Är detta sant?
Det var någon som länkade den här artikeln på facebook och jag gick in och läste och blev helt förskräckt!
Är det någon som vet om det är sant? Ska vi ta bort alla tuggben till våra hundar? Vi vill ju absolut inte förgifta våra älskade små vänner!
Det där har jag hört från annat håll också.
Tydligen så stämmer inte riktigt all info, flera av tillverkarna till olika tuggben har gått ut och sagt att informationen är felaktig. Hon som skrev inlägget hade visst inte riktigt så bra/sanningsenliga källor…
Finns redan en tråd om detta här innan och nej det stämmer inte.
Här finns lite motuppgifter; http://www.gibbon.se/information/informationitem.aspx?ItemId=31324
Många tuggbensleverantörer har gått ut och dementerat dessa uppgifter som enligt dem inte stämmer överens med tillverkningsprocessen utan baseras på antaganden från bloggägaren.
Men man är fri att tro vad man vill, företag är vinstdrivande och inte välgörenhet.
≧◔◡◔≦
Jag tror inte att du behöver oro dig. Men ifall jag vore dig så skulle jag försöka köpa tuggben där jag vet var det anges var de är tillverkade osv. Mest för att jag gärna vill veta vad jag ger mina hundar.
Som sagt tidigare företag är vinstdrivande men å andra sidan så vinner de heller inget på att gå ut med falska uppgifter. Så läs på ordentligt och skaffa dig en egen uppfattning.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤