Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 748 ggr
Haztparken
0

Ben

Har blivit mer intresserad och förstående för värdet utav rått kött till hundar så nu igår när jag var på arken zoo så såg jag att dom hade en frysdisk med lite olika sorters kött som t.ex. lamm och kalv :)

Är inte alls så insatt som jag hade velat men jag köpte råa kalvbensbröst och gav ett till min Storpudel igår och hon fullkomligt älskade det! :) Inte bara att hon älskade det utan det tog henne en halvtimme att äta upp det jämförbart med "vanliga vita affärsköpta ben" som tar max 10 min, vilket är superpositivt! :)

Nu till mina funderingar:

Hur ofta kan jag ge henne sådana här ben? Tänkte prova typ lamm eller något annat när dessa är slut :)

Hon brukar alltid lägga sig ned och tugga på sina ben mellan sina tassar men med det här benet så stod hon upp hela tiden och ville knappt hjälpa till med tassarna alls! Varför inte? 🤔

Är som sagt inte så insatt i detta men tyckte att dessa benen verkade väldigt bra men har ni tips och/eller råd om andra ben som är bättre eller andra ställen eller något helt annat så tar jag tacksamt emot det! :)

Sugar Mist
0

Eftersom hon inte är van vid det hade jag lugnat mig lite och sett till så att hon inte blir förstoppad.

-

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En mobilbild från igår när hon käkade på benet :) Vill gärna ha hjälp så att jag inte gör fel!

Haztparken
0

#1 Jadå! Jag ska inte börja trycka i henne en massa ben direkt ;) men bra att du säger det! :)