Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2052 ggr
FaileD
0

Handduk

Vad använder ni för handduk att torka hunden med?

Fridaaaa
0

Vanlig handduk😛 Har några slitna här hemma som vi har till henne. Ingen speciell sort eller så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

Vanliga handdukar, sen har jag några sånna mikrofiberhanddukar eller vad man kallar dom. Köper på Gekås Ullared, de är jätte bra och suger upp väta och smuts effektivt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Djurälskaren87
0

vanliga handduk som är lite sliten för mig;)

Sugar Mist
1

Mikrofiberhanduk.

-

Ellenor123
0

En såndär plutoduk(?), som suger upp vatten. Riktigt bra efter en regnig långpromenad.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Praefatio
0

Vanlig, sliten gammal handduk som inte duger för människor längre :P

FaileD
0

Okej. Jag har köpt Microfiberduk för golv på willys som jag ska testa då jag hört att de ska torka fort och suga upp mer vatten än vanlig handduk.

Du som köper microfiberhandduk på ullared. jag hittade inga när jag var där sist. Hur ser dem ut?

Djurälskaren87
0

såg att dom även hade microfiberhandduk på rusta med:)

LinaK
0

Dom jag köper på Ullared är beiga med svarta hundben på och finns i två olika storlekar. Tror även dom finns i andra färger nu såg jag på Ullaredsbloggen. Dom har tidigare legat i en korg lite vid sidan av allt, men dom kan ju ha slutat sälja dom nu också. Ska kika om jag hittar några nu i veckan när jag ska dit.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cazzos
0

Jag har inga djur nu men när jag passat djur, och när jag hade en katt förut så använde(r) jag alltid en vanlig handduk (vet inte vad materialet heter, inte frotté iaf)🙂

Senast så passade jag en labbe i somras, han fick duschas av för att han rullade runt i diverse dofter ute på en promenad + plaskade runt i en vattenpöl. Han fick handduktorkas i ca 5 minuter, jösses vad mycket päls som hamnade på golvet efter det! Sen fick han lufttorka 🙂

[elmaek]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har några slitna som används på Molly… eftersom hon är nakenhund så torkar hon så jääädra fort 😎 Så det är bara lite på huvudet, torka mellan ljumskarna så eksem inte bildas, mellan tassarna så vi undviker svamp.. sen rusar hon sig torr! 😃 (Som på bilden.. hennes huvud är ju nästan redan torrt och bilden togs 3 minuter efter badet)

Hiro
0

Använder en vanlig handduk

Michaela-N
0

Microfiber eller vanlig.

felzena
0

En helt vanlig handduk, bara lite sliten.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Lilllens
0

Behöver väldigt sällan torka henne då hon har kort päls och tvättas typ 2 gånger på ett år, men när jag väl gör det så tar jag en vanlig handduk.

dermot
0

Ett badlakan

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fenix_Chicci
0

Vanlig handduk, oftast någon gammal sliten när det bara är torka tassarna efter vi varit ute. Är det bad så gäller badlakan.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com