Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 812 ggr
[ErikP]1
0

Polisen söker hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Såg detta på Aftonbladet idag att polisen söker hundar till sina hundförare. Jag själv tycker att detta är ett dåligt och oseriöst sätt att hitta hundar på. Dom får ju själv leta upp hundar som passar dom. Vad tycker ni?

Sugar Mist
5

Så går det när FM föder upp kassa hundar.

-

Majken!
5

Jag förstår inte alls din synvinkel, det är inte så att Aftonbladet är polisens enda källa till att hitta nya tjänstehundar på. Jag förstår att det är svårt att hitta hunden som håller tillräckligt hög kvalitet, jag har själv märkt av det då jag redan fått två förfrågningar på att testa min hund för polishundsarbete. Dessa hunden växer inte på träd, och med tanke på hur pass lite betalt man får för sådana här fantastiska hundar så är det svårt att få privatpersoner att låta hundarna testas och att även i förlängningen få dem att vilja sälja.

[Cras]
2

håller med #2 

polisen har ju sökt hundar hos privatpersoner i många år, ingen nyhet alls. få hör av sig med hundar som håller måttet, självklart tar de inte vilka hundar som helst utan alla ska testas först. kanske bra att de skriver i aftonbladet för att synas mer om att de faktiskt vill testa folks hundar. :)

#1 fast fm tar ju de bästa hundarna till sig själv i första hand och släpper de som inte duger, då duger de ju ofta inte till polisen heller.. dessutom som jag fattat det vill de ha och behöver lite olika mentalitet på sina hundar, så en toppen fm-hund behöver inte fungera för polisarbete och vice versa.

Anna4077
3

Tja varför inte. Det är ju som sagt inte vilken hund som helst som kan bli polishund. Varför inte utöka sökområdet. Som också sagt letar dom garanterat med andra medel med.

Anna och taxen Max