french bullhuahua ?
hejsan!
tänkte höra med er om ni vet någon i Sverige som föder upp french bullhuahua (fransk bulldogg och Chihuahua blandning)
Det lär du inte hitta eftersom det är en blandras och inte finns några uppfödare i den meningen, det du kan hitta är valpar efter tjuvparning eller nån som tar en kull någongång för skojs skull.
Hitta en ras du gillar och sök efter en seriös uppfödare, den här blandningen är allt annat än seriös, att blanda två väldigt sjukdomsdrabbade och olika raser blir inte annat än katastrof.
För rasens skull hoppas jag ingen gör d🙏
Hoppas faktiskt inte det finns uppfödare av denna blandning.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Varför duger inte dom raser som finns?
Hälsning från en stor djurvän
Den hundrasen finns och det är inge fel alls på dem.
har haft två stycken tidigare men mitt ex tog dem av mig. :(
dem är jätte härliga och mysiga hundar.
det är Chihuahua som är hane och fransk bulldog hona när man parar dem. det är en ras som är väldigt populär i USA. rasen har till och med fått ett namn french bullhuahua eller mexikan french .
#5 Det är en ren och skär blandras, knappast någon renras i USA heller, finns massvis med sk. "designerdogs" i USA, hejvilda blandingar som ges rasnamn, men de är inte några registrerade raser.
Mycket oseriös blandning, finns mycket hälsoproblem inom raserna och att blanda de ger ju inga bra förutsättningar.
Edit: Jag kollade upp det och det är INTE någon renras ens i USA.
#5 Det är en blandras, ingen ras.
Godkänd kanske i USA (de är ju makalösa på att korsa hundar hit och dit och komma på "namn" till dem), men i Sverige är det en ren blandras.
Ser ingen mening med att blanda de två raserna heller, de har ju problem som det är.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Chihuahuor har inte mycket problem vill jag påstå!
#8 Ingen ras är felfri. Och om du menade mitt inlägg skrev jag inte mycket heller.
Men de har bland annat problem vid förlossningar, vanligt med kejsarsnitt på dem bland annat. Samt vissa andra problem (står still i skallen nu), men som sagt, sa aldrig "mycket".
Men dessa två raserna känns onödigt att korsa anser jag. Finns ingen mening med det, blir ju inga förbättringar osv jämfört med dem renrasiga var för sig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Patella är vanligt, vanligt med kejsarsnitt, tandproblem, ögonproblem. De djur som används till blandrasavel är de som inte dög till renrasaveln, alltså sämre djur ur avelssynpunkt, att para en sämre Chihuahua med en sämre Fralla blir verkligen inte något bra.
Är starkt imot att blanda Chihuahua överlag..Har själv 2 st på 7 år..Tycker d är en frisk och mycket glad..Men bestämd liten själ..Tandproblem finns..Men dom går att förebygga.. Go hund