Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1844 ggr
Emmapower02
0

Vilka här har era hundar ute?

Min e utomhus, hon har underull & triv bäst så:)

mvh Emma<3

Karmatarerskanise
0

Vad innebär det, att hon är ute?

Mantissa
2

I hundgård eller hur menar du?
Mina är ute mycket på dagarna då jag har stor inhägnad tomt, men de får komma in när de vill.
Om jag köper en (eller ett par) tibbe eller pyrre i framtiden så kanske den får vara ute på nätterna (om den inte vill komma in förstås), men de är ju raser som helst är vakna och vaktar nattetid. Fast det skulle nog kännas konstigt att inte ha en hund i sängen..

Tycker inte det är fel att hundar (med fysiska förutsättningar för det) får vara ute mycket om de har tillräckligt utrymme (och tillgång till hundkoja eller liknande), men det känns helt fel med de hundar som står dagarna i ända i liten hundgård eller på lina utan sällskap av varken människor eller andra hundar.

Emmapower02
0

I hundgård . Min hund VILL inte sova inomhus…

mvh Emma<3

Lilllens
0

Min mops sover naturligtvis inte ute, hon skulle inte klara av det. Men min morfars jakthundar (karelare/Gråhund) sover gärna ute. Men dem får komma in om dem vill och de är lösa på gården, inte i hundgård eller lina.

[TeamGolden]
0

Min sover inne för han skulle ''störtböla'' om han inte fick sova inne med oss, men sen så är han en sällskapsblandning också.. 

Men har man vissa raser elr många hundar som är anpassade till att klara av utelivet och faktiskt trivs bättre ute ser jag inget fel med det. Sett många hundar som verkar tycka det är jobbigt att vara inne och trivs bäst i hundgård b.la arbetande bcs

Ellen89
0

Mest ute pa dagarna (bor i Australien) men sover bredvid sangen pa natterna. 2 (1 X 24kg & 1 x 12kg) hundar blir for mycket i sangen… men morgon mys blir det! ❤️

Cahira
0

Apache är ute 90% av dagen, 5% inne och 5% i källaren där han sover på nätterna. Svalast (men uppvärmt) där samt skyddat för coyotes. Försöker vänja honom att vara inne mer men han trivs bäst ute han. 

Digger brukade aldrig vara inomhus, bara ute och källaren. Nu när artrosen knackar på dörren så är han helst inomhus och blir bortskämd som den ljuva senior som han är. Han går ut, kissar och bajsar och kommer in igen. 

Ixxi som följde med mig från sverige har alltid varit innehund och är blandat ute och inne för att hålla Digger eller Apache sällskap för ett tag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
0

Valfritt, har lucka ut till hundgården.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

felzena
0

Min hund kan vara ute i hundgård några timmar på dagen men får alltid komma in senare på dagen. Han skulle nog gnälla hela natten om han inte fick komma in.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Mantissa
0

Min ena hund vill absolut vara ute på dagarna står bara o gnäller vid dörren inne, men på natten vill han sova i sängen <3

Wellcraft
1

Skulle aldrig kunna ha en hund i hundgård, missförstå mig inte! Jag tycker absolut inte att det är fel att ha det, men jag har ett behov att ha en massa snarkande hundar i sängen.

Min farmors hund dock karelsk björnhund/ka ovtjarka vägrade komma in om nätterna, så den hunden sov alltid ute. Men den hunden var ju av två raser som lätt klarar av att bo ute året om.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Tess86]
0

Vi har ju en jämte, som brukar vara hundgårdshund. Hon är gärna lös i trädgården hela dagarna och sitter i hundgård om vi är borta några timmar, men aldrig när vi är hemma, och på natten sover hon alltid i vårt sovrum, ibland i sängen. Vår lilla blandis är också gärna i trädgården men hon vill komma in snabbare och då får hon det.