Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1075 ggr
[Tess86]
0

Snabb hjälp om veterinär

Vår hund har blivit biten i benet ikväll och jag söker veterinär att ringa nu. Det är inte akut men jag vill rådfråga veterinär nu i natt och inte vänta till imorgon. Vilka har öppet nu?

[Tess86]
0

Jag hittade att Bagarmossen har öppet, ska ringa dem nu. Några andra tips på vet nära Arboga?

VildaVittra
0

Ultuna smådjursklinik, den bästa i Sverige enligt mig. 018-67 26 80

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tess86]
1

Tack så mycket! Längre att åka till, men jag kan ringa och rådfråga dem i alla fall.

[Tess86]
1

Jag ringde Ultuna och de tyckte att vi skulle åka in direkt, alternativt på morgonen beroende på vad Strömsholm sa. De hade tydligen också jourtelefon och eftersom det var närmast ringde jag dem. Strömsholm tyckte lite annorlunda, att vi skulle låta Skade vila under natten, kolla henne på morgonen och om hon fortfarande verkade ha ont skulle vi åka in efter tio, när dagpersonalen kommit igång.

Nu på morgonen är Skade fortfarande stel så husse ska åka in med henne. Stackars de båda! Skade var så förväntansfull igår när husse packade alla jaktsaker. Hon kunde knappt ge sig till tåls tills det var dags att åka utan blev nästan irriterad när husse satte sig ner igen. De var på plats i jaktstugan igår kväll för att kunna starta tidigt idag. Skade skulle släppas på älg och vildsvin. Och så hände det här och både Skade och husse missar det!

vallhund
0

Vi håller alla tummar o tassar!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Tess86]
0

Tack! Hon är hemma nu, vi skulle ringa och komma in efter tio så min man ska åka med henne snart. Hon mår bra, pigg och glad, och man ser inte att det är någon fel på henne, tills hon ska ta ett större kliv, då ser man att hon är lite stel och struttar konstigt. Troligtvis är det ingen fara med henne men hon är ju en sån tuff hund, visar sällan smärta, så det behöver kollas upp. Mest synd om henne för att hon missar jakten.

tjoopa
0

Vad hände när hon blev biten? Var det en annan hund eller vildsvin?

monstermash
0

#7 - Eftersom hon inte hann starta jakten så var det nog inget vildsvin.

[Tess86]
0

Det var en hund som bet henne, en väldigt underlig händelse dessutom. Hundarna hade varit tillsammans i jaktstugan hela eftermiddagen och kvällen, sovit nära varandra, tuggat ben i samma rum och inga konflikter alls. Så när hundarna gick iväg till ett annat rum var det ingen som brydde sig om att ha koll på dem. Helt plötsligt hördes gruff och tumult. Den andra hundägaren kom in i rummet först och såg Skade ligga på sidan på golvet och hans hund stå med frambenen på Skade. Skade var tufsig i pälsen på låret men det fanns inget blod. I efterhand verkade Skade stel i höften (hennes "dåliga" höft) men reagerade inte om man klämde på hennes lår. Så vi vet inte om Skade faktiskt blev biten eller om hon sträckte sig i tumultet. Men den andra hundägaren var rätt upprörd och säker på att hans hund skadat Skade. 

Jag pratade med Ultuna som tyckte att vi skulle åka in med Skade på kvällen eller morgonen beroende på vad Strömsholm sa. Jag ringde S-holm och de sa att Skade borde få vila till nästa dag och att vi bara behövde komma in ifall hon verkade ha ont nästa dag. Vi skulle i så fall ringa och komma efter tio. Husse kom hem med Skade tidigt på morgonen och när klockan närmade sig tio verkade Skade rätt normal, kanske något stel, så vi har inte åkt med henne. En veterinär tittade på henne på jaktmarken innan de åkte hem och han trodde inte att hon blivit biten, eller i alla fall inte så att hon skadat sig. Han trodde på sträckning.