Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 10471 ggr
amela87
15

Första bilden på er hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en lite rolig bild tråd.
Där ni lägger in den första bilden som är tagen på er hund/hundar.
Från den dagen som ni fick hem hunden.

Skriv gärna namn,ras och ålder på hunden när kortet togs Glad

Jag kan börja och lägga upp en bild på min valp. 
Hon heter Ruby och är en Cavalier king charles spaniel.
På kortet är hon 11 veckor,den dagen som jag fick hem henne.

(Här är vi påväg hem med henne i bilen)

Loveradio
9

I bilen påväg hem efter att ha hämtat honom. Han heter Valentin (Valle) och är en Boxer och är 8,5 veckor på bilden. Han låg på mina axlar under hela bilresan haha. Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Karmatarerskanise
0

Kul idé :)

Ska se om jag kommer ihåg att scanna in ett foto när jag får tillfälle.

alkemistens
8

Men så häftigt! Tre av mina favvoraser på rad i samma inlägg. Jag älskar Cavalier King Charles Spaniel och boxer(som jag också har en av) och sen älskar jag ju whippet såklart!

Bilden är tagen när jag var i Norge för att hämta hem en av mina prinsar, Riki.

Riki är en whippet och här var han 4 månader om jag inte minns fel :/.

Loveradio
0

#3 Lite OT men jag kikade på din Boxer i ditt album. Vad fin! Ser lite ut som Valle Glad Hur gammal är h*n?

Godisgalen
9

Här är en av de första bilderna vi tog på vår goding Glad

Detta är dagen efter vi kom hem med honom.

Han heter Diesel (lilleman) och är en grand danois. Han är 8 veckor på bilden.

[Tess86]
14

Här är Skade, exakt 8 veckor gammal, på väg hem från uppfödaren.

amela87
2

#1 Näää va sött! :) 

Jätte fina bilder alla lägger uppFlört Man kan aldrig få nog av hund bilder.

fidojunior
4

Här är Junior (pudel/phalene), tror det är dagen efter att han har kommit så han är ca 8 veckor.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Asta]
10

Gandalf första dagen hemma. Lite drygt åtta veckor.

Den allra första bilden jag tog visar inte så mycket Glad. Han rusade rakt in i kameran och tyckte den var väldigt intressant

Kitten86
7

Aboslut första bilden på min hund, och hela hans kull. Shetland sheepdog, kullen 1 dag gamla. Min är den svart/vita i mitten…

Kitten86
6

Hur ska man välja, jag har bilder från hela hans uppväxt… Men här är en lite bättre bild, här är han 7 veckor och snart redo att flytta med mig hem!

Liingefors
8

Första bilden när jag åkte och kollade på Lilla Ella :D Fyra månader va hon då :D Och just ja, hon är en tibetansk spaniel på nu sex månader :D

LinaK
9

Det här är första kortet på Algot som vi tog när han kom hem till oss, lite drygt åtta veckor Glad

Lite dålig bild då det är taget med mobilkameran (typsikt nog så pajjade min digitalkamera dagen innan vi skulle hämta Algot)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
7

Här är en av de första bilderna som togs på Sigge.

Här var han ungefär fyra månader.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jespersen
6

En av dom första bilderna jag tog när jag var hos uppfödaren och hämtade Humla :) Humla är valpen närmast kameran till vänster.

Jespersen
9

Och här är förmodligen en av dom första bilderna på Humla, fast den är tagen av uppfödaren/ägaren till Humlas pappa.

Loveradio
0

#7 Hihi ja det var jättemysigt Glad

russin
10

Första bilden hemma när Mini landat ordentligt. 9 veckor ungGlad

SyntHare
12

Här är en av de första bilderna på lille Hugo (schäfer/wachtel/labbe/collie) sedan han kom hem till oss Glad

Har dock bilder från hela hans uppväxt då det är min svägerskas hund som är mamma till valparna.

Mixxie
6

Mille 8 veckor :)  Efter en lång bilfärd hem till nya hemmet :) Nu är han 2 år

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

SyntHare
13

Här är en bild då han var cirka 4 veckor, på bilden ovan var han alltså ca 8,5 vecka Glad

ahlbergaren
17

Första bilden på Evald här hemma. Shetland sheepdog 8 v Glad

SyntHare
0

#22 Så underbart fin Kyss Älskar verkligen hans teckning och den lilla fläckiga nosen!

KvirrZ
6

Första bilden på Debbie. Den är tagen på promenaden vi tog hemma hos uppfödaren vi köpte henne av. Hon är en golden och på bilden var hon 1,5 år.

- Mvh Emma

Denna kommentar har tagits bort.
malinroth
5

Min hund är 9år och vi hade tyvärr ingen digitalkamera då så ag har inte så mycket bilder på Nelly som valp, speciellt inga digitala. Men här är en av de första jag hittar digitalt iaf, här var hon 4månader :)

(Som ni ser var det ingen 10megapixel kamera direkt :P)

Spotifys
7

Första gången jag höll i min lilla kille. Här var han bara 2 dagar gammal!Oskyldig

Spotifys
6

Här är den första bilden som man verkligen ser "hur han ser ut" Tungan ute

chigak
0

Min lillskrutta första gången vi hälsade på. Hon var 10 dagar då.

chigak
3

Min lillskrutta första gången vi hälsade på. Hon var 10 dagar då.

Spotifys
0

#30 Så sööt!Kyss

bblomquist
4

Första dagen hemma, inte riktigt den första. 
min tötis.. 8 veckor och 1 dag <3

[Cissalie]
3

En av de första bilderna jag tog på Sammy, han var 2-3 veckor Glad

farferis
8

Här är min Doberman tik Freja.
Hon har precis landat hemma hos oss och ätit välling (med hela ansiktet) :))

NathalieT
0

#0 Oh neej, fy vad sööt och vad liten KyssKyss

[Forest]
5

Jag trog kort i ett par dagar men en av dessa är iaf en av de första Flört

[Forest]
11

Och denna tycker jag hon ser så korksöt ut på Flört

[Tess86]
0

#33 Gud vad söt! Vad är det för ras?

amela87
0

#34 Åh så fin! :)

Ians
3

När vi var och tittade på Tindra och Hon valde oss …..

[Cissalie]
0

#38 Tack! Han är en kelpie Glad

[Tess86]
0

#41 Det var den rasen jag tänkte på men kom inte på vad den kallas. Jag kom bara på sheltie och det visste jag ju säkert att det inte var Tungan ute

[Cissalie]
0

#42 hehe okej, nä sheltie är han ju inte Tungan ute måste säga att bilden #6 på din hund är sjukt söt! Hon ser verkligen glad ut Glad

[Tess86]
1

#43 Tack så mycket! Ja, visst ser hon glad ut över att få flytta hem till oss Glad Hon var rätt glad när hon flyttade också, inga protester över att lämna mamma eller stoppas in i bilen. Men när vi åkte ut från den lilla vägen som ledde fram till deras hus så började hon gnälla och tjuta helt hjärtskärande. Tack och lov så gick det över ganska fort igen och efter en liten stund somnade hon i mitt knä. Väl hemma kom det inget mer gnäll, hon busade runt, lekte med sina nya leksaker och somnade mitt på golvet.

urfaren
2

Casper (närmast kameran) 2 veckor gammal första gången jag träffade honom

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Cissalie]
0

#44 aww.. vad bra att hon fann sig till rätta sen iaf Glad sov hon bra första natten? Tror inte att Sammy sov något alls..

[Tess86]
0

#46 Hon sov hela första natten, utan ett ljud. Första veckan vaknade hon vid fem varje morgon, och vi tog ut henne och kissade. Men sedan sa vi att det var nog med att gå upp så tidigt, slutade med det, och till andra veckan vande hon sig att sova på morgnarna. Däremot hade vi jättejobbiga kvällar under hela Skades valptid, och även som unghund, hon kom igång så fort vi la oss i sängen, skällde, drog i täcken och kuddar, hoppade upp i sängen och stökade omkring, krafsade på oss och var riktigt hemsk. Det slutade med att vi för ett par månader sedan fick nog av att sitta med henne på golvet varje kväll tills hon somnade, stängde ut henne ur sovrummet och efter tre skall somnade hon. Efter det har hon alltid sovit jättebra på nätterna, ända från kvällarna, men aldrig i sovrummet.

[MariaFotografi]
0

Fyyyy vad sööööötta!!! Blir alldeles valpsjuk. ;) Får lägga in bild på mina små tussar senare.

[Cissalie]
0

#47 usch lät jobbigt det där, tur att det löste sig! Sammy kan va lite stökig i sängen också, fast på morgonen.. gräver runt överallt Tungan ute

jonnson
11

Absolut första kortet som togs på Milo, precis när jag hade hämtat honom. Skulle skicka kort till mamma, som inte hade någon aning om vad för hund jag köpt, bara att det var en liten blandras. Tror inte att hon hade väntat sig en sån hund jag köpte.. :P

SaraC
1

Första bilden på Eros när han kom hem. Japansk spets, 7 år vid tillfället.

Gul och livlös i pälsen, full med loppor, röd av allt slickande på tassarna, oklippta klor, rinnande röda ögon, inte borstad på hundra år och så vidare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

alkemistens
0

# 50 Men gud! Han ser exakt ut som vår "kines" som vi hade för många år sedan. Han var renrasig men hade väldigt lite hår. Världens största personlighet hade han dock!

[Ronon-m]
1

Första bilden som jag tog på lilla Ozzi. Här är han hemma hos uppfödaren. Han är en blandning av chines crested powderpuff (93%) pch Pudel (7%).

På bilden är han 9 veckor

[Ronon-m]
1

Här är första bilden Indra. På bilden var hon 18 veckor :)

jonnson
0

#51 vad roligt! Min är ju inte renrasig dock, bara 50% kines i honom, Sen är det Chihuahua och pomeranian i honom också. Många uppfödare har beklagat sig över att han inte är renrasig, Eftersom dom skulle vilja avla in lite mer naket.. Eller aa, någon med så hög procent hårlöshet som han har.

Ja visst har dom! Charmigare hundar får man leta efter. Det är väl tur det, eftersom många är skeptiska till deras utseende. Milo brukar alltid få slå ur underläge, men dom som var mest skeptiska fårn början, är dom som är mest kära i honom nu :P Min kompis pojkvän till exempel, han tyckte mest att Milo var en ful lite råtta jag släpade runt i ett snöre innan, men nu frågar han mig så fort jag kommer hem till dom vart Milo är (om han inte är med) och är han med, så säger pojkvännen knappt ett ord till mig utan pratar bara med Milo under hela tiden vi är där, dom ligger och myser under en filt i soffan och så :P

[countess]
3

Första bilden på penny då 8 månader när jag hämtade henne det är sobeln som pussar mig

jonnson
8

Nu när jag letade igenom korten på Milo, för att hitta det första jag tog på honom. Så hittade jag ett sååå gulligt som jag bara måste visa er. När det togs hade jag kanske haft honom i en vecka eller så.. Så han var väl knappt 13 veckor då.

[Ronon-m]
0

#57 Åååh han var (är) ju för gullig! Kyss

jonnson
0

#58 Tack, jag visst är han! :) fast valpar är ändå något av det sötaste som finns!

Åh, när jag kollat igenom alla korten här, så är jag inte lika säker på att jag ska skaffa mig en vuxen som nästa hund. Kanske ska köpa mig en ny valp ändå. Får tåla det där eviga passande med rumsrenhetsträning och tuggande här och var, för dom är ju såååå söta när dom är valpar! Hade glömt av hur liten och söt Milo var som bebis <3

[Ronon-m]
0

Haha ne man får lätt beslutsångest när man ser valpar! Man får ha is i magen :D

jonnson
0

#60 ja man får ju det. Nu när jag äntligen bestämt mig för vad för ras/raser jag vill ha (vinthund, och dom flesta av dom är i princip "samma" på det stora hela, när det gäller vad dom kräver av sin ägare iaf). Men efter att ha haft ett sånt h*lvete med att få Milo rumsren, så vet jag inte om jag är så pigg på att skaffa en till valp just nu. Ska ju ha en till hund sen i min lilla flock, efter att jag skaffat nr 2, så då får väl nr 3 bli en valp istället :P

Cassii
0

#61 Kineser är ju i allmänhet väldigt sega på rumsrenheten Glad

texasmamma
10

Texas - ett fem-års kollage

amandanormaan
5

Min älskade babe som har blivit en stor pojk o flyttat till finnland…

Te sunt non solus ♥

amandanormaan
6

Och såhär såg det ut när vi åkte över o hälsa på han :)

Pussgroda är var han är, han heter Myzak och är en Leonberger :D <3

Te sunt non solus ♥

texasmamma
5

och här är den första (041211) och den senaste (111015)

jgs09001
2

Wille några dagar efter vi fick hem honom

Ians
0

Vilka fina vovvar Texas o Myzak!

Gillar speciellt Texas täckning i ansiktet!

jgs09001
4

Movits efter någon dag här hemma

Ians
0

Wille är en fin vovve oxå …du hann emellan m en bilden….Lille Movits är ett riktigt socker gryn han oxå!

[Nalle-]
2

Första bilden på Hugo och syskonen, där var de 4 veckor ungefär Kyss Jag är rätt säker på att han är den längst till höger.

[Nalle-]
2

Här är en av de första dagarna hemma, då var han runt 8 veckor. Hugo är en blandning mellan lhasa apso/shih tzu/bichon frisé och Pudel.

[Tess86]
0

#49 Ja, det var skönt att det löste sig. Det är lite tråkigt när vi inte kan ha henne i sovrummet men det är värt det för att slippa all stress både för oss och för henne.

Ians
0

#72 tyckte väl att Hugo är lik vår lilla Tindra hon är Shih tzu 50% Pudel 25% Bishon frise 25%

[Forest]
0

51, Gösses stackars liten, tänk han har haft det tufft i hälsan i 7 år innan han kom till dig. Vilken tur att Eros fick veta hru det är att få allt en hund behöver vilken skilland på hund idag är han så fin Glad

[Nalle-]
0

#74, Jaha, där ser man! Glad

Ians
0

#76 har tittat på dina bilder o filmer m hugo just så föreställer jag mig att vår Tindra kommer att se ut som vuxen fast brunaktig….jätte roligt att se o föreställa sig hur Hon kommer att bli! Glad Duktig han är Hugo!!!!

[Nalle-]
0

#77, Vad roligt! Glad Och tack, vad snällt sagt.

elinenglund
2

Här är allafall en av våra första bilder på våran hund!

Nu är han åtta år! :)

elinenglund
3

#79 en bild till!

Tror iförsig att detta var den första bilden.

Prins Nike
2

Lägger till en bild på vår lilla prins Nike 13 veckor Dagen efte vi hämtat han… Han är en blandras chihuahua/ dvärg pincher hans underbara färg är blue merle

Ians
1

Såna fina valpisar..blir ju lite svag för Nike…trots att jag egentligen inte gillar så små hundar Flört

Här kommer en till bild på vår Tindra 8 v och en dag …när vi hämtade henne i tisdags kväll 15 nov…här är vi påväg hem med tåg o buss…vilket gick super bra!

[Tess86]
0

#82 Men Tindra ser ju ut som en rätt liten hund, eller misstar jag mig? Eller ok, inte så liten som en Chihuahua då men hon blir väl inte jättestor heller? Väldigt söt är hon i alla fall, grattis till nytillskottet!

Ians
0

#83 Tindra är en 50% shihtzu 25% Pudel och 25% Bishon Frise

Så hon kommer att bli stor som en stor dvärgpudel ungefär…ca 30 cm hög….så nej det är ingen stor hund Skrattande men inte så liten som en chihuahua/ dvärg pincher De tycker jag är jätte små hundar!

Men sedan vi bestämde oss för Tindra som är en lagomhund i vår lägenhet…vill ju inte sitta på golvet när hunden ligger i soffan o tar all plats Flörtså har jag upptäckt de små hundraserna mer o mer..

En lär sig något nytt helatiden mao

JessieS
4

Jag ägde inte någon kamera när min hund var liten men den här bilden är i alla fall bara någon dag efter att jag hämtat hem henne. :)

Min lilla Silja <3

SyntHare
0

#85 Men åhh så söt! Kyss

JessieS
0

#86 Visst är hon. ;) Nu är hon vuxen och nästan lika söt. Jag är lite ledsen över att jag inte hade någon kamera när hon var liten. :( Mobilbilder är av så dålig kvalité.

[Tess86]
0

#84 Hehe, tittar på "lilltjejen" som ligger utstäckt i hela tvåsitssoffan här i vardagsrummet och förstår vad du menar med en hund som tar upp all plats. Tur att vi bara är tre här hemma som har fem soffplatser att bråka om Tungan ute

Jag är också en sån som gillar stora hundar mer men jag kan också se charmen hos vissa små hundar. Alla hundar har sina fördelar.

Sophey
2

Gulligare far man leta efter… 8 veckors samojedvalp

Medarbetare på matlust

Flöffo
0

Snart ska jag komma med en bild Glad

//Flöffo

Mysisa
9

Isis i bilen på väg hem från uppfödaren.

Mexikansk nakenhund…

minavitas.wix.com/kennel

Mysisa
7

Amor 8 veckor. Prazsky krysarik

minavitas.wix.com/kennel

Flaxa
3

Urax, 8 veckor, Schapendoes…nyss hemkommen :)

[IsabelleA]
4

Första bilden på min prins, här är han 8 veckor.

Swadika
2

Kasper 8 veckor och hans mamma :) Det är uppfödaren på bilden. Bilden är tagen när vi hämtade honom (:

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Satum
7

Gu vilken rolig idé! :)

Här är allra första bilden som vi tog på Mogge, det var när vi precis hade kommit hem med honom. 8 veckor gammal och han är av rasen Chinese Crested Dog!

Zvintos
2

En av de första bilderna på Evi.
Här är hon strax över 2 veckor gammal och med sin mamma.
Rasen är Staffordshire bullterrier.

Sen en bild från när vi hämtade hem henne, dvs 8 veckor gammal.

Satum
5

Och här är allra första bilden på vår andra buse Uno, hemma hos uppfödaren den dagen vi skulle hämta hem honom!

Biter sin mamma i rumpan haha. Även han Chinese Crested Dog och 8 veckor på bilden.

Zvintos
2

Första bilden på Grim som vi har, 7½ vecka gammal. Här hälsar vi på honom hos uppfödaren. 
Rasen är Staffordshire bullterrier.

Här är han nyligen hemkommen, 8 veckor gammal.

Ixectrona
3

Wikus, Ca de Bou, här åtta veckor gammal.

Satum
0

#62 Jasså? Det är inte min erfarenhet iallafall. Mina kineser har varit rumsrena runt 5-6månaders ålder. Tycker inte jag är speciellt segt? ;)

[Forest]
1

101, starta ny tråd om ni ska diskutera om folk har märkt att deras kines är segare att få rumsren eller inte slipper denna tråd förstöras Flört

[NoOrdinaryGirl5]
0

Alla dessa underbara bilder gör mig valpsjuk till tusen :'o!!!

R&Smatte
1

Här är Shanti. Hon kom till mig som omplacering 10 veckor gammal, men hon hade varit hos oss 2 nätter från hon var 8 veckor när vi satt hundvakt. Nu fyller Shanti 2 år i September. Hon är blandis mellan Phalene/papillon och shitzu.

Ronja som bor här med fick vi så sent så jag har inga vidare valpbilder på henne. Hon fyller 1 år om 1 månad knappt.

[Jawa´s]
3

Första bilden jag tog på min Noël, dock ingen valp som de flesta här i tråden, om inte alla x)
Bilden är tagen utanför Malaga i Spanien, ca 2 veckor senare åkte han och jag hem till Sverige.

joheck
2

Här har ni en av de första bilderna på Pin. Han är valpen som kommer springandes från rabattenOskyldig. Bilden är tagen från dagen då jag hämta honom, han är alltså drygt åtta veckor gammal.

joheck
1

Här har ni lilla Sansa. Bilden är tagen när jag va och hämta Pin, men Sansa har jag bara haft några veckor. Kul när dom är kullsyskon så att jag faktiskt har lite bilder på henne också som pytteliten valp!

Cassii
5

Här är första bilden på Twix när vi var hos uppfödaren och skulle hämta. Jag var överlycklig! Syns det? Flört

[Empisen]
5

Här är en av dem första bilderna på Silas då han precis kommit hem, har bilder från då han var 4 veckor också, men får bli denna Glad

[Empisen]
8

Och en av dem första på Hugo, min kompis som fotat Glad

dundeer
2

Jag tycker att denna tråd var en otroligt jätte dålig idé… Jag är ju redan jätte jätte välpsjuk, och detta hjälpte inte direkt!! FörvånadKyssKyss

Kan väl oxå bjuda på en bild, Detta är dagen när vi hämtade min lilla fjant (som tyvärr bara fick finnas med oss 8 månader pga höftproblem… :/) här var hon 8 veckor ! :)

Fy va tungt de var att gå igenom de albumet… men men lillhjärtat <3

dundeer
4

Detta är första bilden (som jag har kvar sparad på datan) på våran russkiy toy flicka, på denna bild ca 13 veckor :)

annasui
4

Så fina valpar, allihop! :)

Här är en bild på Chelsea, 8 veckor gammal och påväg hem med oss från uppfödaren.

Qepta
3

Första bilden som jag tagit på Izor, en 20 min innan vi mötte upp honom och hans förra ägare. Bilden togs utanför tågstationen medan vi väntade på tåget.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

IdaKw
2

Min Labrador Stella, ca 12-13 veckor på bilden. Nu ca 16 veckor! :)

Fjordell
6

Här ligger Jamie den 22 september, 8 veckor gammal, i min famn efter att vi hämtat henne. Det var en lång bilresa hemåt (Sthlm-Piteå) som hon klarade galant! Hon är en italiensk vinthund.❤️

Theres
1

Här är första bilden jag tog på Maya, runt 9 veckor just då :)

golf.ifokus.se

fellfrosch
2

Lille Rosko när vi var på väg hem med honom, inte ett pip eller en olycka de fem timmarna hemåt❤️ han ville sitta i knät hela tiden 😍

Dålig kvalitet menmen.

Ellen89
2

En av det forsta pa min tjej. 10veckor. Schafer/Border Collie ❤️

[Lillmatten]
1

Första bilden tagen hemma, har några bilder från när vi var hos uppfödaren när han var 5 veckor men vet inte riktigt var jag har dem…

[lingepling]
1

Första bilden på min underbaraste Minttu hemma, dagen efter att vi kom hem. En Briard tik som där va 8 veckor gammal och nu är 5 månader. :)

[Teddies matte]
6

Första bilden hemma :)

Wezza
3

Vet inte var dom bilderna finns, men här är första gången jag träffade Smiley 🙂 Bilden är från när Smiley var lite mer än tre månader (april 2011). Hon är Schäfer och 10% Siberien husky.

Nu är Smiley nästan 3år ❤️

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

RedMonsters
1

Torres, tollare 8 veckor.

Medarbetare på brukshundraser.

RedMonsters
5

Fokus, kelpie 8 veckor

Medarbetare på brukshundraser.

Rias
4

Woody, cocker spaniel och åtta veckor.

[fabienne]
2

Första bilden på mammas corgi. ❤️ På bilden var han sju veckor gammal.

[fabienne]
2

…och första bilden vi tog när vi hämtade Lucy. :) Olde english bulldogge, ett år på bilden.

Haztparken
1

Här är en bild på min Storpudel tik Dafne när hon var hemkommen, ca 3 månader gammal! 😃 Hon är creme färgad men har dock ljusnat med tiden 🙂 ❤️

FannyGoldfish
2

Dino, borzoi på 11 veckor, första fotot jag tog på honom var när han fick hälsa på familjen dagen efter den långa resan till sitt nya hem!

Catta-
4

Luna, storpudel, 9 veckor :) 

(ignorera min sura min, hade solen i ögonen :P)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Majbot]
3

Teemo, 8 veckor på bilden :) Dagen innan jag körde med honom hem till mig :)

Djurälskaren87
2

Hugo 10 v drygt,en v senare kom han till mig :)

Cahira
1

Apache kom till oss ett par dagar innan han fyllde ett år. På vägen hem körde vi på ett rådjur som hoppade fram i sista sekund och när vi väl var hemma så smet Apache. Han var ute i decemberkylan i tre dagar och två nätter. Tredje dagen lyckades vi fånga in honom och denna bilden togs då han precis kommit in i huset för första gången. Frusen kall och trött. Jag minns inte om detta även var hans födelsedag eller vad men det var väldigt nära hans ettårsdag iallafall. 

Här kom Ixxi nyfiket fram och nosade för första gången så det är ett rätt minnesstarkt kort för mig efter tre dagars oro.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
1

Och Ixxi i sin tur, 8v i bilen på vägen hem.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tjoopa
2

Hade inte så bra bilder från första dagarna hos oss, många mörka och suddiga bilder 😛 Här är dock en bild från när han bott hos oss i nästan 2 veckor, han är ungefär 10-11 veckor ❤️

Marienielsen
2

Allra första bilden jag tog. Marley amstaff/sharpei mix 8 veckor

Vizzla
3

Första bilden på vår Alf när han kom. Då 6 månader.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[_annaH]
1

Första bilden på Lady!
(Har klippt bort halva bilden då jag inte vill att min syster syns här)

Whippetgerbilen
1

Har ju inte haft min hund sen han var valp, men här var första bilden på honom. Han var ett år då. Ni ser ju en stor skillnad idag och då. Nu är han helt grå och vit i ansiktet;)

Dogs is my world ♥

Pudelbus
1

Här hade Buddy varit hos oss i en halvtimma skulle jag tro, den store. Han var två år när han kom om jag inte minns helt tokigt.

Elverpige
3

I bilen på väg hem när vi hämtat Freke, 8 veckor på dagen och direkt från veterinärbesiktningen :)

juliahhl
1

Elliot, renrasig Chihuahua, ca 12 veckor. Om exakt en månad blir lillkillen 3 år!

Min lilla ögonsten 🙂❤️

russin
1

Oj, här har jag visst missat min ena hund 🤐

Polly samma dag som hon kom hem, dagen före julafton 2011

Fruset blåbär
1

Dizzy 10 månader när hon kom till oss - en sheltie.

Extra 11 veckor idag som bott hos oss sedan hon föddes (Dizzy är hennes mamma) också sheltie

[fantasi]1
1

Quno i bilen på vägen hem, jag trodde knappt det var sant! Att denna lilla kille var min att förvalta, älska, skydda och lära upp

Wenniz
0

Lilla Corinne 10v tror jag det var. :) En "liten" Whippet tik. Kommer fortfarande ihåg när vi fick hem henne, hon skrek hela vägen hem haha…. åka bil var inte hennes grej då! ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Wenniz
2

Glömde lägga upp bilden ;)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Intehärutandär
2

De första korten jag har på honom naken är så suddiga tyvärr. Men detta är taget ett par veckor senare, då första snön kom och vi hunnit handla en overall. Inte poppis med snö!

Cajolyne
0

Här är första bilden på min hund, Tyson.

dermot
0

#144 Åh, är det en lancashire?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

#144 Åh, är det en lancashire?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fenix_Chicci
0

Sally, 12 veckor.

Jag vet inte om det är exakt exakt första bilden som togs på henne då jag inte orkade leta fram skivan med bilderna men denna låg på datorn och vet att det iallafall är en av de första då det är hos uppfödaren när vi skulle hämta henne. 

Ludde är snart 15 år så inga digitala bilder där inte, men första bilden på honom har vi säkert i något fotoalbum någonstans, kan kanske leta fram någon dag.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tetri
1

Det här är den absolut första bilden som jag tog på Finley! :)
Runt nio veckor var hon.

feral jesus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.