Tandpreparat?
Jag skulle vilja veta vad ni anser om Dentastix som det bland annat görs reklam för i TV. "Löständer för hundar"?! Är det något som verkligen gör nytta eller är det bara nåt som Pedigree går ut med för att tjäna pengar?
Jag tycker inte de gör nån nytta. De är mer som godis, alldeles för mjuka att tugga på för att ha nån effekt på tänderna.
Tar slut på två sekunder så jag tror inte dom gör någon som helst nytta. Vanligt ben ärbbättre.
De räcker typ 10 sekunder för lilla hunden. Har absolut ingen gummikonsistens som reklamen antyder. Tänk mer torr leverpastej…
Jag kör med Tropiclean Teeth Clean periodvis. Fungerar bra och jag använder den även själv med jämna mellanrum. Den håller borta min tandsten😃
Ger mer skit till tänderna än vad det tar bort.
-
Jag ger inte pedigrees dental sticks utan köper de stora långa som finns i löspack hos en djuraffär, de är betydligt hårdare än pedigrees skit speciellt om den fått lega i kyla lite. Inget kan ersätta ben men som lite tuggmotstånd och något att arbeta med tycker jag den funkar men som ersättning till ben är det värdelöst.
Tack för alla svar! Nu vet jag vad jag INTE ska satsa på.