Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2578 ggr
[Pebban]
0

Vattenskalle

Hej! Jag har en tik på 2 och ett halvt år. Hon har vattenskalle. Vetrinären har sagt att jag kommer veta när det är dags för henne att somna in. När hon blir "värre".. Hon är en underbar liten tjej, mitt allt. Hennes symtom är lite "sladdrig" balans, springer som en valp gör lite ostadig. Hon har gråstarr. Sen har hon humörsvängningar. Kan bli arg över inget, dock händer detta ytterst sällan hemma, det har inträffat när det händer för mycket runt omkring. Men hon har mer bra dagar än dåliga, jag kan inte se hon har ont eller mår dåligt. Hon har god aptit och dricker bra. Jag önskar hon kunde prata. Jag önskar hon kunde säga vad som är bäst. Jag vet inte när hon ska somna in. Är det någon här som vart med om detta? Som har egen erfarenhet. Tecken på när hunden mår så pass dåligt att man ska avliva den? När är det dags? Ett sånt här beslut är hemskt men jag vill göra det som är rätt, men är livrädd för att låta henne somna in om hon igentligen mår bra och "vill" leva och är lika rädd att låta henne leva om hon mått bäst av att somna in.

[Forest]
0

Bara en nyfiken fråga hur gammal var hunden när detta upptäcktes? 

Har inte vart med om detta själv. Ger dig en stor styrkekram och återkommer med lite mer sen tänkte kanske kan man söka lite bra info hur andra hundar blivit med tiden o när dom valde ta bort sin lilla vän.

[Pebban]
0

När hon var ca 1 år. Är ganska säker det utvecklades och inte var medfött. Tack så mycket.