bara för att man har en liten hund...
hej, blir så trött på att bara för att man har en liten hund betyder inte det att dom gillar att bli upplyfta hur som helst. Sambons vän är här och han har aldrig träffat hugo tidigare, så han kommer innanför dörren och hugo springer fram och hälsar och sen går han tillbaka till mig då helt plötsligt utan att jag hinner reagera lyfter han upp hugo, och hugo i sin tur morrar och visar tänderna, jag säger: ta ner honom han gillar inte det, och han släpper ner honom och hugo går med svansen mellan benen och sätter sig vid min sida.
Bara för att man har en liten hund så betyder de inte att dom gillar att bli upplyfta.
hugo gillar att bli upplyften av mig, när han bestämmer för det och när han vill men han skulle morra om jag gjorde det också utan att han var beredd eller inte ville.
ngn som känner igen sig?
Folk brukar inte lyfta i våra däremot ska alla ner och hälsa, alla inte lika smidiga utan dyker på dom. Det uppskattas inte.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag känner igen det. Nu kan man inte lyfta vår hund särskilt lätt för han är stor, men jag har vänner med små hundar. Detsamma gäller med katter. Folk tror att det är gosedjur bara för att dom är små.
Jag håller med dig till viss del, folk borde fråga innan dom lyfter upp någon annans hund. Dock älskar våran lilla hund när man bär på honom och hälsar/myser så för oss är det inga problem.
3# då är det ju ok, men jag tycker att dom får skylla sig själva om dom lyfter upp hunden och den biter dom sedan tex för dom får fråga mig först om det är ok.
han provade senare under tiden att lyfta honom efter att jag prtatt med honom om det och förklarat hur man skall lyfta honom och hur han skall gåtillväga så han känner trygghet med honom och det gick hur bra som helst sedan