Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1253 ggr
Emmapower02
0

Promenad tips?

Hej, har ni nårga idér på vad man kan göra på promenaden om man vill hitta på något annat än att brara promenera som sysselsättning Tex. DP?

mvh Emma<3

Sugar Mist
0

Platsliggning, sitt kvar, inkallning, freestyle, dp m.m.  Det är vad jag kör på mina promenader. Vi promenerar sällan utan vi har ofta någon slags aktivitet på g.

-

Emmapower02
0

Ok. #1 förresten, vet ni om de finns lag på om hundar få vara lösa & leka på en skolgård & dess fotpolls plan. ?

mvh Emma<3

Sugar Mist
2

#2 Jag brukar gå till skolor när det är tomt och det inte finns någon hundförbudsskylt, fotbollsplaner brukar jag också träna på, bra störning på barn som leker/träningar m.m. Ser självklart till att hunden inte gör ifrån sig på planen. Annars är ju det bästa att åka till en BK och träna :p

-

Emmapower02
0

#3 ok!

mvh Emma<3

[Forest]
0

olika trix (sitt,stanna,gå mellan benen o.s.v)  gör vi ofta även balansträning, upp på stenar,stockar mm jag skickar även dom till gå runt träd höger o vänster varv. stå på liten stubbe o gå höger/vänster. Större hund funkar det med stå på sten men det är bra balansträning :) Tar upp en kotte/sten o gömmer den med många andra kottar vet vilken jag gömmer så får dom leta reda på vilken kotte/sten jag hade. Jag går med till skolor för att träna lite olika hinder/balans där, då har jag redan gått promenad så den hunden har rastat av sig. Man får inte göra ifrån sig på skolgårdar det anser jag man gått kan säga ifrån sin hund att låta bli.

IngaTrnqvist
0

Dogparkour, trick, lekar, små godissök (godisträd eller kasta ut några godbitar i gräset t.ex.) :)