Vilken ras om man väljer efter utseendet??
Som rubriken lyder, vilken ras skulle du välja om du endast gick efter utseendet? "Vi leker lite med tanken bara" Man får såklart säga flera :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
rottis
schäfer
labrador
cockerspaniel:)

Leonberger :-)
Aussies tilltalar mig på alla sätt och vis, finns en anledning till varför jag har den rasen ;)
Annars är korthåriga, svarta/ev. med mycket svart, slanka, bruks och nätta schäfrar något av det vackraste jag vet.
Bretons är rätt snygga de med, samma med Dalmatiners.
-
Det blir vinthund jag är mest för Borzoi och Saluki. 😍
Enbart efter utseendet så Kelpie, Basenji, Karelsk björnhund, Weimaraner och Saluki. Även Staffordshire bullterrier, men där är det mer än bara utseendet (äger 2). 😛
oj, detta blir svårt… typ alla är ju snygga… tar nog sheltie, collie (kh och lh), border collie, aussie, schäfer, kelpie, vit herdehund, lapsk vallhund, lapphund, husky, malamute, saarloos wolfhound, ceskoslovenský vlcak(tjekoslovaskisk varghund), eurasier, staffordshire bullterrier, shiba, akita, dalmatiner, rottweiler, dobberman, pinscher, belgisk vallhund(alla 4 olika är fina) emh… ja, detta var nog alla… kommer nog på 100 till sen…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Schäfer, lite partisk är man ju ;) men Schäfern tilltalar mig på alla sätt och vis. De som är snyggast enligt mig är de mindre nätta tikarna, mycket svart!!!! eller mörkt grå! Sååå fina
Här har vi 25 kg kärlek!
Annars tilltalar Border Collien mig också. Men då ska de va korthåriga, med uppåtstående öron. Den lite sportiga typen liksom!
#7 Lexi är såååååå fin, precis i min smak.
-
Weimaraner, korthårig vorsteh, faraohund, saluki, podenco ibicenco, dalmatiner. Korthåriga smäckra hundar.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Saluki (långhårig)
Irländsk röd och vit setter
Cocker Spaniel (Min egen ras)
Långhårig Collie
Grosser münsterländer
Tass Josephine
#9 just det, tack ;) Faraohunden är jättefin med :) visste att jag glömt någon ras…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Amstaff, pitbull eller tollare. 😃
Alaskan malamute!
Vit herdehund.
Berner sennenhund.
Hovawart.
🙂
Finns så klart jättemånga fina raser men min top 3 är: Sheltie (har två stycken), Berger des pyrénées à face rase och mittelspitz.
Kinesisk nakenhund, tollare eller berger des pyrénées à face rase.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Tervueren, faraohund och perro sin pelo de perú grande. Och min egen ras, finsk lapphund :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Basset hound och pomeranian är mina skämsraser som jag enbart älskar för utseendet :*
Saluki och dobermann
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Saluki, Weimaraner, Dobermann, Ovtjarka, Kangal och faraohund :)
Saluki. Och en Afghan om pälsen automatiskt skötte sig själv med. 😛
Och en bruksschäfer med mycket svart. 😍 Och ett gäng siberian huskies, helt klart.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Shelti och afghan :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Absolut Shiba eller Schäfer :)

Ca de Bou
>>>Malum domesticum<<<
Border collie!, Tollare!, Siberian husky, Sheltie (Ofc),
Borzoi om och om igen, älskar rasen i allmänhet och utseendet är bara ett plus i kanten! Annars är jag svag för Italiensk vinthund, Greyhound och Whippet 😃
Min borzoi Dino, en hund jag kan stirra mig blind på!
Schäfer, Rottweiler, Amstaff 😃
Saluki, alaskan malamute, siberian husky, rottis, BC, Aussie, afghan, tollare, irländsk varghund, borzoi 😍
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Alaskan Malamute, American Akita, Japansk Akita, Amstaff, Beauceron, Groenedael, Malionis, Lakenois, Terevuren, Brohlmer, Boerboel, Cimarrón urugayo, Collie korth, Collie långh (med mindre päls) Dobermann, Dogo Argentino, Douge de bordeaux, Eauriser, Finsk Lapphund, Finsk Spets, Gotlandsstövare, Grand Danois, Grönlandshund, Hannoveransk Viltspårhund, Hokkaido, HH kort, HH lång, HH sträv, Hovawart, Hälleforsare, Isländsk fråhund, Jämthund Karelisk Björnhund, Korea Jindo Dog, Lapsk vallhund, Leonberger, Norrbottenspets, Norsk Buhund, Nosk älghund (grå) Norsk älghund (svart) Perro dogo mallorquín/ca de bou,
Rafeiro do alentejo, Rottweiler, Rysk-europeisk lajka, Saarloos wolfhond, Samojed (de med lite kortare päls) Schillerstövare, Siberian Husky, Smålandssövare, Svensk lapphund, Svensk vit älghund, Thai bangkaew dog, Tibetansk mastiff, Tosa, Tysk Jaktterrier, Schäfer,
Vit herdehund, Västsibirisk lajka, Weimaraner långh, Welch corgi cardigan och Östsibirsk lajka
Haha min lista är lång xD
Siberian husky, kooikerhondje, australian shepherd, sheltie,schäfer rottweiler och sist men inte minst långhårig Tax ;) ( jo, okej den kanske är minst också när allt kommer omkring…)
Svart schäfer, Vit schäfer, Vit herdehund, Groendael, långhårig collie, Berner sennen, S:t Bernhard, Dogo Argentino, Grand Danois, Dobberman, Weimaraner, Rodesian Ridgeback, Dalmatiner.. De tycker jag är vackra. Vissa är nallebjörnar och vissa atleter.
border collie, aussie, dobberman, Bearded Collie, golden retriever , wlsh corgi cardigan och grand danois ♥
Labrador Retriever, Flatcoated Retriever, Golden Retriever, Schäfer, Siberian Husky, Shiba, Border Collie och Dobberman. Men mest Flatcoated Retriever.
Oj svårt ^^ Bichon havanais (såklart), afghanhund, borzoi, finsk lapphund, chinese crested, grand danois, doberman. Säkert en hel del raser jag glömt också :P
Alaskan Malamute, Seberian Husky, Border Collie, Tollare, Australian Shepherd, Shetland Sheepdog, Samojed och Japansk Spets. :)
Shetland Sheepdog helt klart:)
Hälsningar
Fredrika
Groenendael, Tervueren och såklart Welsh springer spaniel 😍
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Shetland sheepdog, schapendoes, australian kelpie, korthårig border collie mfl :)
*Långhårig schäfer, mörk! :) DE är sjukt vackra
*Engelsk Cocker Spaniel är sjukt söta!
*Papillon är också sjukt söta!
(Synd att dessa 2 raser är så små bara ;) )
*Långhårig Collie! (Sheltie)
*Terv
*Malle
*Groenendael
DEt vart ett par stycken ^^
Finns nog fler också men dessa var de jag kom på med rak arm :)
#33 Haha i bokstavsordning med! xD
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#44 Jag kollade igenom skk´s hundraslista xD
Kai ken
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Oj, tur att man inte bara kan gå på utseende för då skulle det finnas många raser att välja mellan 😉
Kelpie, Australian shepherd, Border collie, Hollandse herdershond kh, Welsh corgi cardigan, Grand danois, Siberian husky, Faraohund, Nova scotia duck tolling retriever
Vissa färger: Eurasier, Isländsk fårhund
- Mvh Emma
Vorsteh, helt klart! Helt kär i den rasen men anser inte att man ska köpa en jakthund om man har noll intresse för jakt :)
Hade en bild på en hund i huvudet, så ville jag att min hund skulle se ut. Letade som en galning efter rasen men hur jag än letade hittade jag ingen som stämde. Läste på om de som var liknande i utseendet.
Sen säger min sambo (i aug i år): "Ska du ha hund så ska det vara en finsk lapphund, annars går jag inte med på det!"
Googlade och där var den. Min drömhund! Helt galet?! Sen att resten med rasen klickade också är ju ett plus.
Om 2 veckor hämtar jag hem min drömhund. Kan det bli mer rätt eller?!
Jax <3
Afghanhund. tycker dem är så otroligt vackra men vet inte om jag skulle kunna ha en själv. Även om min fästman gick med på det så är det väl kanske inte min typ av hund precis. Men vackra är dem.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Groenendael
Whippet
Greyhound
Italiensk Vinthund
Rhodesian Ridgeback
Saluki
Mexikansk Nakenhund (small)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Weimaraner!
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Mops eller fransk bulldog. Älskar plattnosar, men inte andningsproblemen.
Shiban har ett väldigt vackert och rävliknande utseende! Australian shepherd och boxer är också två vackra raser :)
Hälsningar från oss