Fredag =)
Åh vilken söt valp! 😍
Vilken ras?
Life is better with dogs.
Detsamma 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Desamma :)
rottwailer och amstaff =) tack
#4 Var väl två raser till? Collie och schäfer med väl?
Ja det var det men råkade skicka lite för fort
#6 Ok 🙂
men snart vet jag inte vad jag ska göra längre… Jag mår inte bra av det här. För det första värkar hon inte tycka om mig och för det andra så biter hon mig. Jag kan aldrig slappna av.. Vad jag än gör så är det fel enligt folk. Saga värkar faktiskt hata mig :(
Jag ger upp snart…
#8 Valpar brukar bitas när de t.ex busar.
Det gör våran valp också. Och ni har inte haft henne så länge, hon har haft det dåligt. Ni måste ha tålamod.
Man ska/bör inte ge upp så tidigt, du/ni har inte riktigt gett henne en chans om ni ger upp nu. Det måste man räkna med när man tar hem en valp/hund som haft dåligt i förra hemmet.
Alla har vi varit nybörjare och man lär sig nya saker hela tiden inom hundvärlden, oavsett förkunskaper.
Så det är bra om du ber om råd & hjälp, kanske ni kan kontakta någon i er närhet som är kunnig på hund?
8# jag kan verkar lite hård nu, men hon är rätt "tunga# raser i sig och dom kräver en fast hand samt att man är kunnig inom dom raserna, är ingen förstagångshund enligt mig faktiskt. Är det din egna hund eller är det fler i familjen som är mer insatta i raserna som du har på din hund?
sedan är hon ju faktiskt en valp! dom bits! och dom vet inte vad som är rätt eller fel förrän man lär dom det, det är du som uppfostrar henne, skall du gå någon valpkurs eller vad är planen?
Hmm.. Ja jag känner ingen. Jag önskar så mycket att hon blev rums ren snart.. Jag försöker be om råd :/
11" men är det bara du som har hand om henne eller är det någon mer i familjen som är mer kunnig? och det kan ta tid för valpar att bli rumsrena, vad gör du för att få henne rumsren tex? skall du gå valpkurs med henne eller vad är tanken?
Jag har ingen tanke kring det. Jag går var 20 e minut. så fort hon sovit,ätit,lekt osv… Det är bara min hund. Jag fick hem henne akut jag hade lixom inte hunnit tänkt så långt än
13# men antar att du bor hemma? är ingen annan familjemedlem intresserad av henne eller hjälper dig något alls? mitt tips är ju att du läser på om hennes olika raser samt går kurser med henne, valpkurs samt nybörjarkurs, kanske du kan träffa någon som har liknande blaning och få lite tips och råd? eller skapa en egen tråd här på iFokus om att du behöver massa tips och råd.
Ja jag bor hemma. Och pappa vill inte ta hand om henne eller hjälpa mig så jag får göra det själv.. och jag har inga pengar att gå en massa kurser med. är det någon som har tips på en bra sida där man kan läsa på om den bland rasen??
#15 Blandraser är så olika så det finns det inte. Skiljer sig mycket mellan hundar av samma blandras. Det du kan göra är att läsa på om alla de raser hunden har i sig.
Eftersom du är mindreårig har dock dina föräldrar huvudansvaret oavsett vad de säger, eftersom du dessutom bor hemma.
Alltså när det kommer till mat, försäkring mm.
bli medlem i blandrashundar,ifokus.se och ställ dina frågor där och där får du även tips!