Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7546 ggr
Wellcraft
0

Tuggben av bra kvalité

Jag vet att pressade tuggben inte är så bra i de flesta fall, att de kan förgifta hundar b.la då huden kommer från läderindustrin.
Finns det några tuggben som håller bra kvalité?
Ska ge riktiga råa ben också men vill även ha något som kan ligga framme hela tiden.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[tk1971]
5

Finns det belägg för att någon hund blivit förgiftad av tuggben?

Hildgrim
0

Horn är bra tycker jag. :)

Maja2
2

#1 Jag förstår varifrån du fått info om att tuggben ska vara giftiga. Den infon är inte helt korrekt. Läs detta tex: 

http://www.gibbon.se/information/informationitem.aspx?ItemId=31324

Mischa
2

≧◔◡◔≦

Wellcraft
0

Okej, tack för infon! Då slipper jag oroa mig!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[nettaahs]
0

Märgben då? :) De kan ju ligga framme, men tar oftast slut fort.. :)

Wellcraft
5

Nja, vågar inte utsätta min hunds tänder för det.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[nettaahs]
3

Så du påstår att det är nyttigare att ge din hund överblivet läder som är fullt i kemikalier? :)

Wellcraft
1

Nej det är ingenting jag påstår. Därför söker jag tuggben av kvalité.
Tänker inte ge tillagade, bärande ben eller märgben.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Linnea
2

#9 Råa ben då, i alla former. Revben, kycklingben/vingar mm.

Skynda långsamt så går det fortare.

Michaela-N
8

Tuggben är inte farliga, inlägget som skrevs på bloggen och som delades hejvilt hade väldigt låg sanningshalt, kikar man på skribentens referenser och källor så är ingen källa av betydelse, det är bara länkar till diverse okända mikrobloggare.

[Daniela1983]
0

Jag har varit i kontakt med henne från cutepolly personligen och rådgjort då jag inte fått svar här.

Maja2
7

#12 fast  det är ju Cutepiepolly som ger den info som inte helt igenom är sann, så den infon du får av henne, gör gällande att tuggben är giftiga.

Wellcraft
0

#Ja skrev att jag skulle ge det, men vill ha något som kan ligga framme hela tiden & lämnas i boxen på skolan :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
2

Kong med färskfoder som legat i frysen och halvfryst skulle jag lägga med hunden i boxen ;) Även något horn eller dylikt, tror Ziwi Peak säljer sådant.

-

Wellcraft
0

#15 Tack för tipset! :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fenix_Chicci
1

Torkade öron ger jag som kan ligga framme, tex kaninöron och lammöron är superpoppis.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Daniela1983]
0

# 13 inte alla. Vem ska man annars fråga när ingen på forumet svarat. Det finns några bättre märken att välja mellan iaf.

Michaela-N
3

#18 Det är ju helt bortkastat att prata med henne, du kommer inte få någon information annat än "det enda som inte är giftigt att ge sin hund är BARF-föda och råa ben"

Hildgrim
0

#19 Fast hon är väl inte för barf eller? Hon verkar ju i alla fall påstå att man inte ska ge kyckling till hundar.

ChristineF
1

Oavsett om hudben är giftiga eller ej så är det onödiga transporter runt i Asien och sen hit till oss, hud som legat länge från djur som man inte vet hur de haft det och blekning m.m..
Jag ger råa ben, men finns även ett mellanting för de som inte vill ge det: Torkade (ej rökta) svenska djurdelar, t.ex. grisöron, oxsena/nötsena, oxöron m.m.. de jag nämnt innan ligger framme här hemma redo för tugg och luktar typ inget, sen finns det ju andra torkade grejer som man kan ge ibland som stinker lite mer ;) Finns både på granngården och ica/coop.

minbebis
0

Ska väl finnas råhudsben som ska vara typ bra tillverkade? Kommer inte ihåg hur det låg till, men att det inte innehöll massa gojsimojs. Tror jag har läst om det. Annars det #15 säger, det är det jag funderar på att göra sen. Men horn, även om dom håller länge, gäller inte samma saker som med ben att dom ska hållas under uppsikt? :)

Praefatio
0

Jag ger också torkade svenska djurdelar, när jag inte ger rått då. Väldigt poppis i alla fall. De där benen äter min hund inte ens…

Har varit jättesugen på att prova horn, det finns i affären där jag köper hundmat, så nu när flera har tipsat om det så ska jag nog köpa det nästa gång :)