Enligt en hemsida som är för rå mat..
Läste på en sida, kan ha varit på helahunden att hundar känner själva vad som är dåligt för dem att äta och vad som är bra. Det stod att om ens hund inte äter maten, ofta torrfodret, är den inte kräsen utan den försöker säga att den inte mår bra utav den här maten. Jag tror det kan vara fallet med min hund. Vi kör en övergång mellan fiskfodren, han totalratar sin portion med ena fodret även om han är jättehungrig men äter det andra fodret. Och på det fodret han ratar har han haft dålig och lös mage, därav att jag byter nu. Han pruttar på det också. Tror ni på tesen att det sällan rör sig om en kräsen hund?
Eftersom familjens hundar sätter i sig vad som helst så kan jag helt enkelt säga att jag inte vet.
En av våra hundar har satt i sig choklad, så…
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Men gjorde hunden om det när den mådde dåligt utav chokladen? Läste om artikeln nu, och det är så hon menar. De vill inte äta sånt de vet de får obehag ifrån. :)
Hundar har inte den kognitiva förmågan att tänka på det sättet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#2 Vad jag vet började Trux, hunden i fråga, inte må illa alls av chokladen. Tro mig, jag hade koll på honom efter jag fick reda på det, men han betedde sig inte det minsta konstigt.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Kan inte tänka mig att det stämmer. Isåfall borde min hund ha förstått att bröd inte är bra för honom men ändå har han snott åt sig det och käkat upp.
Å, läs inte bloggen hela hunden. Råden från den bloggen har ställt till mycket och hundar har blivit lidande av kostråd som ger allvarliga näringsbrister på sikt.
6 jasså, jag tycker inte hon tipsar om nåt annorlunda än andra, rå mat. Men du får gärna utveckla ditt svar. Själv ska jag prova ett färskfoder som är helfoder med torrfodret, inget ovanligt, men sluta tvärt med det fodret min hund ratar istället. 5 jo iofs.. Min med.
#6 Jag vet att en näringsfysiolog fått tagit emot ett akutfall som gått på kostråd från "hela hunden" och det var tydligen inte vackert. Ägaren hade följt ett recept från "hela hunden" och gett hunden vom, nässelpulver och helnyponpulver. Nu minns jag inte hur länge, men i alla fall i flera månader. I bloggen stod det att man minst skulle följa den dieten i två månader. Hunden fick två allvarliga benbrott innan ägaren tog hjälp från annat håll. Hunden bröt benen eftersom skelettet var kraftigt urkalkat. Jag vet inte hur det gick med den hunden.
I bloggen står även bland annat att vom, nässel- och helnyponpulver innehåller alla viktiga vitaminer, spårämnen och mineraler inklusive lättupptagligt kalcium som hunden behöver. Skriver någon så skulle jag inte lyssna värst mycket på vad den personen säger, eller skriver.
Hundar kommer från vargar och vargar äter vad de hittar att äta vilket många hundar också gör
Nej, hundar vet inte vilket som är bra eller dåligt för dom.
Min hund hade ätit två ruttna möss utan att jag såg. Vid tre på natten får han fruktansvärd diarré, den håller på resten av dagen. Sex på morgonen kommer mössen upp efter flera omgångar med spyor. Vad tror ni han gör? Jo, sitt allra bästa för att äta mössen en gång till 😃
Mina och kompisars hundar har bl.a. ätit upp en plastskål, kondomer, trosor, strumpor, ett paket ipren, en kladdkaka och ett handtag till en kökskniv. Så nej, hundar är inga bra kostrådgivare.