta på byxor 🤦♂️
När Zero var yngre så åt han allt han kom över och blev ibland dålig i magen. En gång hade han jätte-diarree och satte sig så klart på gräsmattan till den granne som var mest pedantisk av alla. Den grannen som har skyltar att man inte får beträda deras gräsmatta och som klipper gräsmattan med nagelsax… Det rann ur honom mitt på den välklippta gräsmattan bland de fina blommorna. Och grannen stod i fönstret… Hur plockar man upp en pöl med bajs?? ☺️
Vilken rolig tråd! Min förra hund fick oftast vara lös på våran gård och han höll sig alltid runt gården. Men en gång när jag skulle klättra upp på hustaket så tog hunden tillfället i akt att sticka iväg. När jag just hade kommit upp på taket sticker hunden iväg snabbt som attan, han passerar några hus tills han kommer till en bil med öppen bakdörr. Han kastar sig in i baksätet där det redan sitter tre småbarn och lägger sig där. Det var väldigt skämmigt att fara och hämta honom.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Malte är väldigt stark av sig, det kan man inte tro. Men i alla fall det var såhär: När vi precis hade fått Malte(jag var kanske 8 år då) så skulle jag få hålla i honom. Då drog Malte omkull mig och sprang jättefort med mig släppandes på marken, Och jag skrapade upp benet. Lite roligt när man tänker på det:D
På bilden är det den skyldige:)
Dogs is my world ♥
Haha åh underbara historier, tack för att ni delar med er! 😂
Kom att tänka på en lite rolig även om det är en speciellt pinsam historia då Ixxi var unghund. Satt med kompis och åt tillsammans med nån till, tror det var mitt ex men törs inte säga säkert. Kunde varit min bror. Hunden kräks i rummet intill och jag och min kompis (som har hund i samma ålder) bara sa "Jahapp" och fortsatte konversationen medans jag torkade upp och satte oss sedan vid bordet. Vid det här laget hade samtalet gått över till hundspyor och vi pratade som att det handlade om vädret medans killen bredvid mig antog väldigt många färger i ansiktet. Han mådde inte så bra. 🤪
En annan historia med Ixxi så gick även vi förbi en sån där pedantgräsmatta och självklart hade jag precis slängt de TRE(!) fulla bajspåsarna jag hade tagit med mig. Hon brukade bajsa tre gånger så jag tog med tre påsar. Simpelt. Men denna fjärde gång var självklart sådär gul och lös och kladdig. Så jag tänkte gå hem och hämta en påse och plocka upp. Så börjar gubben skrika och han trodde inte på min historia såklart att vi just kom från en timmelång promenad. Och han stod i fönstret och glodde hela tiden jag försökte få lös gulkladdet från varje grässtrå med en bajspåse som luktade allt annat än blommor.
Efter det tog jag med hela rullen. *S*
Min bror rastade mina hundar en dag, och när han stod och väntade på att Tia skulle bajsa klart så hör han en massa skällande längre bort. Han undrar varför det är sånt liv och vänder sig om och tittar, för att upptäcka att det är Tia som springer och skäller på en kvinna som går en bra bit bort.
Min bror blir ju helt förvirrad och kollar jämte sig, där det i andra änden av kopplet bara låg ett halsband kvar på marken.
Och där har han stått och väntat, haha. Han tyckte såklart att det var jättepinsamt och kvinnan var ju självklart irriterad (vem hade inte blivit det).
Kopierar helt enkelt en gammal facebookstatus som egentligen mycket kort beskriver vad som hände. Detta handlar om min lilla border collie Yim (då kanske 4 månader gammal)
"Så var det då den där gången när Yim lyckades smita från vår trädgård och ut på vägen. Jag ropar på honom men han hittar inte öppningen han kom ifrån. Jag ut i bara strumplesten och pyjamas för att rädda hunden. Då jag ser att det kommer en bil.
Jag flyger upp för backen och får Yim in i säkerhet. Då ramlar jag och rullar ned för backen. Yim blir överlycklig och får ryck. När jag reser mig upp trampar jag i en go varm Yimskit. Sedan ser jag att hela ridgruppen står och glor på mig medan jag svor över situationen. "
Mvh Emelie 
Jag kommer ihåg när jag nyss fått hem min förra hund, en australisk terrier pojke på 6 månader. vi skulle gå en promenad när han slet sig ur kopplet i en park och sprang fram till en dam med en dvärgschnauzer.
Redan här skämmdes jag och skulle gå och hämta min valp som busade så glatt med schnauzerflickan, då springer han fram och kissar på damen! efter att han gjort det fick han nå tokryck och sprang runt och busade för att sedan kissa på sin nyfunna schnauzer vän..
Som tur var skrattade damen bara åt lille Bosses hyss men fy så pinsamt det var, jag ville bara koppla min hund och gå hem..
Myrtorpets Möss och Kaniner
Vi skulle träna agility med klassen och jag hade lånat ut min snälla gammeltant som gör precis allt man ber henne om och hon är en riktig klippa på agilityplan och jag sa bara att det är bara att köra på, så länge du visar vägen för henne.
Hon som förde min Gammeltant kom till tunneln och visade tydligt vägen, hunden sprang in i tunneln utan problem och när hon kom ut ur tunneln backade hon hela vägen tillbaka till början av tunneln, vi skrattade så vi kissade på oss.
Vi testade igen och hon gjorde samma sak hela om igen och igen, vi hade riktigt roligt och jag har aldrig sätt en hund som backar 180km/h i en tunnel tidigare haha!

Min förra storpudel smet in till grannen en sommar. Hundarna var ute på vår gräsmatta vi hade staket runt. Hon hittade nog nått hål att krypa ut genom. Men Babsan kännde att grannfrun lagade mat och hade ytterdörren öppen. Babsan smiter in i deras hus och sitter fint i ca 10 minuter i deras kök innan grannfrun upptäcker henne. XD Jag var förra sommaren ute och gick med min mammas ena varghund. Går och strosar med Zelda framför mig. Ser att det står 5 personer vid vägen och pratar. Noterar inte att Zelda stannat framför mig. Så jag snubblar och FLYGER över henne rakt ner i asfalten. Zelda som inte fattat nått nosar på mig och folkgruppen garvar lite diskret. :$
Det mest pinsamma för mig var nog när en kille jag träffat några gånger skulle hem till mig första gången. När vi suttit i soffan kommer min valp stolt bärandes på min BH och hoppar upp i knät på killen. Shit jag ville sjunka genom golvet! :P haha En annan händelse var när jag passade min kompis corgi. Hon var alltid lös och duktig på inkallning. Men just denna dagen vad det ett antal ryttare (7-8 st) som red förbi på grusvägen utanför mitt hus, kompisens hund springer fram och sätter sig mitt i vägen och tittar på dem och vägrar flytta på sig. Det måste ha sätt roligt ut då jag står och ropar och lockar och hunden kikar på mig över axeln som att säga, ropa du, jag sitter här och tittar. Hahaha, slutade med att jag fick gå fram och leda bort henne så de kunde rida förbi.
När min hund suttit i bilen ett par timmar och när vi kommit fram till campingen hade det lilla livet MINST sagt sprudlande energi som ett litet popcorn var han, inte nog med det, han satt fast i bälte då givetvis och när pappa öppnade förardörren lyckades han med all sin popcorn-energi ta sig ut och ta sig ett ärevarv på heeeela campingen, pinsamt så jag skämdes öronen av mig när jag sprang efter honom och tyst var han inte heller kan jag lova, han lät hela byn höra att han fanns ;) inte så uppskattat på en barn och hund-vänlig camping efter kl 10.. blev en fin skallgång över hela campingen…….;-)
Glömmer aldrig när min hund snodde en nylevererad varmkorv med bröd ur en mans hand. han fick den av tjejen som stod i kiosken och en halv sekund senare sade det "SMASK" när jag gick förbi, det var nog gott enligt min hund, hon svalde den på 2 sek :P
Dåå skämdes jag! 😞Skulle ju givetvis betala för en ny korv till gubben men tjejen i kiosken var snäll och bjöd honom på en ny istället :P
Jag har lärt min läxa… Ha inte sele på en Grand Danois i stora folkmassor, man vet aldrig var huvudet är :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Min Pudel Ester har inte gjort så mkt pinsamt men för några år sedan på sommaren då vi var på promenad i stan å skulle gå hem så gick vi förbi en fin restaurang med uteservering (fullsatt).
Vad gör Pudel då? jo hon sätter sig max 1 meter från uteserveringens staket å har världens sprutdiereé!!!
Alla reser sej å går medan dom ser på mej som om det vore mitt fel
"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"
#29 😂Så otroligt underbart! Önskar att jag sett den scenen. Sitter här och skrattar högt för mig själv! Förstår att du skämdes men oj så kul!
#31 hehe ja såhär i efterhand kan man skratta :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
#29 Har hänt något liknande med mig. När jag var yngre så var jag, min kompis och kompisens storasyster ute med deras labrador. För det mesta så är det än super väluppfostrad hund, men hon är totalt galen i glass. Så helt plötsligt när vi var ute och gick så studsade hunden upp mot en liten flicka och tog hennes piggelin 😞 Vi fick gå med tjejen till affären och köpa en ny…
// Nadja
Försöker komma ihåg lite dråpliga hundögonblick men det står lite still i skallen :/ Två situationer kom jag ihåg iaf ;) Den ena var när Elvis var sisådär 6-7 månader och vi hade inte haft en enda "olycka" inomhus på typ en månad, han sa alltid till när han ville/behövde ut. Vi kände oss då nog säkra på att han blivit rumsren och själv kunde säga till när det var dags. Vi hade åkt till min svärmor för att sova över där ett par dagar, hade rastat Elvis innan vi gick upp och vi höll ett litet öga men vi tordes släppa honom med blicken. Och ett kort tag senare när svärmor går ut i hallen så har skitvovven lösbajsat på hallmattan… -_-* Suck… Turligt nog så har hon själv nyligen haft valp så hon tyckte inte att det var så farligt men det var lite skämmigt ändå ;) Den andra gången jag skämdes lite var när vi skulle hälsa på hos Elvis uppfödare, han var väl ungefär i samma ålder kanske något äldre. Utanför uppfödaren så möter vi hennes svärföräldrar som hälsat på, dem tyckte såklart att Elvis var jättesöt och ville hälsa. Elvis ville såklart också hälsa, iallafall på kvinnan… när mannen kommer närmaste för att hälsa ger han ifrån sig världens morrning och börjar tokskälla :$ Kan tillägga att trots att Elvis är en liten och söt golvmopp (alias bichon havanais) så låter han ungefär som en rottis när han skäller… Till och med uppfödaren hade hört honom inifrån köket ^^
Haha Perfekt att läsa denna tråd när man dricker morgonkaffet. Jag kan komma på ett par grejer min hund har utsatt mig för.
nr1
Piri var väldigt dålig i magen en dag. Då bodde jag i lägenhet och var tvungen att gå längst stora vägen på trottoaren för att komma till gräs eller liknande. Jag gick där med henne då hon bestämde sig för att sätta sig och skita mitt på trottoaren. Nöden har ingen lag liksom. Inte nog med att hon vat lös i magen och hon sket där. Hon gick runt i en STOR ring på HELA trottoaren och sket lösa ''pölar''. Samtidigt så kommer en cyklist som flinar åt mig och säger ''men så trevligt''.
En gång gick jag över stora vägen med henne. Och hon tyckte att mitt på vägen var det perfekta stället att lägga en kabel på. En bil fick stå och vänta tills hon var klar och jag har plockat upp efter henne.
Nr.2
Jag och mitt ex var hos hans föräldrar och hade Piri med. Hon gick runt i huset och busade lite med deras hund. Och vi tänkte väl inte så mycket på det. I Hans föräldrars sovrum är det alltid stängt för djuren får inte vara där. får ett samtal när hemma om att hon hade tagit sig in där och lämnat en present på sängen… Inte coolt alls!
En till sak hände faktiskt för ettpar veckor sen.. Hon kissade på min sambos spegel som han har ärvt av sin pappa som gick bort när han var elva år.. (det var trä-ram). Usch vad jag skämdes. I samma veva hade hon varit i soptunnan på toaletten och dragit ut mina använda tamponger och rivit upp pappret så dom låg blottade på hela golvet. PINSAMT!!!!!!