Varning! Äckligt!
Oj! Aldrig sett sådär mycket mask. Såg ut som spaghetti först.
Ang. Masken så sa de på apoteket att det kan ta upp till 3 dagar för masken att försvinna helt.
Vad är det för sorts mask?
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Så där har kattungar sett ut som jag haft, som varit infångade i stall. Läbbigt värre, men det kan se ännu värre ut.
Mask kan finnas ja, men riktigt så där mycket brukar det inte vara om en valp är avmaskad förut (det är en valp väl ?)

Spolmask har jag kommit fram till att det måste vara. Första gången jag såg att hon hade det var igår morse. Först bajsade hon vanligt, sen någon timme senare så kom det diarré med mask i. Sen efter ett tag så spydde hon. Men hon verkar må bra nu, fast det kommer bara mer och mer mask. Hon har ju ätit kattbajs, men båda katterna är avmaskade och de hade ju inte spolmask innan heller, utan den vanliga sorten när det kommer ut små platta vita ur rumpan när de inte bajsar.
golf.ifokus.se
Ja det är spolmask. Katterna brukar inte smitta hunden med spolmask, så det där har hunden troligtvis haft ett tag.
Avmaska om 14 dagar igen för att få bort dom ägg som hinner utvecklas, så du blir av med eländet.

Ja hon är 16 veckor. Vet dock inte om hon blev avmaskad hos uppfödaren, men det borde hon väl blivit.
golf.ifokus.se
Spolmask förresten smittar till valparna via mammans mjölk, så det är vanligt att valpar har en viss mängd spolmask även om mamman är avmaskad. Dock brukar dessa oftast försvinna när man avmaskar valparna enligt schema som små - innan dom flyttar. Ibland är dom dock envisa, men så mycket som på bilden brukar det inte vara.
Flora hade också mask när jag avmaskade henne vid 14 veckors ålder. Och då hade hon såklart blivit avmaskad innan hos uppfödaren. Det är ju därför amn ska avmaska vid den åldern när man får hem dem, de flesta har ingen mask, men vissa har det.
Ezio hade en del mask - inte lika mycket som på bilden och han blev avmaskad hos uppfödaren.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Iiiisch! Min hund var en entusiastisk bajsätare när han var yngre. Självklart fick han mask… Han bajsade också en hel hög maskar efter första tabletten. Kanske är halvdöda maskar som inte orkar hålla sig kvar i tarmen längre.