Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 760 ggr
[Lyxen Fly]
0

Vad kan det vara?

Hej!

Har en 5 månaders tik som inte klarar av att hålla sig. Det har gått i perioder, ibland kan hon hålla sig flera timmar, ibland knappt 40 min.

Nu kissar hon minst en gång i timmen och har gjort de senaste veckorna (inte bara skvätter utan kissar) trots att hon inte har fri tillgång på vatten. 

Hon visar alltid när hon vill gå ut men klarar verkligen inte av att "knipa". Måste kissa.

Hon har även flytningar, lite gul/creme liknande färg.

När vi var till vet för några veckor sedan frågade jag om detta och hon tipsade om att göra ren med koksalt och ta på a-fil.
Hon sa att vissa tikar får flytningar innan första löpningen och då kliar det och då kissar dom lite oftare.

Men det har inte hjälpt, flytningarna är kvar och hon kissar fortfarande jätteofta. Visst är hon valp men tycker det börjar gå lite väl lång tid för att inte lära sig att hålla.

Någon som vet vad de kan vara?

[_annaH]
0

Urinväginfektion?

[Lyxen Fly]
0

#1 Enligt vet om det skulle va det skulle hon gå och småskvätta hela tiden, det gör hon inte. Eller kan det vara det ändå?

[Teddies matte]
0

#2 Gör ett test, de behöver nödvändigtvis inte hålla på så.

[_annaH]
0

#2 Min tik hade UV och sprang ut för o kissa minst en gång i timmen. Ibland hann hon inte ut utan kissade vid dörren,  och ibland kissade hon inte på 2 timmar så de variera med kissningen, men de va UV hon hade. Att de ska småskvätta hela tiden behöver inte vara så. Och ändå hade min tik ganska kraftig UV enligt ultraljudet som gjordes.

[Lyxen Fly]
0

Då ska jag absolut fixa ett test!

Tack för svar!