Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 698 ggr
[Trickhunden]
0

Barf

Tänkte fråga hur ni ser på barf, vet att det cirkulerat många diskussioner kring detta många är för, många är emot sen är det vissa mittemellan som inte riktigt vet vad de tycker och struntar lite i båda delarna (torrfoder vs barf diskussionerna) och gör sitt eget race som passar sin hund. 

Vet att det är hett att rekommendera detta sätt att utfodra och jag har vägt över fördelar och nackdelar med att uppmuntra det och så vidare. Tänkte mig dessa artiklar där det står att hundar dött av barf osv (vilket inte är särskilt vanligt det vet jag) men tänkte hur ser man på att i ena stunden rekommendera barf varmt på öppna forum och i nästa sekund smutskasta dem som försökt? Min egen åsikt i detta är att givetvis har ägaren ett eget ansvar att ta reda på fakta och kunna sin sak innan man börja ge denna utfodring men finns det risk idag för att det blir lite för ''på'' att många t.o.m känner sig tvingade? 

På min egna hund kör jag inte barf, jag anser mig inte själv besitta den kunskap och orken att varje dag köpa nytt kött och variera och hålla koll på många olika saker i näringsvärden och vitaminer och mineraler och den visan, jag kör inte heller torrfoder för att jag är lat och okunnig utan för jag hittat ett foder som funkar bra på min hunds mage och han går som en klocka. Kanske blir jag då tilldelad en plats där ''mittemellan'' då jag tycker det är intressant och lärorikt att följa barfare och deras vardag. 

Man är fri att skriva vad man tycker om barf, och barfar du? Skriv det gärna :)

Mischa
0

Det startades en tråd för inte så länge sedan här med samma frågeställning.

Ta en titt i den.

http://hundar.ifokus.se/discussions/527e6e2e8e0e74540c0008ec-barf

≧◔◡◔≦

[Trickhunden]
0

#1 Jo den var jättebra men ville ha lite mer svar och inte frågeställning med svar uppradade bara men tack ändå :-)