Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1481 ggr
Frida B
0

Själva med tuggis

Vågar ni ge era hundar tuggisar (råhudsben) när de är själva hemma?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
0

Min hund har det i sin box i skolan, ser inga problem med det då han aldrig får loss stora bitar som kan fastna i halsen, plus att det är ganska stora ben han får :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fridaaaa
0

Nej, inget sånt när vi är borta. Vågar inte chansa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fenix_Chicci
1

Mina hundar får inte råhudsben, men nej, i regel så lämnas de inte med något ätbart när vi är borta om det inte är typ malt kött eller några torrfoderkulor. Har hänt att det legat något torkat kaninöra på golvet när vi varit borta men brukar plocka upp sånt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

lambero
0

Mina hundar lämnas inte med något tugg. Har gjort det förr men nu har jag en hund som resursvaktar så då är det givetvis inte möjligt att göra det längre.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

LindaBlue
0

Ja, inte sådana "tuggisar", men ben eller torkad grissvans, så hon har något att göra om hon blir uttråkad.

Misarn
2

Ja vi lämnar våra ensamma oftast med råhudsben så att dom är sysselsatta när vi är borta och inte hittar på egna saker att sysselsätta sig med.

Praefatio
0

Nej, jag vill inte chansa.

Sugar Mist
0

Nope, finns inte råhudsben öht i dethär huset.

-

Wenniz
0

När vi är borta sover de mest men de har tillgång till ben om de vill ha.

• Nederlandse Kooikerhondje -
Catta-
0

Min hund är nästan aldrig själv men jag vågar ha råhudsben framme utan uppsikt, inte hårda märgben eller liknande.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Tess86]
1

Våra hundar har både råhudsben och gamla älg-, vildsvins- och grisben som ligger slängda lite här och var i trädgården. Visserligen är vi hemma när de är i trädgården men de kan ju vara ute någon timme åt gången utan att vi tittar till dem, så man får väl säga att det är som att de är ensamma. Vi skulle inte kunna plocka bort benen när hundarna är utom uppsikt, det går helt enkelt inte att hitta dem. Man får väl säga att vi tar risken. Vi själva kan ju också kvävas på mat när vi är ensamma hemma, ändå äter vi när vi är ensamma…

Lilllens
0

Hon får inte såna, men skulle inte lämna henne ensam med något ätbart. Fruktansvärt onödigt.

linda88
0

Nej dom får inget ätbart att ha när inte jag är hemma.

Frida B
0

Jag lägger också undan ätbara saker när de mot förmodan måste vara ensamma hemma. Var lite nyfiken på hur ni tänkte, var nämligen så att han kanske skulle behöva vara ensam i typ 20 minuter i bilen idag (självklart med varma filtar, och värme på i bilen) och då funderade jag på om man kunde ge honom ett tuggben som hans ägare skickat med, men kom fram till att jag inte vågar det… Men som tur är löste det sig så han slipper att vara ensam! :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[elmaek]
0

Inget ätbart (förutom torrfoderkulor utspridda om det skulle vara så) är framme när jag inte är hemma. Säkerheten prioriterar jag högt!

Qepta
0

Min hund har ben framme när han lämnas ensam.

Om vi är hos någon annan med hund eller om någon med hund kommer hit plockar vi bort benen om hundarna ska lämas en stund för att minimera risken för bråk.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Michaela-N
0

Jag har inga problem med att lämna tuggben hemma när jag går i väg, chansen att han skulle sätta i sig dem och kvävas är väl lika stor som att han skulle skada sig på något annat, t.ex äta upp choklad som står på skrivbordet osv. 

Så jag skulle inte ha några svårigheter med att göra det, men har inte behovet ;-)

isabellam97
0

Nej, jag brukar bara ge det när jag har uppsikt över honom.

KvirrZ
0

Nä, de få gånger som Debbie har fått så fastnar alltid en bit, antingen mellan tänderna eller ner mot halsen så det slutat med att jag får öppna munnen och stoppa ner handen och få loss biten.
De få gånger hon fått har jag suttit och hållit i ena änden för att alltid ha uppsikt.

- Mvh Emma

Smilla177
0

Nej vår hund får inget ben när vi är borta. Hon har satt i halsen flera gånger när vi varit hemma. Hon satt även fast ett ben i gommen en gång som jag fick lirka ut det var obehagligt. Hon blev bara slöare och slöare innan jag fick loss den, när jag fått ut den fick jag en puss av henne det var riktigt gulligt. Det kändes som ett tack.

Vizzla
0

vi ger bara tjurmuskel och de får de äta även om vi inte är hemma.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf