Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1017 ggr
[elmaek]
4

Utmaning imorgon!

Jag fick mig en idé som jag ska utföra imorgon: ALL min kommunikation med Molly ska ske via kroppsspråket och munnen min ska vara tyst HELA dagen. Tror ni jag kommer lyckas? 😎

Ska bli kul dock.. alla tillrättavisningar, ge mitt godkännande till att hon får äta, visa min glädje över att vi vaknat och har en rolig dag framför oss, meddela att vi ska ut på promenad, visa min glädje och kärlek… allt med munnen tyst! Ska bli coolt! 😃

Cahira
1

Har gjort det då halsen gjort för ont för att prata. Det funkar men det är lite frustrerande ibland. :) Men man kan ju vissla och knäppa med fingrar osv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
1

Lycka till alltid kul o göra utmaningar för att se hur bra man även lärt in handsignalering 😃

[elmaek]
3

Hittills går det bra! :D Sa ''varsågod'' men handrörelser och en liten bugning så gick hon mot maten. Istället för att jag sa ''Godmorgon Molly'' så log jag brett och kramade om henne och dylikt! As roligt ju!

RaindropsOnRoses
1

Hur gick det för dig? Tycker detta låter som en rolig idé och man blir nog mer medveten om sitt eget kroppsspråk och hur mycket hundar faktiskt "lyssnar" på det. Körde ni någon inkallning? Tycker att det verkar svårt om hunden är vänd från en.

[elmaek]
1

#4 Det gick bra tyckte jag :) Det kändes på nåt sätt att hon förstod mig bättre utan massa ljud för jag behövde inte tillrättavisa henne mycket under dagen alls! Mer mot kvällen vart det att ta till ord och då verkade hon förstå mig mer än annars! :)

Nä, vi körde bara rent allmänt. Vart ingen träning igår.

[TeamGolden]
0

Gud vilken kul idée! Lycka till! :D