Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1048 ggr
Bazoka
0

Liten hundkompis sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Mitt namn är Anette och jag undrar om det finns någon som säljer en liten/mellan hund/valp? Just nu har vi en shih tzu och papillon blandning på 3,5 år men känner att det vore roligare med sällskap och en lekkompis han kan roa sig med. Vad han har visat är positiv inställning till andra hundar, både hanar och tikar, men för säkerhetsskull så skulle det kännas bäst om man kunde få ta hem valpen/hunden på prov för O se hur det funkar, eller att man tar med Chico (som vår nuvarande hund heter) för att se. Han är väldigt "på" andra hundar och är väldigt busig och lekfull mot dom men han är aldrig elak eller gör något dumt. Han brukar lugna sig efter att han har fått hälsa och lekt lite med hunden. Är dom snälla mot han är han snäll tillbaka! :-) Vi bor i en 4:A, lägenhet med två våningar och söker därav en mindre hund. Vi har inga småbarn i huset, utan endast jag och mina 3 barn (14, 16 och 18år) Då barnen går i skolan på dagarna, och ibland får jag jobba förmiddag, så måste Chico tyvärr stanna ensam hemma några timmar. Jag har tur som har jobb nära hemmet så jag hinner hem på rasterna O rastar hunden men tycker fortfarande det kan bli ensamt för honom. Tror att han skulle uppskatta en hundkompis. PM:A mig gärna eller skriv en kommentar om du har en vovvsing som kan passa! Vi vill gärna ha en hane då vi inte är ute efter att få valpar! Vi bor i Skåne. Ha det bra, tack i förhand. Nedan är bild på vår nuvarande kille! :) (ursäkta dålig kvalité, tagen från min dotters Facebook )