Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1405 ggr
nlinds
0

Foder hjälp !

Eftersom min Schäfer fiser så funderar jag att byta foder på honom….igen.. för det var tydligen inte normalt.
(Nej jag kan inte ge mina stora hundar färskfoder av många olika anledningar som jag inte orkar ta upp igen:P )

Just nu äter dom Acana, vilket både jag och hundarna trivs med, de lägger på sig fint, har bra munhygien, avföringen är minimal, osv osv.. Men..det där fisandet..

De jag funderar på är dessa (vill höra era åsikter):

Eukanuba Dog everyday Large
Applaws (minimalt med spannmål)
Ontario
Profine
Arion
Brit

ös på med era åsikter om dessa foder !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Crazy Rabbit's]
1

Min Labrador käkar Axess, fodret har funkat jättebra och är inte heller jättedyrt. Men han fiser också som en tok (läste din förra tråd), dock kan det bero på att min Labbe äter ALLT som han kommer åt.

Annars tycker jag att det är helt OK, men funderar dock på att byta till något bättre.
Gav honom Mästers innan och det var superbra, så hittar du det kan jag rekommendera det. :) 

De fodersorterna som du skrivit upp har jag nog inte ens sett här i Värmland, så de kan jag inte säga så mycket om. Vet att Eukanuba funkade helt OK på min ett tag. :)

Anibaz
0

Menar du Brit Premium?

Isåfall så åt min tik deras light-foder ett tag. Jag tycker hon fungerade fint på det, men samtidigt så funkar hon på det mesta.

Eukanuba åt dem ett tag, men hanen började matvägra och trampdynorna blev väldigt torra och flisiga så jag bytte. 

Har du funderat på Standardt?

minbebis
0

Min hund åt både Eukanuba och Arion som valp. Mådde bra på båda :)

[Daniela1983]
0

Är det potatis i Acanas sort som du ger? Min fiser också just nu på taste of the wild med potatis, och jag tror potatis kan vara boven. Har precis köpt ett annat foder med ris istället. Arions väldigt rena fiskfoder har jag börjat fasa in från och med idag få se om gaserna och magen blir bättre.

Maja2
0

Det är nog med hundar som med människor - man fiser av kolhydrater, spannmål. Mina hundar har fisit illa av torrfoder, men med färskfoder är det ingen av dem som fiser överhuvudtaget. Nu ser jag att du inte vill ge färskfoder, men sök ett spannmålsfritt foder.

IdaKw
0

Min åt Eukanuba ett tag men började matvägra och klia sig något extremt, så var tvungen att byta och äter nu Taste of the wild "pacific stream" som jag tycker funkar super!

nlinds
0

#5 när dom åt skitfodret Friskies så fes han ingenting, nu när han får Acana som är 90% spannmålsfritt så fiser han jätte ofta.. så jag tror det är något annat som är boven ..

Ska prova Acana en månad till iallafall och se om hans mage vänjer sig. Går det inte över får jag prova något annat..

[Teddies matte]
0

Inte Eukanuba och inte heller Brit, men Brit Care däremot kan vara något, det är mycket bättre än Brit, själv ger jag Brit Care lamm & ris till min, det bästa vi provat på!

MariaG
0

Arion äter min hund, och det gillar han.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Maja2
0

#7 Hur länge har de ätit Acana? Är det ff fisandet du vill bli av med?

nlinds
0

#10 ungefär 2 månader. Ja men precis, någon i den förra tråden sa att det tydligen inte var varken normalt eller bra..