Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 936 ggr
md32
0

frågor om barf

Jag har läst era inlägg om färskfoder, och blir alltmer intresserad då min hund har allergier mm vi utreder. Är det någon av er som skulle kunna uppskatta hur mycket det skulle kosta att använda barf, på ett ungefär? Jag har en ettårig tik på va 17 kg.

russin
1

BARF och färskfoder är inte samma sak. Färskfoder är vitaminiserat foder innehållande rått kött (och ibland spannmål). BARF är när du komponerar maten själv över tid med kött, köttben osv och varierar.

Jag håller mig till bra färskfoder och ben som sysselsättning. BARF:ade under ett antal år men tyckte inte det gav någon skillnad mer än möjligtvis något sämre päls och ett jäkla pyssel att hitta råvaror här🙂

Mysisa
0

Färskfoder skulle kosta dig ca 600 i månaden om hunden äter ca 350 gram om dagen o maten kostar 30kr per 500 gams korv Men din hund kan äta mer eller mindre o maten kan bli dyrare eller billigare beroende på märke o inköpsställe. BARF är omöjligt att räkna ut vad det kommer kosta för dig eftersom vi inte vet dina få tag på kött möjligheter. Med bra få ag på på kött möjligheter in du BARFa din hund før 200 kronor i månaden. Måste du handla på Ica och Coop tex, ja, då blir det dyrt.. Några tusenlappar inlånades kanske

minavitas.wix.com/kennel

russin
0

#2 - vilket färskfoder kostar 30 kr per 500 grams korv ?????

Jag ger VoH och det brukar kosta mellan 18-19 kr per 500 grams korv för dom vanligaste sorterna. 22-24 för dom lite dyrare varianterna.

Mysisa
0

Räknade högt eftersom jag inte har alla priser i huvudet

minavitas.wix.com/kennel

Linnea
0

Jag köper Nordic till mina, har just nu 1-kiloskorvar men ska gå över till 2-kilos för det går åt mer nu. 16 kg (en hel låda) med 1-kiloskorvar betalar jag 480 kr för vilket blir 30 kr/kg. Nu är detta Nordic Special + och den innehåller lite spannmål men det har kommit nån ny, helt spannmålsfri variant också.

Skynda långsamt så går det fortare.