Alaskan Husky kille behöver nytt hem.
En bekant till mig söker ett nytt hem till sin AH kille vid namn Dino. Dino är född 28/11-06, han är vacc, chipmärkt och avmaskad.
Anledningen till att Dino behöver ett nytt hem är då han inte går ihop med andra hanhundar. Dino kan vara lös, han är rumsren, koppeltränad, bilsäker och lugn. Han kan även vardagslydnaden: sitt, ligg stanna varsågod, sakta, kom, och Dino älskar att apportera,
Han behöver en ägare som säger från första dagen och sätter regler, samt att reglerna följs utan några avvikelser. Han lär snabbt men försöker när han kan att tänja på reglerna. Han är rolig och älskar att leka, men kan vid träning försöka "leka" sig förbi när det blir jobbigt.
Dino skulle aldrig röra något på bord eller bänkar, soppåsar eller dyl, Allt är efter en natt som man lämnat det kvällen innan.
Dinos uppfödare vill att Dino kommer till ett hem där han får springa fritt, och att han inte blir en lägenhetshund. OM han skulle hamna hos någon som faller Dinos uppfödare i smaken och bor i lägenhet så är kravet att han får följa med på dagarna och slippa sitta ensam hemma.
Dino är van att sova i avskilt rum utan problem. Dino är även van vid att vara i hundgård dag som natt, men en hundgård ska EJ bli en permanent boplats.
Dino finns även ute på blocket och det finns även bilder där..
http://www.blocket.se/vi/12720821.htm?ca=1_4_s
Kontakta mig eller ring till Dinos uppfödare Anna 076-8074165
HEMMET ÄR VIKTIGARE ÄN PENGAR!

absolut ingen? Putt

Har hon inte fått nått svar från blocket heller?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Puttar

nej tyvärr har hon inte det. ingen som hon själv tycker passar bra som blivande ägare.
det är lite tokigt att dom har funderingar om "lägenhetshund"….för det finns folk som bor i lägenhet och mycket väl kan ta hand om en sådan hund ändå, jag har ju hund pgr av en skada tex och han springer fritt flera timmar om dagen, och det är ytterst sällan han inte kan följa med oss någonstans….

#5 Man kan resonera så med alla hundar, fast just polarhundarna skulle jag ALDRIG säga att skulle kunna fungera och må lika bra i lägenhet som i hus med möjlighet att få en hundgård att vara i, eller en stor rastgård att ha skoj i. Halshugg mig om ni vill, men så tycker jag. En hel del polarhundsuppfödare med!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag tänker inte halshugga dig, och jag förstår absolut din mening ;-), men även polar hundar har olika personlighet det kan man aldrig komma ifrån, jag vet polar hundar som bor i lägenhet och mår alldeles utmärkt med det :-).
Åh, han är verkligen jättesöt =) Hoppas att han hittar ett fint hem! Hade gärna tagit honom, men det skulle ju inte gå.. Eftersom att jag inte har eget boende + att hon itne ville att han skulle till lägenhet :P Otroligt söt iaf!=)