Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 899 ggr
Haztparken
0

Morrande

Min Storpudel är världens gladaste och älskar allt och alla!

Men nu i veckan så har hon lekt med en utav hennes närmsta vänner, en golden retriever och hon denne golden låg ner och min pudel bet leksamt i henne men plötsligt börjar hon morra på golden typ så fort hon ville röra sig, dock samtidigt som svansen viftar.

Detta har också hänt när båda hundarna har stått upp, då brukar min pudel bita i andra hundens nacke och morra.

Min kompis sa att detta är normalt att vissa hundar leker så och jag har googlat och förstått att vissa gör det MEN hennes golden uppskattade inte morrningarna och jag gör inte det heller, blir väldigt osäker då jag inte vill att någon hund ska feltolka.

Så hur gör jag i dessa situationerna?

[Teddies matte]
0

En del hundar leker på det sättet, har själv en hund som har väldans mycket ljud och liv för sig när han leker. Men man märker när han blir lite väl på g, det hörs en liten skillnad på hans ljud, då brukar jag avbryta för en liten stund. Men så länge din hund inte verkar allt för uppjagad och för på den andra hunden skulle jag nog inte göra något.

Haztparken
0

#1 Tack för ditt svar!

Får hålla koll på henne så hon inte blir för på då! Är bara rädd att den andra hunden inte alls uppskattar hennes morrande så det blir bråk utav det :/

WildaE.R
0

Hundar försöker ju hela tiden tolka varandras språk och är det en hund som inte uppskattar detta morrbeteendet får man väl hoppas att den säger till lite lätt i början så din hund lär sig att alla hundar inte uppskattar detta, annars får du nog som #1 säger ha lite koll och pausa din hund med lite avslappning med massage eller kramande famnen och låt henne sen fortsätta leka.. Är ju bra om de lär sig av varandra.:)

Haztparken
0

#3 Okej tack för tipsen! Har en väldigt lättstressad hund så får hålla ett extra öga och köra ryggsäcken eller något om det behövs :)