Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 5654 ggr
Luminous
0

Överbett?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag besiktade min valp så sa veterinären att hon tror han har ett litet överbett. Men att han hade så mycket tandkött och läpp så hon hade svårt att se. Så tänkte att jag skulle fråga här också och se vad ni tycker :)

Luminous
0

En till bild

russin
3

Det där överbettet ser så minimalt att det inte är något jag skulle bry mig om. Underkäken växer dessutom längre än överkäken, så det är mycket troligt att det rättar till sig när den byter tänder 🙂

Luminous
0

Kommer man tex kunna ställa ut honom trots detta bettfel?

Driva
0

Så där såg min ut också, om inte till och mer lite mer glapp mellan över och unerkäken. Tycker till och me nu att undertänderna ligger lite bakom på min hund. 

På första utställningen som valp så anmärkte domaren på det, men sen ess har hon ställts ut 3 gånger och alla domare har sagt att bettet ser bra ut.

Besök min blogg: http://bumpi.se

Ixectrona
0

Med ett riktigt överbett går väl de övre hörntänderna framför de undre?

Och det växer nog till sig ändå. Min hund hade ett "normalt" bett som valp, sedan blev det underbett när han blev stor.😇 (Som rasen "ska" ha.)

Vattnadal
0

Min golden hade fint bett innan tandömsningen, men fick överbett när de nya tänderna kom. Jag såg till att hon hade massor av goda bven att tugga på, och det rättade till sig.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Luminous
0

Tänkte uppdatera lite nu när han bytt tänder.

Luminous
0

Inte lätt med mycket läpp!

Luminous
2

.

[tiffitott]
0

Han har ett överbett nu men det är inte omöjligt att det rättar till sig. Min hane hade också överbett efter att han tappat tänderna men fick sedan ett korrekt bett.